پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۵۵ ب.ظ

۰

انسجام ملی از بزرگترین دستاوردهای مذاکرات است

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۶:۵۵ ب.ظ

قدیری‌ابیانه در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد: خبرگزاری آنا: سفیر سابق ایران در استرالیا در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: شکاف در جبهه دشمن و انسجام ملی از بزرگترین دستاوردهای مذاکرات است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا در جلسه بررسی سیر تحولات معاهده ژنو و سیاست خارجی ایران در جمع دانشجویان دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید، اظهار داشت: کسانی که خوش‌‌بین به این امر هستند باید بدانند که این مذاکرات آنگونه که آنان تصور می‌کنند ثمری نخواهد داشت.

وی افزود: اما این مذاکرات بزرگ‌ترین حسنی که دارد این است که مردم ایران متوجه خواهند شد آمریکا نخواهد توانست مشکلات آنان را حل کند که در نهایت این مسئله باعث شدت یافتن انسجام ملی خواهد شد و مردم در خواهند یافت که نگاه به بیرون به جایی نمی‌رسد.

سفیر سابق ایران در استرالیا با تاکید بر اینکه قرار نیست آمریکا به ملتی فایده برساند، افزود : قبل از تحریم دو میلیون و 300 هزار بشکه در روز صادرات نفت داشتیم و امروز این مقدار به یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز کاهش یافته است. چنانچه یک سال در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کردیم و هزینه آن را صرف ساخت پالایشگاه می‌کردیم می‌توانستیم با پالایش نفت خام ایران را برای همیشه از صادرات نفت خام بی‌نیاز کنیم.

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه شکاف در جبهه دشمن و انسجام ملی از بزرگترین دستاوردهای مذاکرات است و نظام اسلامی در جریان مذاکره به دنبال به رسمیت شناختن حقوق مسلم خود است، اضافه کرد: حق جمهوری اسلامی چیزی نیست که غربی‌ها بخواهند بدهند، بلکه مطابق معاهده ان‌پی‌تی این حق برای ما در نظر گرفته شده است. و غربی ها چاره ای ندارند جز اینکه در نهایت حق ما را به رسمیت بشناسند.

وی افزود: امروز غربی‌ها با آغاز مذاکرات و شکل‌گیری توافق نه تنها حق ما را به رسمیت نشناختند بلکه تحریم‌مان نیز کردند.

وی با تاکید بر اینکه ریشه تمام مسائل کشور داخلی است و چنانچه تحریم‌ها برداشته شود مشکل ما حل نخواهد شد، افزود: 600 میلیارد دلار درآمد نفت ایران در 8 سال قبل اگر تقسیم بر 8 سال و 75 میلیون نفر و 12 ماه شود ماهیانه 83 دلار بدست می آید و با این میزان نیازها را نمی‌توان برآورده کرد زیرا مشکل ایران با نفت حل‌شدنی نیست و دولت معصوم هم اگر در راس قرار گیرد و مردم به وظایف خود به درستی عمل نکند به نتیجه نخواهیم رسید.

سفیر سابق ایران در استرالیا تاکید کرد: امروز وزیر امور خارجه کشور ما در موقعیتی نیست که بگوید ما نفت را تحریم می‌کنیم و در چاه های نفت را می‌بندیم زیرا وابستگی به نفت در کشور ما بیداد می‌کند و ایرانی‌ها به لحاظ تنبلی اجتماعی بعد از عرب‌ها مقام داشته و با تعطیلی‌های زیاد و ساعت کاری پایین، جزء پر مصرف‌ترین‌ها در جهان هستند .

قدیری‌ابیانه گفت: بی‌تردید ما با این وضعیت پیشرفت لازم را نمی‌کنیم و اگر هیئت مذاکره کننده ما بخواهد از موضع قدرت در مذاکرات سخن بگوییم باید اقتصاد را قوی کنیم، چون از هنگامیکه مذاکرات شروع شده لحن تهدیدها علیه ایران افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر دشمن به این نتیجه برسد که ایران مستاصل شده و تحت فشار قرار گرفته نه تنها از میزان تحریم‌ها نمی‌کاهد بلکه از این موضوع برای فشار بیشتر علیه جمهوری اسلامی استفاده می‌کند؛ خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از افراد گمان می‌کنند که مخالفت با توافق ژنو و شعار مرگ بر آمریکا به ضرر مذاکرات بوده و آن را تضعیف می‌کند در حالی که این امر به نفع مذاکرات است و بی‌تردید  شعار و حمله زمانی قطع می‌شود که به توافق برسیم.

سفیر سابق ایران در استرالیا مخالفت با مذاکرات را به  نفع مذاکرات دانست و گفت: با این روش به طرف غربی اعلام می‌شود برای اینکه افراد مخالف با مذاکرات موافقت کنند باید امتیاز دهید، پس یکی از نقاط مثبت این مخالفت‌ها گرفتن امتیاز از طرف غربی است.

قدیری‌ابیانه با بیان  اینکه شعار «مرگ بر آمریکا»  باید توسط مردم و رسانه‌ها عنوان شده و رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه نیز دیپلماتیک با قضایا برخورد کنند، گفت: فرمایش‌های مقام معظم رهبری شعارهای مردمی و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نمونه‌هایی است که همواره باعث کمک به هیئت مذاکره‌کننده شده است  بنابراین نباید بگوییم که در طی مذاکرات از شعار «مرگ بر آمریکا» استفاده نکنیم.

وی با بیان اینکه چنانچه کوتاه بیاییم دست از سرمان برنخواهند داشت افزود: حتی چنانچه دست از اسلام نیز برداریم بدانید که باز هم رهایمان نمی‌کنند مگر مردم آمریکای لاتین مسلمان هستند که آمریکا مدام در آنجا کودتا می‌کند.

سفیر پیشین ایران در استرالیا با اشاره به اینکه پذیرش بردگی از جانب ایران مسائل ایران با آمریکا را حل خواهد کرد، گفت: زمانی برای تولید رادیو داروها نیازمند غنی سازی بیست درصد بودیم و با توجه به اینکه غربی‌ها نیاز ما را مرتفع نکردند مجبور به تولید غنی‌سازی بیست درصد شدیم و این امر نشان می‌دهد که ما از ابتدا درصدد 20 درصد غنی‌سازی نبوده‌ایم.

قدیری‌ابیانه با تاکید بر اینکه نگران تحریم نیستم بلکه نگران خود تحریمی هستم افزود: این تحریم با نخریدن کالاهای ایرانی رخ می‌دهد و  امروز 30 میلیارد دلار سالانه سوخت اضافه مصرف می‌کنیم و این عامل نشان دهنده مصرف‌گرایی ملت ماست، این مسائل باعث ضربه اصلی به ایران می‌شود نه تحریم خارجی.

وی در ادامه با بیان اینکه نوع انتقادات ما نباید هیئت ایرانی را تضعیف کند، بلکه باید باعث تضعیف دشمن شود در خصوص اجلاس دلواپسم گفت: این دلواپسی‌ها ایرادی ندارد منتها باید آنها را جهت داد و این دغدغه  یکی از حسن‌های ملت ایران است و باید به گو نه‌ای باشد که به سمت تقویت نظام پیش برویم.

 

۹۳/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">