پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۳۰ ب.ظ

۰

خود تحریمی از تحریم دشمنان خطرناک‌تر است

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۷:۳۰ ب.ظ

سفیر سابق ایران در استرالیا با اشاره به اینکه «خود تحریمی خطرناک‌تر از تحریم دشمنان است» گفت: متاسفانه مردم ما خود کالاهای ایرانی را تحریم می‌کنند و کالای خارجی می‌خرند، بنابراین دیگر لازم نیست آمریکایی‌ها در تولید ما خرابکاری کنند، خودمان این کار را خوب انجام می‌دهیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی ، دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در سلسله جلسات بزم اندیشه که عصر چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه با موضوع «خود تحریمی در اقتصاد متکی به نفت تا مدیریت جهادی در اقتصاد مقاومتی» در محل مؤسسه مشاوره ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از مردم و حتی مسئولین نسبت به درآمد نفتی کشور دچار توهم هستند و آن را بسیار بیشتر از آن چیزی می‌دانند که واقعا وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال 91 درآمد نفتی ایران 61 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که این رقم از ابتدای انقلاب تا سال 91 از حیث بزرگی بی‌سابقه بوده، این 61 هزار میلیارد تومان عدد درشتی است اما اگر این مبلغ را تقسیم بر 75 میلیون نفر و تقسیم بر 12 ماه سال کنیم برای هر نفر ماهانه 67 هزار تومان باقی می‌ماند.
این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: بسیاری از مردم در خصوص میزان درآمد نفتی کشور دچار توهم هستند و توقعاتشان از دولت بر اساس این تصورات اشتباه تنظیم می‌کنند و نه واقعیات، بنابراین انتظارات مردم از دولت بسیار فراتر از امکانات موجود است و در معیشت، مسکن، درمان و غیره منتظر کمک‌های دولت هستند.


توهم نفتی در ایران
وی نتیجه چنین توهمی از درآمد بالای نفتی را بروز تنبلی اجتماعی و نارضایتی دانست و خاطر نشان کرد: ساعات کار مفید روزانه در کشور‌های اروپایی شش تا هفت ساعت و کره 9 ساعت و نیم است اما در ایران ساعت مفید کار در ادارات در سال 90، حدود ۶۴ دقیقه در روز بوده، که متاسفانه در سال ۹۱ به ۲۲ دقیقه کاهش پیدا کرده است.
قدیری ابیانه تصریح کرد: در سال 90 از حیث تنبلی اجتماعی عرب‌ها مقام اول، آفریقایی‌ها مقام دوم و ایرانی‌ها مقام سوم را داشتند که در سال ۹۱ ما توانستیم آفریقایی‌ها را در تنبلی اجتماعی پشت سر گذاشته و پس از عرب‌ها رده دوم را از آن خود کنیم که این موضوع بسیار تاسف برانگیز است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما در جهان از نظر میزان تعطیلات بالاترین، در ساعت کاری کمترین، در مصرف و اسراف بالاترین و در تنبلی پس از عرب‌ها تنبل‌ترین هستیم.
وی با اشاره به برخی ویژگی‌های ممتاز ملت ایران خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها امتیازات انکار ناپذیر زیادی نسبت به سایر مردم جهان دارند اما نقاط ضعفی نیز موجود است که باید تلاش کنیم آن‌ها را بر طرف سازیم.
سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا و استرالیا در بخش دیگری از سخنان خود، عوامل پیشرفت یک کشور را کار و قناعت دانست و عنوان کرد: در آمریکا هفت روز تعطیلی رسمی وجود دارد، در انگلیس هشت روز و آلمان و فرانسه ۱۰ روز اما در جمهوری اسلامی ایران این تعطیلی رسمی ۲۴ روز بود که مقام معظم رهبری نیز طی سخنرانی‌های خود خواستار کاهش تعطیلات رسمی شدند اما در دولت قبل این تعداد به ۲۵ روز رسید.

یارانه بنزین هواپیما برابر با ماهانه 3 تن طلاست
این کارشناس مسائل استراتژیک با انتقاد به اختصاص یارانه به ثروتمندان اظهار داشت: 10 درصد از ثروتمندترین‌های مردم بیشترین یارانه را دریافت می‌کنند، بطوری که 30 برابر 10 درصد از فقیرترین‌ مردم جامعه یارانه می‌گیرند.
وی ادامه داد: یارانه ماهانه بنزین هواپیما برابر با 3 تن طلاست، چرا این هزینه را می‌پردازیم؟ چون می‌خواهیم بلیط هواپیما ارزان باشد. خوب کسی که می‌خواهد با هواپیما سفر کند خودش این پول را بپردازد. می‌توان این پول را در جای بهتری برای ایجاد اشتغال، آموزش، درمان و... استفاده کرد.
قدیری ابیانه در پایان خاطر نشان کرد: اگر پول‌هایی که برای یارانه صرف و یا پول نفتی که اسراف می‌شود را در تولید ثروت، عمران، آبادانی و ایجاد شغلی هزینه می‌کردیم امروز جزو پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا بودیم.

۹۳/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">