پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۱۱ ب.ظ

۰

قدیری‌ابیانه در همایش رسانه و مقاومت: اقتصاد فعلی کشور استراحتی است/ ثروتمندان 30 برابر فقرا یارانه می‌گیرند.

کارمندان ایرانی به طور متوسط 22 دقیقه در روز کار مفید می‌کنند که این شرم‌آور است

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: اقتصاد فعلی کشور نه ریاضتی است نه حماسی و نه مقاومتی؛ بلکه از نوع استراحتی است که با این رویه، مشکلات را نمی‌توانیم از میان برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسن قدیری ابیانه ظهر امروز در همایش رسانه و مقاومت که با محوریت نقش رسانه‌ها در تحقق شعار سال در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات کشور جای دیگری است، ما فکر می‌کردیم چون نفت داریم، نیاز به کار و تلاش نداریم و این استراتژی استعمار در ایران سبب شد تا تفکر تولید ثروت به خاطر منابع نفتی متوقف شود.

وی تصریح کرد: اگر ما به شکرانه داشتن نفت کار می‌کردیم، اکنون جزو ثروتمندترین کشورها بودیم.

کارشناس عالی امور استراتژیک افزود: ایران با وجودی که یک کشور نفت‌خیز و عضو مهم اوپک است، اما دچار مشکلات معیشتی و درمانی است و با روی کار آمدن دولت‌هایی با گرایش‌های مختلف سیاسی، اما به مطالبات مردم پاسخ داده نشد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه منابع دولت کاهش پیدا کرده است، گفت  رئیس‌جمهور و دولت، بعد از انتخابات مطرح کردند که سه دهک جامعه باید از گرفتن یارانه‌ها حذف شوند، اما اگر این حرف‌ها قبل از انتخابات زده می‌شد، آیا مردم به این دولت رأی می‌دادند؟ هر چند حرف حقی است.

وی ادامه داد: افرادی که از نحوه مدیریت دولت قبل انتقاد داشتند که با دادن یارانه‌ها دولت بدهکار شده است، اکنون می‌بینیم که با وجود کسری بودجه به همان روش ادامه می دهند.

وی با تأکید بر اینکه اختصاص عادلانه بودجه عمومی، واجب اما کافی نیست، یادآور شد: بودجه باید به تولید ثروت منتهی شود.

قدیری ابیانه بر لزوم مقابله جدی و قاطعانه با مفسدان اقتصادی تأکید کرد و بیان داشت: باید در زمینه فساد در هر حدی که وجود داشته باشد، مقابله و برخورد قاطعانه صورت بگیرد اما حتی اگر هیچ فسادی در کشور نباشد، بودجه دولت کفاف نیازهای کشور را نمی‌دهد.

وی با انتقاد از رفتار مردم در قبال پیام‌های سال از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مردم خودشان را مخاطب شعار سال نمی‌دانند و فکر می‌کنند فقط مسئولان باید در این زمینه پیشگام باشند، در حالی که پیشبرد اقتصاد کشور با همفکری و همکاری مردم و مسئولان قابل تحقق است.

کارشناس عالی وزارت خارجه با اشاره به آثار توهمی نفت کشور خاطرنشان کرد: توقع از دولت، نارضایتی، بی‌اعتمادی،‌تنبیلی اجتماعی،‌امید به غیر خود بستن، متوسل شدن به جامعه، در انتظار شانس نشستن و امید به خارج داشتن و رابطه با امریکا و نتیجه مذاکرات نمی‌تواند مشکلات کشور را مرتفع کند.

قدیری ابیانه افزود: مردم در ایران رابطه بین مالیات دادن و خدمات گرفتن را نمی‌دانند و فقط می‌خواهند که از خدمات استفاده کنند که این رویکرد به تنهایی امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه ثروتمندترها 30 برابر 10 درصد فقرا یارانه می‌گیرند، ابراز داشت:‌ در یارانه دادن، ثروت بزرگی از دست می‌رود و  معادل 11 قرن تولید طلای کشور مساوی یک سال یارانه نفت سفید، گازوئیل و بنزین است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: اقتصاد کشور نه ریاضتی است نه حماسی و نه مقاومتی است بلکه از نوع استراحتی است که با این رویه، مشکلات را نمی‌توانیم از میان برداریم.

قدیری ابیانه با بیان اینکه سبک زندگی ما تضعیف‌کننده اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: اگر ما خودمان را خودتحریمی نمی‌کردیم، دشمن امیدی به خودمؤثر بودن تحریم‌ها نداشت.

وی گفت: تفکر عمومی بر این باور است که اخلال در تولید، تحریم کالای ایرانی، کشتن ایرانیان و تحمیل سرمایه نیاز دشمن است در حالی ما خودمان دچار ویروس تنبلی هستیم، کم‌کاری و ترجیح به کالاهای خارجی نوعی خودتحریمی محسوب می‌شود.

وی افزود: افرادی که تحولی در زندگی، سبک کار و نوع مصرف نمی‌کنند، نباید مشکلات جامعه را از سوی مسئولان بداند بلکه باید در رفتارهای خویش بنگرد.

وی به نحوه فعالیت ساعات کار مفید در ادارات اشاره کرد و گفت: کارمندان ایرانی به طور متوسط 22 دقیقه در روز کار مفید می‌کنند که این شرم‌آور است، ژاپنی‌ها که نه تحریم هستند و نه فقیر، روزانه 8 ساعت و کره جنوبی 9.5 ساعت کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه به امید شانس نشستن یک معضل بزرگ فرهنگی است گفت:‌ در ایران از زیر کار در رفتن زرنگی محسوب می‌شود، این مشکلات فرهنگی است که باید برای برطرف شدن معایب آستین همت بالا بزنیم.

قدیری ابیانه با بیان اینکه بین‌‌التعطیلین مملکت را بیچاره کرده است افزود:‌ کاهش ساعات اداری و کم‌کاری به تولید ثروت ضربه وارد می‌کند، خنثی شدن تحریم‌ها با کار و تلاش بیشتر آحاد جامعه، پرهیز از اسراف و تبذیر و پرهیز از کالای خارجی محقق می‌شود.

وی بیان داشت: کاهش وابستگی به نفت سبب خنثی شدن هر چه بیشتر تحریم‌ها و توطئه‌های خارجی می‌شود.

کارشناس عالی امور استراتژیک با تأکید بر اینکه استفاده نادرست از وسایل بیت‌المال فساد فرهنگی است، بیان داشت: کسانی که از بیت‌المال استفاده می‌کنند باید پاسخگوی 75 میلیون ایرانی باشند، چرا که این افراد مدیون هم ملت به ویژه فقرا هستند.

قدیری ابیانه گفت:‌ در غرب هر کس بیشتر سوخت مصرف می‌کنند بیشتر مالیات می‌پردازد، اما در ایران هر کس بیشتر سوخت مصرف می‌کند یارانه بیشتری می‌گیرد که این دور از عدالت است.

۹۳/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">