پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۱۵ ق.ظ

۰

برخی مسئولان دولت فعلی  شیر و خورشید را به  لا اله الا الله در پرچم ترجیح می دهند.

مذاکرات به نتیجه ای نخواهد رسید و ما نبایستی نگاه مان به غرب و نتیجه مذاکرات باشد،

برای پیشرفت باید کار و تلاش را فرهنگ جامعه کنیمکارشناس عالی امور استراتژیک با اشاره به این که خود تحریمی بدتر از تحریم بیگانگان است، گفت: از نظر تنبلی ما بعد از اعراب دومین کشور هستیم و دشمن با وجود اینکه ما از کالای داخلی استفاه نمی کنیم ، دیگر نیازی به تحریم ندارد.

 به گزارش عصر شمال ، محمدحسن قدیری ابیانه روز شنبه در همایش رسانه و مقاومت در گرگان افزود: تفکر عمومی بر این باور است که اخلال در تولید، تحریم کالای ایرانی، کشتن ایرانیان و تحمیل سرمایه نیاز دشمن است در حالی که ما خودمان دچار ویروس تنبلی هستیم، کم کاری و ترجیح به کالاهای خارجی نوعی خود تحریمی محسوب می شود.

به گفته وی، افرادی که تحولی در زندگی، سبک کار و نوع مصرف نمی کنند، نباید مشکلات جامعه را از سوی مسئولان بدانند بلکه باید در رفتارهای خویش بنگرند.

وی ادامه داد: دو جنگ جهانی اختلافات فراوانی را در بین اروپائیان به وجود آورد، اما آنها با استفاده از تاسیس اتحادیه اروپا به فکر اتحاد بیشتر افتادند و دشمن در کشور های اسلامی به دنبال تفرقه هستند.

به گفته وی، اما متاسفانه بعضی ها در ایران هم در زمین دشمن بازی می کنند و می گویند پرچم ایران باید شیر و خورشید داشته باشد و آن را به شعار لا اله الا الله ترجیح می دهند.

وی بیان این که سهم هر ایرانی در ماه از محل فروش نفت حدود ۶۷۰ هزار ریال می باشد، تصریح کرد: مردم ما دچار توهم از درآمد های نفتی هستند و این توهم گاهی در بین مسئولین هم وجود دارد.

وی ادامه داد: این توهم باعث بدبینی مردم نسبت به دولت می شود و همه به دنبال دریافت سهم از بیت المال هستند و کسی نمی گوید سهمش از تولید ثروت چیست؟

قدیری ابیانه گفت: اگر قرار باشد که با بودجه متکی به نفت ادامه دهیم مشکلات زیادی بر سر راه ما سبز خواهد شد، بلکه مردم خود باید دنبال تولید باشند، مردم ما هیچگاه خود را مخاطب شعارهای سال نمی دانند در صورتی که مردم و مسئولین باید به دنبال اقتصاد مقاومتی باشند.

وی اظهار کرد: برای پیشرفت باید کار و تلاش را فرهنگ جامعه کنیم، زیرا هرجا که ما کار و تلاش را انجام داده ایم در آن صنایع به پیشرفت دست پیدا کردیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: ما نباید کالاهای تولیدی خودمان را دچار خود تحریمی کنیم و در حالی که این همه تولید بومی داریم از کالاهای خارجی استفاده کنیم.

قدیری ابیانه افزود: باید ذهن و فکر مردم به این سمت برود که هر ایرانی باید تولید کننده و مصرف کننده تولیدات خود باشد و بایستی اقتصاد استراحتی را کنار بگذاریم و اقتصاد جهادی و مقاومتی را جایگزین آن بکنیم و اگر این اتفاق نیفتد به اقتصاد ریاضتی گرفتار می شویم.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات به نتیجه ای نخواهد رسید و ما نبایستی نگاه مان به غرب و نتیجه مذاکرات باشد، اگر رابطه با آمریکا خوب است چرا پاکستان چنین وضعی دارد؟

وی ادامه داد: یک فرد کره ای در روز ۹ و نیم ساعت کار مفید و ژاپنی ها روزانه ۸ ساعت کار مفید می کنند و در یک سال به اندازه ۲۶ سال یک ایرانی کار می کنند، از طرفی ما نشسته ایم و منتظر شانس هستیم و می خواهیم با اتفاقات روزمره و معجزه ها کارمان پیش برود.

وی یادآور شد: کشور ما در دنیا بیشترین تعطیلات را دارد و هر کس که در زندگی خود تحولی ایجاد نکرد بایستی خودش را مقصر بداند.

قدیری ابیانه گفت: اقتصاد فعلی کشور نه ریاضتی است نه حماسی و نه مقاومتی؛ بلکه از نوع استراحتی است که با این رویه، مشکلات را نمی توانیم از میان برداریم.

این کارشناس افزود: مشکلات کشور جای دیگری است، ما فکر می کنیم چون نفت داریم، نیاز به کار و تلاش نداریم و این استراتژی استعمار در ایران سبب شد تا تفکر تولید ثروت به خاطر منابع نفتی متوقف شود.

وی ادامه داد: اگر ما به شکرانه ملت، کار می کردیم، اکنون جزو ثروتمندترین کشورها بودیم.

وی افزود: ایران با وجودی که یک کشور نفت خیز و عضو مهم اوپک است، اما دچار مشکلات معیشتی و درمانی است و با روی کار آمدن دولت هایی با گرایش های مختلف سیاسی، به مطالبات مردم پاسخ داده نشد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه منابع دولت کاهش پیدا کرده، گفت: رییس جمهور و دولت بعد از انتخابات مطرح کردند که سه دهک جامعه باید از گرفتن یارانه ها حذف شوند، اما اگر این حرف ها قبل از انتخابات زده می شد، آیا مردم به این دولت رأی می دادند؟ در حالی که این حرف حقی است.

وی ادامه داد: افرادی که از نحوه مدیریت دولت قبل انتقاد داشتند که با دادن یارانه ها دولت بدهکار شده، اکنون می بینیم که با وجود چند برابر شدن کسری بودجه به یکصد هزار میلیارد ریال پرداخت یارانه ها ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه اختصاص عادلانه بودجه عمومی، واجب اما کافی نیست، یادآور شد: بودجه باید به تولید ثروت منتهی شود.

قدیری ابیانه بر لزوم مقابله جدی و قاطعانه با مفسدان اقتصادی تأکید کرد و گفت: باید در زمینه فساد در هر حدی که وجود داشته باشد، مقابله و برخورد قاطعانه صورت بگیرد حتی اگر هیچ فسادی در کشور نباشد، بودجه دولت کفاف نیازهای کشور را نمی دهد.

این کارشناس عالی با اشاره به آثار توهمی نفت کشور خاطرنشان کرد: توقع از دولت، نارضایتی، بی اعتمادی، تنبلی اجتماعی، امید به غیر خود بستن، متوسل شدن به جامعه، در انتظار شانس نشستن و امید به خارج داشتن و رابطه با امریکا و نتیجه مذاکرات نمی تواند مشکلات کشور را مرتفع کند.

قدیری ابیانه افزود: مردم در ایران رابطه بین مالیات دادن و خدمات گرفتن را نمی دانند و فقط می خواهند که از خدمات استفاده کنند که این رویکرد به تنهایی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه ثروتمندترها ۳۰ برابر ۱۰ درصد فقرا یارانه می گیرند، اظهار کرد: در یارانه دادن، ثروت بزرگی از دست می رود و ۱۱ قرن تولید طلای کشور مساوی یک سال یارانه نفت سفید و بنزین و گازوئیل است.

قدیری ابیانه گفت: در غرب هر کس بیشتر سوخت مصرف می کند بیشتر مالیات می پردازد، اما در ایران هر کس بیشتر سوخت مصرف می کند یارانه بیشتری می گیرد که این دور از عدالت است.

۹۳/۰۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">