پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۱۳ ق.ظ

۰

«سرنوشت اقتصاد با توجه به سیاست‌های پیش رو»
کارشناس عالی امور استراتژیک با بیان اینکه دولت باید بین محبوبیت خود و مصلحت جامعه یکی را انتخاب کند، گفت: امروز دولت حاضر به انجام این کار نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسن قدیری ابیانه ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین با روح‌الله بیات معاون امور بین‌الملل دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در خصوص «سرنوشت اقتصاد با توجه به سیاست‌های پیش رو» به مناظره پرداخت.

وی در این مناظره اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری خود قصد واقعی کردن قیمت‌ها را داشت و حاضر بود برای این کار از مردم بد و بی‌راه بشنود اما مجلس، دانشگاهیان و مردم اجازه این کار را ندادند

کارشناس عالی امور استراتژیک افزود: همین نمایندگان مجلس از جمله اقای ناطق نوری در زمان انتخابات می‌گفتند که هاشمی خواسته است سوخت را گران کند اما ما اجازه نداده‌ایم.

قدیری ابیانه ادامه داد: امروز هم دولت باید بین محبوبیت خود و مصلحت جامعه یکی را انتخاب کند و شاید در صورت اجرای مصلحت، محبوبیت خود را از دست بدهد.

کارشناس عالی امور استراتژیک عنوان کرد: هاشمی حاضر بود محبوبیت خود را به بهای ایجاد تحول و مصلحت جامعه از دست بدهد که دیگران مانع این کار شدند اما هم‌اکنون دولت حاضر به انجام این کار نیست.

وی اضافه کرد: در خصوص گفته‌های طرف مناظره مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد با وجود داشتن دکترای حمل و نقل، مشکل کشور را در این حوزه برطرف نکرد، یادآور شد: داشتن دکترای حمل و نقل برای حل این مشکلات کافی نیست زیرا این کار نیازمند پول است؛ در صورتی که به دلیل واقعی نبودن قیمت‌ها پول مورد نیاز برای این کار را در باک ماشین‌ها ریختیم.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا خاطرنشان کرد: نباید به مردم بگوییم که کاری می‌کنیم تا نفت بر سر سفره‌های شما بیاید و ارزان‌فروشی بی‌دلیل کار درستی نیست؛ چراکه به طور قطع اگر قیمت بالا برود، مصرف مردم پایین می‌آید.

قدیری ابیانه عنوان کرد: اینکه مردم به منظور دریافت یارانه نقدی 45 هزار تومانی دروغ گفته‌اند به آن دلیل است که پول آن را دیده‌اند اما یارانه پنهان با اینکه چند برابر این رقم است، به این دلیل دیده نمی‌شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بیان کرد: در فرهنگ عمومی مردم ایران مویی از خرس کندن را غنیمت می‌دانند که این خرس بودجه عمومی دولت است؛ اما باید آگاه شوند که یارانه پنهان نیز به آنان تعلق دارد.

وی با بیان اینکه پس از واقعی کردن قیمت‌ها، سود حاصله به فقرا می‌رسد، عنوان کرد: در 35 سال گذشته حتی یک ردیف هم در بودجه مصوب برای حمایت از افراد متمول وجود نداشته اما وقتی به این صورت یارانه داده می شود آنها در عمل چند برابر افراد فقیر پول می‌گرفته‌اند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا یادآور شد: همه جای دنیا پول‌های کوچک را تجمیع و به سرمایه بزرگتری تبدیل می‌کنند که فلسفه وجود تعاونی‌ها نیز همین موضوع است؛ اما در ایران با پرداخت یارانه نقدی عکس این عمل انجام می‌شود.

در این برنامه که داوری آن را حمید عزیز محمدلو از اعضای هیئت علمی دانشگاه امام خمینی بر عهده داشت، روح‌الله بیات نیز نظرات خود را در خصوص موضوع مورد بحث مطرح کرد و دو طرف مناظره به پرسش‌های حاضران پاسخ دادند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930228001292#sthash.pq4XQJet.dpuf
۹۳/۰۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">