پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۲۲ ق.ظ

۰

قیمت واقعی سوخت به نفع فقرای جامعه است

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۲۲ ق.ظ
خبرگزاری تسنیم: سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان این مطلب که واقعی کردن قیمت ها به سلامت اقتصاد کشور کمک می کند، گفت: قیمت ارزان سوخت سبب پولدارتر شدن ثروتمندان می شود، در حالی قیمت واقعی سوخت به نفع فقرای جامعه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمد حسن قدیری ابیانه بعد از ظهر امروز در همایش سرنوشت اقتصاد با توجه به سیاست های پیش رو که با محوریت هدفمندی یارانه ها در دانشگاه بین المللی امام (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برخی از افراد جامعه تصور می کنند که واقعی کردن قیمت سوخت به ضرر افراد فقیر جامعه است، در حالی این کاملا اشتباه می باشد، چرا که قیمت پایین سوخت فقط سبب داراتر شدن ثروتمندان و فقیرتر شدن افراد مستمند می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مطلب که نفتی که در کشور تولید می شود متعلق به همه مردم ایران است، درست می باشد، ولی نباید از این نکته غافل شد که هزینه های نفت باید به شکل درستی برای منفعت ملت صرف شود، نه اینکه فقط عده خاصی از  آن نفع ببرنند.

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: در حال حاضر ثروتمندان 30 برابر فقرای جامعه از بیت المال بهره مند می شوند، به طور مثال دولت به ازای هر خودرو برای سهمیه آن 138 هزار تومان یارانه معادل مصرف یک سال برنج فقرا می دهد که این اقدام در نتیجه قیمت ارزان سوخت صورت می گیرد.

وی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را در کشور مثبت ارزیابی کرد و افزود: معتقدم  بیش از سه دهک جامعه باید جهت دریافت یارانه حذف شود، باید این مهم که سرمایه گذاری درآمدهای حاصل از انرژی و نفت در بخش های تولید و حوزه های دیگر بیشتر به نفع مردم است تا پرداخت یارانه نقدی و این باور باید در جامعه نهادینه و فرهنگ سازی شود و تحقق آن نیازمند یک همت عالی است.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: تولید ثروت در تمامی کشورهای دنیا به یک فرهنگ تبدیل شده است، در حالی که در ایران مردم بیشتر دست بگیر دارند و تولید کنندگان همواره بیشتر از سهم خود را مطالبه می کنند که همین امر سبب عقب ماندگی ما می شود، بنابراین برای رهایی از این وضعیت باید نرخ قیمت ها واقعی شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک اظهار کرد: برای اینکه به توسعه پایدار دست پیدا کنیم و در مسیر درست توسعه اقتصادی گام برداریم، باید مردم به این فهم و آگاهی دست یابند و خود واقعی شدن قیمت ها به ویژه قیمت سوخت را از دولت مطالبه کنند، در غیر این صورت نمی توان با این تفکر که یک مو از خرس کندن هم غنیمت است به رشد اقتصادی کشور کمک کرد.

معاون امور بین الملل رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز اظهار کرد: سیاست های اقتصادی نادرست در 8 سال گذشته جبران به کشور وارد کرده است، صرف هزینه درآمدهای حاصل از انرژی در بخش های مختلف کشور نظیر ارائه خدمات عمومی به طور قطع سبب رونق اقتصادی کشور و به نفع مردم است.

روح الله بیات افزود:وی اظهار کرد: دولت برای  ارائه خدمات بهتر به مردم باید از وضعیت مالی مردم مطلع باشد تا بتواند با شناسایی افراد فقیر و ثروتمند به طور متوازن به آنها خدمت رسانی کند و این مهم جز با شفاف سازی وضعیت مالی مردم میسر نیست، سیستم کنترل اظهارات مالی در تمامی کشور رایج است.

۹۳/۰۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">