پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۴۰ ق.ظ

۰

قدیری‌ابیانه در دانشگاه آزاد مشهد: برخی درصددند تمام مشکلات کشور را بر گردن دولت قبل بیندازند.

نه تنها باید از امیدمان به رفع تحریم‌ها بگذریم بلکه باید امیدمان را از نفت نیز قطع کنیم، 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، محمدحسن قدیری‌ابیانه امروز در جلسه‌ای با عنوان «باید و نبایدها در مذاکرات ژنو و سیاست خارجی دولت یازدهم» که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد مشهد، توسط بسیج دانشجویی برگزار شد، بیان داشت: معتقدم این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و کسانی که خوش بین به این امر هستند باید بدانند که این مذاکرات آن گونه که آنان تصور می‌کنند ثمری نخواهد داشت؛ اما این مذاکرات بزرگ‌ترین حسنی که دارد این است که مردم ایران متوجه خواهند شد آمریکا دست از خصومت با ایران بر نمی دارد که در نهایت این مسئله باعث شدت یافتن انسجام ملی خواهد شد و مردم در خواهند یافت که نگاه به بیرون به جایی نمی‌رسد.
 
وی ادامه داد: این گونه نیست که چنانچه آمریکا با ایران رابطه داشته باشد، داشتن سفارتخانه باعث بهبود این روابط خواهد شد، خیر چنین اتفاقی رخ نخواهد داد چنانچه قرار بود رابطه با آمریکا برای ملتی مزیت داشته باشد برای بنگلادش و دیگر کشورها نیز این مزیت وجود داشت.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک با تاکید بر اینکه قرار نیست آمریکا به ملتی فایده برساند، خاطرنشان کرد: قبل از تحریم دو میلیون و 300 هزار بشکه در روز صادرات نفت داشتیم و امروز این مقدار به یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز کاهش یافته است. چنانچه یک سال در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کردیم و هزینه آن را صرف ساخت پالایشگاه می‌کردیم می‌توانستیم ایران را برای همیشه از صادرات نفت خام بی‌نیاز کنیم.
 
با برداشتن تمامی تحریم‌ها مشکلات ایران حل نخواهد شد
 
قدیری‌ابیانه افزود: حتی چنانچه تحریم‌ها به طور کلی برداشته شوند مشکلات حل نخواهند شد؛ زیرا مشکل مردم ایران یک مشکل داخلی است. این اشتباه است که تصور می‌کنیم با تمام پول نفت می‌توانیم تمام مشکلات کشور را حل کنیم. چنانچه دولت، دولتی معصوم باشد؛ اما مردم به وظایف خود عمل نکنند هیچ پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.
 
وی افزود: ایرانی‌ها در بعد تنبلی بعد از اعراب دارای مقام هستند و دارای بیشترین روزهای تعطیلی در اسراف نیز جزو مسرف‌ترین کشورها هستیم، آن گاه چگونه می‌خواهیم در مذاکرات پیروز شویم؛ زیرا رابطه هیئت دیپلماتیک با توان یک کشور مانند رابطه سوزن با چرخ خیاطی است؛ بنابراین قدرت داخلی تقئیت نشود، هیئت مذاکره‌کننده نیز پیروز میدان نخواهد بود.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک تاکید کرد: از زمانی که مذاکرات را آغاز کردیم تهدیدها نسبت به قبل افزایش یافته است، بخصوص تهدید نظامی و بویژه از زمانی که ظریف در دانشگاه تهران اعلام کرد چنانچه طرف مقابل یک بمب بیندازد قوای نظامی ما در هم خواهد پیچید.
 
قدیری ابیانه ادامه داد: چنانچه دشمن به این نتیجه برسد که ایران تحت فشار قرار گرفته دلیلی به دست می‌آورد تا فشارها را افزایش دهد؛ بنابراین علاوه بر مردم دولتمردان ما نیز باید مراقب گفته‌های خود باشند.
 
وی با اشاره به اینکه من سخن احمدی‌نژاد مبنی بر اینکه این قدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه‌دان‌تان پاره شود» می‌پسندم، تصریح کرد: در ایامی که احمدی‌نژاد این سخن را مطرح کرد من در مکزیک سفیر بودم و مرتب شاهد تلکس‌هایی بودم که در آن عنوان شده بود هر طور شده جلوی صدور قطعنامه را بگیرید.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک ادامه داد: روحانی مطرح کرده است برای اینکه چرخ سانتریفیوژها بچرخد باید چرخ کارخانه‌ها نیز بچرخد، حال مسئله این است که چنانچه رئیس جمهور یک کشور چنین مطلبی بیان کند  نگاه طرف غربی به سمت توقف چرخ کارخانه‌های ما نیز خواهد رفت؟
 
مخالفت‌ها با مذاکرات به نفع مذاکره‌کنندگان است
 
قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند مخالفت با مذاکرات به ضرر مذاکرات است؛ این در حالی است که مخالفت‌ها همواره به نفع مذاکرات و مذاکره‌کننده می‌باشد، خاطر نشان کرد: با این روش به طرف غربی اعلام می‌شود برای اینکه این افراد مخالف با مذاکرات موافقت کنند باید امتیاز دهید؛ بنابراین یکی از نقاط مثبت این مخالفت‌ها گرفتن امتیاز از طرف غربی است.
 
وی بیان داشت: برخی تصور می‌کنند شعار «مرگ بر آمریکا» مذاکرات را تضعیف می‌کند؛ در حالی که شعار و حمله زمانی قطع می‌شود که به توافق برسیم و این توافق عملیاتی شود. آیا در این چند ماهه که وارد مذاکرات با غربی‌ها شده‌ایم آنان دست از حمایت‌های خود از منافقین برداشته‌اند و تحریم ها را کم کرده‌اند چه کسی عنوان کرده چنانچه بخواهیم مذاکره کنیم باید شعار «مرگ بر آمریکا را تعطیل کنیم»، بلکه باید با شدت این شعار را مطرح کنیم.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان اینکه این شعار را باید مردم و رسانه‌ها عنوان و رئیس جمهور و وزیر امور خارجه دیپلماتیک با قضایا برخورد کنند، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری شعارهای مردمی و حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نمونه‌هایی است که همواره باعث کمک به هیئت مذاکره‌کننده شده است؛ بنابراین نباید بگوییم که در طی مذاکرات از شعار «مرگ بر آمریکا» استفاده نکنیم.
 
بالاترین دستاورد مذاکرات انسجام ملی بوده است
 
قدیری‌ابیانه با طرح این پرسش که چرا وزارت امور خارجه عنوان کرد تابلوهای صداقت آمریکایی را باید جمع کنیم، بیان کرد: بالاترین دستاورد مذاکرات این است که سبب شکاف در دشمن و انسجام بیشتر ملت ایران شده است طرف غربی روزی دو میلیارد دلار از این تحریم‌ها ضربه می‌بیند؛ بنابراین مطمئن باشید خسارتی که غربی‌ها متحمل می‌شوند به مراتب بیشتر از ایران است.
 
وی با بیان اینکه نه تنها باید از امیدمان به رفع تحریم‌ها بگذریم بلکه باید امیدمان را از نفت نیز قطع کنیم، خاطرنشان کرد: حق، مسئله‌ای نیست که به ما بدهند بلکه باید آن را به رسمیت بشناسیم براساس معاهده NPT حق غنی‌سازی به ایران و دیگر کشورها داده شده است؛ بنابراین اینکه طرف غربی عنوان می‌کند ایران این حق را ندارد اشتباه است؛ زیرا آنان حق ایران را تعیین نمی‌کنند.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک با تاکید بر اینکه هیچ کشوری در دنیا به اندازه ایران بازرسی نشده است، تصریح کرد: 16 سازمان امنیتی و اطلاعاتی در سال 2007 گزارشی را به کنگره داده‌اند که در آن آمده است: ایران هیچ برنامه‌ای برای ساخت سلاح هسته‌ای ندارد و حتی چنانچه امروز این تصمیم را بگیرد تا سال 2015 نمی‌تواند به این فناوری دست یابد؛ بنابراین مشاهده می‌کنید که آنان خود به این مسئله که ایران درصدد دستیابی به بمب هسته‌ای نیست اذعان دارند و اینکه مطرح می‌کنند ما از دستیابی ایران به بمب اتمی می‌ترسیم دروغی بیش نیست.
 
قدیری‌ابیانه افزود: چنانچه کوتاه بیاییم دست از سرمان برنخواهند داشت حتی چنانچه دست از اسلام نیز برداریم بدانید که باز هم رهایمان نمی‌کنند مگر مردم آمریکای لاتین مسلمان هستند که آمریکا مدام در آنجا کودتا می‌کند.
 
پذیرش بردگی از جانب ایران مسائل ایران با آمریکا را حل خواهد کرد
 
وی تاکید کرد: چنانچه ما بردگی آمریکا را بپذیریم آنگاه مسائل ایران با آمریکا حل خواهد شد؛ البته این به معنای کمک آمریکا به ایران نیست.
 
سفیر سابق ایران در استرالیا افزود: زمانی برای تولید رادیو داروها نیازمند غنی سازی بیست درصد بودیم و با توجه به اینکه غربی‌ها نیاز ما را مرتفع نکردند مجبور به تولید غنی‌سازی بیست درصد شدیم و این امر نشان می‌دهد که ما از ابتدا درصدد 20 درصد غنی‌سازی نبوده‌ایم.
 
قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه یکی از دلایلی که غربی‌ها بر تعطیلی فردو تاکید دارند این است که نمی‌توانند فردو را بمب باران کنند، گفت: من نگران خود تحریمی هستم که این تحریم با نخریدن کالاهای ایرانی رخ می‌دهد سالی 30 میلیارد دلار سوخت اضافه مصرف می‌کنیم و این عامل نشان دهنده مصرف‌گرایی ملت ماست، این مسائل باعث ضربه کاری به ایران می‌شود نه تحریم خارجی.
 
انتقادات ما نباید هیئت ایرانی را تضعیف کند
 
وی با اشاره به اینکه نوع انتقادات ما نباید هیئت ایرانی را تضعیف کند، بلکه باید باعث تضعیف دشمن شود در خصوص اجلاس دلواپسم بیان کرد: ‌این دلواپسی‌ها را باید جهت داد دلواپسی‌ها ایرادی ندارد، بلکه این دغدغه یکی از حسن‌های ملت ایران است منتها این دغدغه باید به گونه‌ای باشد که به سمت تقویت نظام پیش رویم.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک تصریح کرد:‌ چنانچه فتنه 88 رخ نمی‌داد این تحریم‌ها به وجود نمی‌آمدند کسانی که تحریم‌ها را به احمدی‌نژاد نسبت می‌دهند خودشان عامل تحریم هستند. کسانی که ادعای تقلب کردند به تقلب اعتقادی نداشتند. حال باید جواب دهند که چرا آن زمان با وجود معتقد نبودن به تقلب خود را پیروز انتخابات می‌دانستند و مملکت را به هرج و مرج کشاندند.
 
قدیری‌ابیانه با بیان اینکه امروز برخی درصددند تمام مشکلات کشور را بر گردن دولت قبل بیندازند، گفت: چنانچه اصولگرایان همان کاری را که اصلاح‌طلبان سال 88 سر ملت درآوردند درمی‌آوردند امروز نیز این مذاکرات به وجود نمی‌آمد؛ اما اصولگرایان این کار را نکرده به رای مردم احترام گذاشتند و در نهایت به پیروز انتخابات تبریک گفتند.
 
وی در ادامه افزود: اینکه بگوییم با گفتن هولوکاست از جانب احمدی‌نژاد تحریم‌ها آغاز شد یک توهم است هولوکاست همچنان نیز وجود دارد در هیروشیما و ناکازاکی نیز هولوکاست وجود داشت.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک در ادامه به انتقاد از روحانی پرداخت و بیان کرد: خوب نیست رئیس جمهور یک کشور از سخنانی مانند منتقدین کم‌سواد هستند یا اینکه هنرمند ارزشی و ضدارزشی نداریم استفاده کند.
 
قدیری ابیانه در پایان در خصوص تفاوت سیاست‌های بین ظریف و جلیلی خاطرنشان کرد: ظریف از نظر تجربه دیپلماتیک جزو اولین‌‌های ایران است؛ زیرا از جوانی نیز در عرصه دیپلماسی بوده، همچنین جلیلی فردی متعهد به نظام و انسان سالمی است.   
۹۳/۰۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">