پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۲:۴۸ ق.ظ

۱

غرب نمی‌خواهد مذاکرات به‌نتیجه برسد 
محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاست خارجی به روزنامه سیاست روز گفت: من از ابتدا هم اعلام کردم که این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و این امر به خاطر ماهیت دشمنی غرب و آمریکا با ملت ایران است. 
وی افزود: کسانی که تصور می‌کنند با لبخند و دیپلماسی آمریکا و از دشمنی با ملت ایران دست برخواهد داشت امروز مشاهده می‌کنند که اینطور نیست و این یک دستاورد است که معلوم شد مذاکره با آمریکا نمی‌تواند، این کشور را از دشمنی با ملت ایران بازدارد. 
وی تصریح کرد: حتی اگر ایران از تمام حقوق هسته‌ای خود دست بکشد و حتی هیچ موشکی را هم نداشته باشد باز آمریکا در دشمنی خود با ملت پافشاری می‌کند. 
وی در ادامه گفت: حتی اگر از حمایت نهضت آزادی‌بخش و مقاومت و حمایت از ملت فلسطین دست برداریم باز هم آمریکا به دشمنی خود با ایران ادامه می‌دهد. 
این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ما هر چه عقب‌نشینی کنیم باز آمریکا دست از دشمنی برنخواهد داشت حتی اگر همگی دست از اسلام کشیده و مثل آمریکایی‌ها مسیحی شویم. مگر آمریکای لاتینی ها مسلمان هستند که این‌طور در این کشورها دخالت و کودتا می‌کنند. 
وی گفت: آمریکا می‌خواهد منابع نفتی و گازی ایران را به تصاحب خود درآورد و ملت ایران را به بردگی بگیرد، اشغال منابع نفتی کل منطقه تنها راهکاری است که مانع از سقوط آمریکا از موضع ابرقدرتی است. 
قدیری ابیانه گفت: اگر بگوییم نفت متعلق به ملت ایران است و سرنوشت کشور باید به دست ملت تعیین شود آمریکایی‌ها مخالفت می‌کنند. علت این مخالفت اسلام انقلابی است. چرا که اسلام به ما اجازه نمی‌دهد سلطه بیگانگان را بپذیریم و ایران با اعتقاد به اسلام انقلابی اجازه سلطه غرب بر کشور را نمی‌دهد. 
وی با اشاره به اینکه نباید در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا عقب‌نشینی کنیم خاطر نشان کرد و گفت: آمریکا امروز بحث موشک‌ها را مطرح می‌کند بعداً نیز موضوعات دیگر را عنوان می‌کند. 
این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: پاسخ این زیاده‌خواهی تحقق اقتصاد مقاومتی، اصلاح سبک زندگی، افزایش تولید، پرهیز از اسراف است و در واقع یک بسیج و عزم عمومی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.
متن کامل
ارزیابی کارشناسان از بی‌نتیجه بودن گفت‌وگوهای هسته‌ای در وین
همیشه پای صهیونیست‌ها در میان است
همیشه پای صهیونیست‌ها در میان است
 

میهمانان وین پس از سه روز گفت‌وگوهای فشرده با یکدیگر وآن هم بدون نتیجه قابل قبولی در حالی هرکدام به کشور خود بازگشتند که برخی ناظران سیاسی براین عقیده‌اند که سر منشآ بی‌نتیجه ماندن گفت‌وگوهای ایران و۱+۵ نفوذ سیاست‌های مغرضانه مقامات صهیونیستی است.
چهارمین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و۱+۵ با هدف آغاز تهیه پیش‌نویس توافق نهایی در حالی به پایان رسید که نتیجه مورد نظری در این دور از گفت‌وگو‌ها حاصل نشد چنانچه سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در پایان چهارمین دور از مذاکرات هسته‌ای در وین با اشاره به اینکه در این چند روز ترکیبی از گفتگوها و مذاکرات صورت گرفت و بحث‌ها بسیار جدی بود گفت: اختلاف نظرها در سطح گسترده وجود دارد. بحث‌های خوبی داشتیم اما پیشرفت خاصی در مذاکرات از این منظر که به نگارش مفهوم برسیم صورت نگرفت اما گفت‌وگو‌ها در فضای کمابیش بدون تنش صورت گفت.
معاون وزیرخارجه خاطرنشان کرد: طبیعی است که پیشرفت زیادی نداشتیم. در خردادماه یک یا دو جلسه مذاکراتی خواهیم داشت البته تاریخ‌ها چون منتظر تایید نهایی بعضی از هیات‌ها هستیم به زودی اعلام می شود.
معاون وزیرخارجه گفت: اگر تا ۳۰ تیر به نتیجه نرسیم یک دوره شش ماهه زمان داریم که باید در مورد آن تصمیم گیری کنیم. البته امیدوارم تا قبل از ۳۰ تیرماه توافق نهایی حاصل شود. طرف مقابل نیز به این موضوع تاکید دارد البته توافق به شرطی خواهد بود که خواسته‌ها و حقوق هسته ای مردم ما مورد نظر قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که به دیدگاه واحد نرسیم نگارش متن ممکن نیست در مذاکرات قبلی هم در این موارد بحث شده بود.در بعضی از موضوعات به راه حل نزدیک شده بودیم و قرار ما این بود که روی موضوعاتی که توافق کردیم بودیم نگارش را شروع کنیم اما نشد که البته دنیا به آخر نرسیده است.
مذاکره کننده ارشد کشورمان در حالی به مذاکرات خرداد اشاره کرده که یک دیپلمات آگاه ایرانی اعلام کرد: صحبت‌های اولیه درباره برگزاری مذاکرات آتی میان ایران و ۱+۵ در تاریخ ۲۶ تا ۲۹ خرداد ماه در وین صورت گرفته است اما هنوز تاریخ جلسه بعد از این زمان مشخص نشده است.
گفته می‌شود محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به علت بدست نیامدن پیشرفت کنفرانس مطبوعاتی برگزار نکردند و بیانیه مشترک نیز صادر نشد که این بر خلاف دوره‌های قبلی است.
در همین حال عراقچی درباره اینکه چرا کنفرانس خبری مشترک در پایان مذاکرات برگزار نشد گفت با توجه به اینکه هیچ پیشرفت جدی در مذاکرات حاصل نشد دو طرف احساس کردند هیچ نیازی برای کنفرانس خبری مشترک وجود ندارد. ما این کنفرانس مشترک را برای زمانی می‌گذاریم که حرفی برای گفتن داشته باشیم.
این دور از گفت‌وگوها در حالی بدون نتیجه محسوسی به کار خود پایان داد که المنار به نقل از روزنامه‌نگار معتمد آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای گفت: علت اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات دستور کار نبود بلکه فشارهای خارجی بود. "عامر البیاتی" در خصوص مذاکرات هسته‌ای در وین اظهار داشت: همانگونه که عراقچی معاون وزیر خارجه ایران گفت مذاکرات سخت بود اما دست نیافتنی نبود. آمریکا از اینکه این مذاکرات به جایی نرسید ابراز نگرانی کرد و این در حالی است که آمریکا موانعی بر سر توافق ایجاد کرده بود که به اعتقاد من رویکرد آمریکا مانند همیشه تحت فشار اسراییل اتخاذ شد. این در حالی بود که همه طرفهای حاضر در مذاکرات اعلام کرده بودند که خواهان حل مسایل و رسیدن به توافق تا ۲۰ جولای هستند. به عبارت دیگر دستور کار مذاکرات مانع از توافق نشده است بلکه علت اصلی فشارهای خارجی بوده است. پرونده هسته‌ای ایران سیاسی نیست اما بیش از ده سال است که این پرونده سیاسی شده و غربی‌ها هر روز چیز بیشتری از ایران می خواهند اما ایرانی‌ها هم با دادن امتیازات اضافه مخالفت می کنند. در عین حال به اعتقاد من در آینده شاهد افقهای روشنی در این مذاکرات خواهیم بود.
روزنامه اتریشی "اشتاندارد" چاپ وین نیز دیروز با انتشار تصویری از دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان، نوشت: ایران، قاطعانه تسلیحات اتمی را رد می‌کند.
از سویی دیگر اندیشکده مطالعات خاور نزدیک واشنگتن در گزارشی ضمن اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ نوشت که کنگره اگر باور داشته باشد که این توافق ظرفیت هسته‌ای فراوانی را برای ایران باقی می‌گذارد، بعید است لغو تحریم‌ها را بپذیرد.
در همین راستا یکی از سناتورهای ارشد «جمهوری‌خواهان» آمریکا در تلاش است تا طرحی را در کنگره به تصویب برساند که بر اساس آن قانونگذاران حق خواهند داشت بر روی توافق هسته‌ای با ایران نظر داده و اگر خواستند آن را رد کنند.
سناتور «باب کراکر» طرحی را به کنگره آمریکا معرفی کرده که در صورت تصویب به نمایندگان اجازه می‌دهد در مورد توافق نهایی با ایران اعلام نظر کنند.
شاید بتوان گفت،گفت‌وگوهای هسته‌ای دشواری که سه روز به طول انجامید اما نتیجه مورد نظری را بدست نیاورد یکی از دلایل آن مطرح کردن موضوعاتی که هیچ سنخیتی با روح و چارچوب‌های تعیین شده در گفت‌وگوهای هسته‌ای نداشت
موشک‌های بالستیک یکی از همان موضوعاتی بود که غرب به تبعیت از سران اشغالگر قدس آن را در چارچوب مذاکرات مطرح کردند و همچنان هم بر آن پافشاری می‌کنند چنانچه جی کارنی سخنگوی کاخ سفید دیروز در کنفرانس خبری با خبرنگاران اعلام کرد موضوع موشک‌های بالستیک ایران باید جزو مباحث مذاکرات هسته ای برای توافق جامع باشد.
بسیاری از تحلیلگران و ناظران سیاسی بر این عقیده‌اند که غرب همچنان بر روی گزینه زیاده‌خواهی‌های خود پافشاری می‌کند آن هم با تاثیر پذیری از مقامات صهیونیستی و موضوعاتی را در چارچوب مذاکرات مطرح می‌کند که هیچ سنخیتی با توافقات صورت گرفته ندارد.مقامات کشورمان قبل از مذاکرات اعلام کرده بودند که بجز محور مسائل هسته ای در مورد هیچ موضوع دیگری مذاکره نخواهند کرد اما غرب بدون توجه به این مسئله بازهم بحث موشک‌های بالستیک را در قالب مذاکرات می‌گنجد تا بتواند در لوای این موضوع امتیازات بیشتری از جمهوری اسلامی‌ایران بگیرد
در خصوص تبیین علت به نتیجه نرسیدن این دور از گفت‌وگوها ونیز رفتار و سیاست‌های غرب سیاست روز به گفت‌وگو با کارشناسان سیاست خارجی پرداخته که به شرح ذیل است.

غرب با اهداف اسرائیل پیش می‌رود
بهشتی پور کارشناس مسائل سیاست خارجی در این خصوص گفت: اینکه در این برهه از گفت‌وگوهای هسته‌ای بگوییم غرب کارشکنی می‌کند واژه درستی نیست بلکه در این دوره غرب زیاده‌خواهی‌های دارد که با روح مذاکرات نمی‌تواند همخوانی داشته باشد
وی افزود: در‌خصوص روندی که در دور چهارم گفت‌وگوها ایجاد شد باید بگوییم این خطی که اسرائیل شروع کرده با سناریوی جدید موشک‌های بالستیک خط جدیدی را در چارچوب مذاکرات نهاده این‌ها حاکی اززیاده‌خواهی غرب در راستای اهداف اسرائیل است.
وی افزود: غرب به تاثیرپذیری از اسرائیل تلاش می‌کند تا از به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها ممانعت کند. جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حق مطلق هسته ای خود، خواهان حقوقی است که حق مسلم ملت است و چیزی بیش از این را هم نمی‌خواهد بنابراین ایران زیاده‌خواهی نمی‌کند.
این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ایران باید مجموعه اقداماتی را انجام دهد که غرب تصور نکند که ملت ایران با تحریم‌ها دچار ضرر شدند و رفتار زیادخواهانه خود را همچنان ادامه دهند.
وی در پایان گفت: با توجه به رویکرد تکراری رفتار غربی‌ها در هر دور از گفت‌وگوهای هسته‌ای این طرف ایرانی است که با تاکتیک‌های جدید غرب را در روند مسیر اشتباه خود به تجدیدنظر وادار کند.

فقط باید در موضوع هسته‌ای با غرب گفت‌وگوکنیم
حسن‌هانی‌زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در این خصوص گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در طول ۶ ماه گذشته همه مسیرهای اعتماد‌سازی را طی کرده و در موافقت‌نامه ژنو به شفافیت این مسئله تصریح شده که مذاکرات صرفا باید در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران بحث شود بنابراین مطرح کردن هرگونه موضوعی خارج از چارچوب مذاکرات مردود است.
وی با بیان اینکه متاسفانه آمریکا و برخی از اعضای ۱+۵ همچون فرانسه چهره واقعی خودشان را نشان دادند تصریح کرد: کشوری همچون فرانسه نشان داد تا چه اندازه همسو با سیاست‌های اسرائیل پیش می‌رود از سوی دیگر کشیدن محور مسیر مذاکرات به سمت و سوی مسائل نظامی و امنیتی از دیگر مواردی بود که غرب برای رسیدن به اهداف خود در این دور از گفت‌وگو‌ها از هیچ تلاشی فروگذاری نکرد.
وی همچنین افزود: سفر سوزان رایس به سرزمین‌های اشغالی و رایزنی با مقامات صهیونیستی تاثیر خود را بر روند این دور از گفت‌وگوها باقی گذاشت چرا که لابی صهیونیستی همزمان با آغاز مذاکرات تحرکات دیپلماتیک خود را برای انحراف گفت‌وگوهای وین آغاز کرده بود.
این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد و گفت: اقدام دولت آرژانتین در انحلال کمیته حقیقت‌یاب مربوط به انفجار مقر یهودیان در این کشور و طرح موشک‌های دوربرد ایران از سوی هیئت‌ آمریکایی از دیگر برآیند تحرکات رژیم صهیونیستی و فشار و لابی این رژیم بر آمریکا و فرانسه بوده است.
وی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد که مذاکرات وین به دلیل کارشکنی کشورهایی همچون فرانسه و آمریکا به نقطه مطلوبی نرسیده است گفت: ملت ایران در این دور از گفت‌وگوها به خوبی دریافت کرد که آمریکا و غرب درصدد اعمال فشار بر ایران و باج‌گیری از این کشور است امری که با ادبیات سیاسی کشور و روح استقلال‌طلبی ملت ایران کاملا مغایرت دارد.
وی در پایان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران باید یک ضرب‌الاجل مشخصی را برای غرب در راستای دستیابی به توافق نهایی تعیین کنند خاطرنشان کرد و گفت: اگر آمریکا و غرب همچنان درصدد طرح موضوعات خارج از توافقات ژنو بیابند ایران باید به مذاکرات خود با ۱+۵ پایان دهد و به نقطه صفر بازگردد.

غرب نمی‌خواهد مذاکرات به‌نتیجه برسد
محمد حسن قدیری ابیانه دیگر کارشناس مسائل سیاست خارجی در این خصوص گفت: من از ابتدا هم اعلام کردم که این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و این امر به خاطر ماهیت دشمنی غرب و آمریکا با ملت ایران است.
وی افزود: کسانی که تصور می‌کنند با لبخند و دیپلماسی آمریکا و از دشمنی با ملت ایران دست برخواهد داشت امروز مشاهده می‌کنند که اینطور نیست و این یک دستاورد است که معلوم شد مذاکره با آمریکا نمی‌تواند، این کشور را از دشمنی با ملت ایران بازدارد.
وی تصریح کرد: حتی اگر ایران از تمام حقوق هسته‌ای خود دست بکشد و حتی هیچ موشکی را هم نداشته باشد باز آمریکا در دشمنی خود با ملت پافشاری می‌کند.
وی در ادامه گفت: حتی اگر از حمایت نهضت آزادی‌بخش و مقاومت و حمایت از ملت فلسطین دست برداریم باز هم آمریکا به دشمنی خود با ایران ادامه می‌دهد.
این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ما هر چه عقب‌نشینی کنیم باز آمریکا دست از دشمنی برنخواهد داشت حتی اگر همگی دست از اسلام کشیده و مثل آمریکایی‌ها مسیحی شویم مگر آمریکایی‌ها مسلمان هستند که این‌طور در این کشورها دخالت و کودتا می‌کنند.
وی گفت: آمریکا می‌خواهد منابع نفتی و گازی ایران را به تصاحب خود درآورد و ملت ایران را به بردگی بگیرد، اشغال منابع نفتی کل منطقه تنها راهکاری است که مانع از سقوط آمریکا از موضع ابرقدرتی است.
قدیری ابیانه گفت: اگر بگوییم نفت متعلق به ملت ایران است و سرنوشت کشور باید به دست ملت تعیین شود آمریکایی‌ها مخالفت می‌کنند علت این مخالفت اسلام انقلابی است چرا که اسلام به ما اجازه نمی‌دهد سلطه را بپذیریم اما ایران با اعتقاد به اسلام انقلابی اجازه سلطه غرب بر کشور را نمی‌دهد.
وی با اشاره به اینکه نباید در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا عقب‌نشینی کنیم خاطر نشان کرد و گفت: آمریکا امروز بحث موشک‌ها را مطرح می‌کند بعد ما نیز موضوعات دیگر را عنوان می‌کند.
این کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: پاسخ این زیاده‌خواهی تحقق اقتصاد مقاومتی، اصلاح یک زندگی، افزایش تولید، پرهیز از اسراف است و در واقع یک بسیج و عزم عمومی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

۹۳/۰۲/۲۹

نظرات  (۱)

سلام آقای دکتر
من جوانی 27 ساله از خوانندگان مطالب و مقالات سایت شما هستم.
آقای دکتر از سال 92 برای اخذ کد نمایندگی بیمه اقدام کردم و در حال حاضر فقط روی بیمه های عمر و سرمایه گذاری فعالیت میکنم.
آقای دکتر مسئله ای که دارم اینست که آیا بیمه عمر واقعا به نفع خریدار و توسعه اقتصادی کشور است؟
من از لحاظ وجدانی و انسانی خود را در مقابل خریداران بیمه عمر متعهد میدانم و سعی میکنم قبل از منفعت خود، منفعت مشتری را در نظر بگیرم و او را ابتدا کاملا در این زمینه تفهیم و روشن کنم، دوست دارم قبل از فروشنده بودن مانند یک مشاور مالی دلسوز در حد توان و دانشم به افراد مشاوره بدهم تا با دیدی باز تصمیم بگیرند. بدین منظور ابتدا خودم باید کاملا توجیه شده باشم تا بتوانم از ته قلب و از سر اعتقاد واقعی با مردم صحبت کنم.
دوست دارم نظر شما راجع به کلیت بیمه های عمر و منافع آن برای افراد و اجتماع بدانم، آیا جمع شدن این پس انداز های کوچک واقعا به نفع کشور و بیمه شدگان است یا فقط شرکت های بیمه سود کننده های اصلی هستند.  

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">