پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۰۷ ب.ظ

۰

باید جلوی توطئه و تخریب فرهنگی گرفته شود

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۰۷ ب.ظ
قدیری ابیانه در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاین»: نباید تصور کرد که همه‌ی ناشران متعهد به مبانی دینی و اخلاقی هستند هر چند اکثریت آنان چنین می باشند اما نباید یک قاعده ای را فقط بر مبنای اکثریت قرار داد بلکه باید احتمال توطئه و تخریب فرهنگی را نیز در نظر گرفت.
جوان‌آنلاین: محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاین» در خصوص برداشتن ممیزی کتاب که از سوی برخی مسئولان کشور اعلام شده، اظهارداشت: نباید تصور کرد که همه‌ی ناشران متعهد به مبانی دینی و اخلاقی هستند هر چند اکثریت آنان چنین می باشند اما نباید یک قاعده ای را فقط بر مبنای اکثریت قرار داد بلکه باید احتمال توطئه و تخریب فرهنگی را نیز در نظر گرفت.
 

وی عنوان کرد: دولت این امکان را ندارد که اگر کتابی چاپ شد مانع توزیع غیرقانونی آن شود بنابراین بهتر است ناشران قبل از چاپ کتاب مجوز آن را دریافت کنند.
 

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: هرچند که باید در وزارت ارشاد سرعت عمل لازم برای اظهار نظر درباره کتاب های ارسالی پیش بینی شود تا این نظارت موجب تاخیر در چاپ نشود.
 
قدیری ابیانه افزود: آیا اگر ناشری به هر دلیلی چاپ کتاب توهین آمیز آیه های شیطانی برای اطلاع عموم از آن را ضروری بداند آیا باید امکان چاپ آن را داشته باشد یا اگر کسی خواستار کتب منافقین شود باید بتواند آن را چاپ کند و اگر چاپ شد و قبل از توزیع آن کشف گردید آیا ناشر جرمی مرتکب شده است چرا که چاپ این کتب در صورت حذف نظارت بر چاپ غیر قانونی نخواهد بود.
 
وی اضافه کرد: بهتر است دولت به جای دادن شعارهایی که سودی برای کشور ندارد به تسهیل و سرعت عمل در نظارت بر چاپ بپردازد.
 
این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: از سوی دیگر دولت و وزارت ارشاد می توانند به ناشرانی که تجربه و تعهد آن ها به نظام جمهوری اسلامی ایران برایشان ثابت شده است اعتماد کرده و آنها را از ممیزی قبل از چاپ معاف نمایند و اگر تخلفی مشاهده کرد این سابقه خوب منتفی شده و چاپ کتاب های بعدی این ناشر نیاز به تایید پیش از انتشار باشد.
۹۳/۰۲/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">