پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۳، ۰۴:۲۹ ب.ظ

۱

سفیر اسبق کشورمان در مکزیک گفت: بی‌نتیجه ماندن مذاکرات در وین 4 و گستاخی رسانه‌های اسرائیلی و آمریکایی به دیرباورترین افراد فهماند با خنده ظریف و لحن نرم روحانی دشمن دوست نمی‌شود.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در گرگان، با اشاره به بی نتیجه ماندن مذاکرات هسته ای در وین 4 و شانتاژ رسانه های اسرائیلی و آمریکایی در دامن زدن به درخواست های گستاخانه دشمن در زمینه های غیر از انرژی هسته ای گفت: از اول هم مشخص بود این مذاکرات به نتیجه نمی رسد و تنها فایده آن، این است که بفهمیم مذاکره فایده ای ندارد.

 

 وی افزود: آمریکا اصلا نگران این نیست که ما سلاح هسته ای بسازیم یا نه چون می داند که ما به دنبال سلاح نیستیم.

 

سفیر اسبق کشورمان در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه آمریکا اهدافی غیر از فناوری هسته ای دارد، تصریح کرد: آمریکا در حال سقوط و جهان نیز در حال چند قطبی شدن است، دولت فدرال آمریکا به تنهایی 17 هزار میلیارد دلار بدهی دارد، هر آمریکایی در هنگام تولد با 60 تا 70 هزار دلار بدهی متولد می شود و تنها راهی که وجود دارد آمریکا جلوی این سقوط را بگیرد، تسلط وی بر منابع نفتی منطقه است و این دلیل بازی های دیپلماتیک اوست.

 

وی در پاسخ به این سوال که از نظر شما چه چیزی باعث کاهش نرمش ایران در وین 4 و اتخاذ موضع سرختانه نسبت به ژنو شده است، گفت: از اول هم قرار نبود وارد مباحث موشکی و حقوق بشر و چیزهایی غیر از فناوری هسته ای شویم و قرار نبود از حقوق خودمان بگذریم.

 

دیپلمات کشورمان ادامه داد: آمریکا وانمود می کرد که حاضر است حقوق ما را به رسمیت بشناسد؛ در حالی که در واقعیت این طور نبود.

 

قدیری ابیانه گفت: آمریکایی ها می خواستند طوری وانمود کنند که اگر توافقی نمی شود تقصیر ایران است که این نرمش قهرمانانه ثابت کرد مشکل از ما نیست و دشمن با لبخند ظریف و لحن نرم روحانی و نشستن پای میز مذاکره و صدا زدن یکدیگر با نام کوچک هم دوست نمی شود.

 

وی افزود: زمانی که همه از رئیس جمهور انتقاد می کردند که چرا در مقابل اوباما موضعی تند اتخاذ نمی کند گفتم بگذارید این لحن آرام باشد تا دیرباورترین افراد که فکر می کنند که آمریکا با لحن نرم سر عقل می آید به اشتباه خود پی ببرند.

 

سفیر سابق کشورمان در مکزیک گفت: در سایت شخصی خودم  مصاحبه کیسینجر استراتژی غرب در قبال ایران را درج کردم؛ بنابراین از اول هم مشخص بود این مذاکره به جایی نخواهد رسید ولی از جهاتی خوب شد!

 

منافع نامشروع آمریکا با منافع ما در تضاد است

 

قدیری ابیانه تاکید کرد: روابط بین الملل بر اساس منافع رقم خورده، منتهی آمریکا برای حودش منافع حیاتی و نامشروعی تعریف کرده است که با منافع ما در تضاد است.

 

آمریکا ثابت کرده که به کم تر از بردگی ایران قانع نمی شود

 

سفیر اسبق کشورمان در مکزیک در پایان تصریح کرد: موافقان مذاکرات بدانند حتی اگر ما کوتاه بیاییم و تمام تاسیسات هسته ای خود را جمع کنیم چیزی از دشمنی آمریکا کم نخواهد شد؛ همانگونه که در زمان جنگ که اثری از انرژی هسته ای هم نبود هر نوع کمکی به صدام کرد؛ از این رو آمریکا هیچ وقت به کمتر از بردگی ما قانع نخواهد شد.

۹۳/۰۳/۰۱

نظرات  (۱)

۰۳ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۲۶ مهران فر برزکی
* «کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمی‌دانیم. ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند. اگر فشارها زیاد شود، اگر بند‌بند استخوانهایمان زیر فشارها جدا شود، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله‌های آتش بسوزانند اگر زن و فرزندان و هستی‌مان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند، هرگز امان‌نامه کفر و شرک را امضا نخواهیم کرد.» این سخن امام خمینی است که این انقلاب و نظام را بنیان نهاد. در قیامت باید پاسخگوی او و شهدا باشیم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">