پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۱، ۰۱:۱۸ ق.ظ

۰

گروه سیاسی دوشنبه 03 بهمن 1390: کارشناس عالی مدیریت استراتژیک معتقد است نظام ولایی ما اوج پیشرفت خود را در اوج تحریم‌ها تجربه کرده است و این نشان‌دهنده کارآمدی نظام ولایی است.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، با اشاره به تفاوت‌های نظام دینی با نظام‌های غیر دینی اظهار کرد: در نظام اسلامی و دینی حکومت و جامعه باید بر مبنای احکام اسلامی و قرآنی اداره شود، لذا تمام مسئولان کشوری اعم از رهبری و سایر مقامات در چارچوب اسلام و بر مبنای ارزش‌های اسلامی عمل می‌کنند، در حالی‌که سایر حکومت‌ها چنین محدودیتی ندارند و هر آنچه حاکمان تصمیم بگیرند، به عنوان قانون عملی می‌شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: در حکومت‌های غربی وقتی نمایندگان قانونی را تصویب می‌کنند، نهایی و عملی می‌شود، اما در نظام ما یک قانون پس از تأیید در مجلس، مطابقت آن با قانون اساسی و قوانین اسلامی توسط شورای نگهبان بررسی می‌شود.

وی حرکت بر اساس احکام الهی را یکی از ویژگی‌های حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم و مسئولان جامعه اسلامی به قرآن که کتاب الهی و راهنمای بشریت است و اجرای آن ضامن آخرت انسان می‌شود، اعتقاد دارند و بر اساس آن عمل می‌کنند و در قوانینشان به آن متمسک می‌شوند.

قدیری ابیانه به رأی اعتماد مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی در دو بُعد بررسی می‌شود؛ ابتدا اسلامی است و بر این اساس، باید همه قوانین در چارچوب اسلام و ارزش‌های اسلامی جاری می‌شود. همچنین مسئولان نیز مسلمان هستند و با اعتقاد به احکام اسلامی توسط مردم به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: در چنین نظامی شاهد هستیم که 32 انتخابات برگزار کرده است که در تمام طول تاریخ دموکراسی‌های جهان بی‌نظیر است؛ یعنی نظام‌هایی که اسلامی نیستند اما خود را جمهوری می‌دانند هرگز در 32 سال، 32 انتخابات را نداشته‌اند.

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک به وجود ولی فقیه در نظام اسلامی پرداخت و گفت: به دلیل اینکه نظام اسلامی قرار است بر اساس اسلام هدایت شود، در رأس آن باید یک اسلام‌شناس باشد که بتواند جامعه را بر اساس قوانین اسلامی هدایت کند؛ اینجاست که بحث فقیه به عنوان یک اسلا‌م‌شناس مطرح می‌شود که البته شناخت اسلام به تنهایی کفایت نمی‌کند و باید عمل‌کننده به اسلام نیز باشد، چرا که ممکن است کسی اسلام‌شناس باشد، اما با آن دشمنی کند. این ویژگی تفاوت بزرگ نظام ما با سایر نظام‌هاست و باعث شده ما بهترین رهبر را در بین دیگر رهبران داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ولایت مطلقه تنها مختص به ایران و نظام اسلامی نیست، اظهار کرد: هیچ نظامی در جهان نیست که ولی مطلقه نداشته باشد؛ به این معنا که در هر نظامی فردی هست که حرف آخر را می‌زند؛ این موضوع در تمام نظام‌های مستقل دیده می‌شود.

قدیری ابیانه با اشاره به نظام حاکم بر ایالات متحده آمریکا گفت: در آمریکا رئیس‌جمهور ولایت مطلق دارد و می‌تواند حتی مصوبه به اتفاق آرای کنگره را وتو کند؛ دلیل منطقیش این است که تصمیم‌گیری باید بر اساس اطلاعات باشد، بخشی از اطلاعات نیز سری و به طور کلی سری است که تنها در اختیار رئیس‌جمهور قرار دارد و پارلمان از آن بی‌اطلاع است؛ بنابراین رئیس‌جمهور بر اساس اطلاعات کاملی که دارد، اقدام به تصمیم‌گیری می‌کند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: تفاوت برجسته ولی فقیه در نظام ما با سایرین فقاهت آن است؛ در نظام ما ولی مطلقه به واسطه مجلس خبرگان از سوی مردم انتخاب می‌شود و این تضمین‌کننده سلامت و صلابت نظام اسلامی می‌شود.

این کارشناس عالی مدیریت استراتژیک با تأکید بر اینکه عملکرد و دستاوردهای نظام در 32 سال نشان‌دهنده کارآمدی نظام است، اظهار کرد: اگر هر یک از توطئه‌هایی که در این مدت علیه جمهوری اسلامی از سوی دشمن صورت گرفته، برای سایر نظام‌ها اتفاق افتاده بود، آن نظام ساقط می‌شد، اما در کشور ما هر تهدیدی تبدیل به فرصت شد، به‌گونه‌ای که اوج پیشرفت‌مان در اوج تحریم‌ها اتفاق افتاد.

قدیری ابیانه با اشاره به دفاع مردم از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه که در کنار اصل ولایت فقیه باعث پیروزی و پیشرفت نظام شده، روحیه ایمانی، ایثارگری و وحدت مردم است که همواره در صحنه حضور داشتند و از انقلاب اسلامی دفاع کردند و باعث شده امروز جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو برای جهانیان تبدیل شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: قطعاً این زمینه وجود دارد که کشورهای غیر اسلامی نیز در صورت اطلاع از حقیقت اسلام و واقعیت نظام جمهوری اسلامی به این سمت گرایش پیدا کنند؛ مردم جهان قربانی تحریف‌هایی هستند که رسانه‌ها در مورد جهان اسلام، اصل اسلام و جمهوری اسلامی ارائه می‌دهند، اگر این تحریف‌ها کنار رود و مردم جهان با اسلام و نظام اسلامی آشنا شوند، مردم علاقه خود را نسبت به آن ابراز خواهند کرد.

۹۱/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">