پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۰۶ ق.ظ

۱

روند استقرار مهدی هاشمی در استرالیا به روایت پدر در سال 1370 نیز وی در استرالیا، تحصیلاتی داشته است که آیت الله هاشمی رفسنجانی در لابه لای خاطرات خود به بخش هایی از آن اشاره می کند. در مجموعه خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی که مربوط به رویدادها و وقایع سال 1370 است و با عنوان «سازندگی و شکوفایی» عرضه شده می توان از گوشه کوچکی از روند تحصیل و استقرار مهدی هاشمی در استرالیا در سال 1370  مطلع شد. به گزارش «پارس»، وی پس از گرفتن مهندسی مخابرات از دانشگاه فنی تهران، برای ادامه تحصیل به استرالیا رفته بود و به دلیل عدم تسلط بر زبان انگلیسی  چند وقتی مشغول آموزش این زبان بود و سپس وارد دانشگاه دولتی کانبرا شد. در دوران تحصیل وی در استرالیا فرشته هاشمی همسرش وی را همراهی می کرده است.

پنج شنبه 7 شهریور 1370

مهدی برای بررسی شرایط ادامه تحصیل در استرالیا است.

شنبه 9 شهریور 1370
مهدی از سفر استرالیا و زلاند نو آمد و گزارشی از سفر داد.

چهارشنبه 15 آبان 1370
ساعت 5 صبح مهدی و فرشته برای سفر به استرالیا جهت ادامه تحصیل به فرودگاه مهرآباد رفتند. عفت هم برای بدرقه رفت...شب به خانه آمدم. مهدی و فرشته از دوبی تلفنی صحبت کردند. امشب از آنجا پرواز می کنن. قرار بود امروز صبح پرواز کنند، اما بارشان دیر رسیده بود.

جمعه 17 آبان 1370
جای مهدی و فرشته خالی است. آخر شب ، عفت با مهدی در استرالیا تلفنی صحبت کرد؛ ناراضی است.

پنج شنبه 30 آبان 1370
آقای «محمدحسن قدیری ابیانه» سفیر جدیدمان در استرالیا ، برای خداحافظی و مشورت آمد.درباره مهدی توصیه هایی نمودم.

پنج شنبه 14 آذر 1370
عفت با مهدی در استرالیا صحبت کرد؛ معلوم شد آپارتمانی به مبلغ 130 دلار در هفته کرایه کرده و قرار است به زودی ساکن شوند.

شنبه 19 بهمن 1370
نامه ای از مهدی و فرشته رسیده بود. خوشحال شدیم. جواب نامه را نوشتم.

چهارشنبه 23 بهمن 1370
آقای حسین محلوجی، وزیر معادن و فلزات آمد. «اجازه» گرفت که از مهدی برای «بعضی» امور «وزارت معادن و فلزات» در استرالیا «استفاده» بشود.

جمعه 9 اسفند 1370
آقای حمید میرزاده، معاون اجرایی رییس جمهور آمد و گزارش سفر به استرالیا را داد. وضع تحصیل مهدی را گفت و اینکه پول برایش بفرستم.

شنبه 17 اسفند 1370
آقای حمید میرزاده آمد. یادداشتهایی از سوی مهدی در خصوص ویژگی های آموزش و پرورش استرالیا آورد که برای ما می تواند مفید باشد.

جمعه 30 اسفند 1370
با فرشته و مهدی تلفنی صحبت کردم.از وضع شان در استرالیا راضی اند. رییس دپارتمان که اورا شناخته است، پیشنهاد داده برای بازدید از کارخانجات مربوط به رشته اش به کانادا یا امریکا بروند. گفتم به شرط ناشناس ماندن بپذیرد. گفت تصمیم دارد با سرعت فوق لیسانس را بگیرد و به ایران برگردد. فرشته کلاس زبان می رود و مهدی هم هنوز در محاوره کلاس روان نیست.

۹۳/۰۴/۰۳

نظرات  (۱)

۰۴ تیر ۹۳ ، ۱۸:۱۷ پیرو ولایت
به گزارش افکارنیوز، اکبر هاشمی رفسنجانی در بخشی از خاطرات خود در سال ۷۰، به ماجرای استعفای خاتمی از کیهان و در نهایت کناره گیری او از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرده است.
سید محمد خاتمی وزیر ارشاد دولت هاشمی رفسنجانی اوایل سال ۷۰ از موسسه کیهان رفته و اندکی بعد در روز ۲۱ اردیبهشت در دیدار با رفسنجانی از کنار گذاشته شدن خود توسط رهبر معظم انقلاب، گلایه کرده است!
رفسنجانی نوشته است: "آقای خاتمی از آیت‌الله خامنه‌ای به خاطر گرفتن موسسه کیهان از ایشان و نصب فرد دیگر گله داشت. با انتصاب مهدی نصیری آقای خاتمی استعفا داد."
هاشمی همچنین درباره جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه دوم مرداد، نوشته است که در جلسه مذکور "آقای خاتمی گزارش امور فرهنگی را داد و از حمله‌هایی که اخیرا علیه وزارت ارشاد می‌شود، گله کرد و چاره‌جویی نمود."
بر اساس خاطرات پرحاشیه هاشمی رفسنجانی در ۱۵ دی ماه ۷۰، "آقای محمد خاتمی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمد. می‌خواست به خاطر فشارهایی که از ناحیه طرح مساله تهاجم فرهنگی ازسوی رهبری احساس می‌کند،‌ استعفا بدهد،دلداری‌اش دادم وگفتم بماند، کار کند و تحمل نماید".
با این وجود خاتمی کمتر از ۵ ماه دیگر توانست در پست وزارت ارشاد دوارم بیاورد و در روز سوم خرداد سال ۷۱ از سمت خود کناره گیری کرد.
 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">