پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸ ق.ظ

۰

عمق استراتژی غرب تجزیه عراق و سوریه است.

شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۸ ق.ظ
عمق استراتژی غرب تجزیه عراق و سوریه استمجامع بین الملل یا سازمان های بین المللی در حقیقت تحت تأثیر قدرت های استکباری و استعماری بزرگ هستند. هرچند که دم از صلح، آزادی، عدالت و حقوق بشر می زنند اما نه تنها در اکثر مواقع در این مورد اقدامی نمی کنند بلکه در خدمت قدرت های زورگو و استعمارگر و غارتگر نیز هستند.
محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس علوم استراتژیک و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در یادداشتی به شرایط بحرانی در منطقه خاورمیانه و حضور سازمان‌یافته گروه‌های تروریستی در عراق اشاره کرده است.
متن یادداشت به شرح زیر است:


اصولاً سازمانی چون سازمان ملل متحد بر مبنای قانون جنگل استوار است. در قانون جنگل هر حیوانی که درنده تر تر باشد قدرت بیشتری دارد و برای خود حق دریدن سایر موجودات را قائل است. 

در شورای امنیت سازمان ملل متحد 5 قدرت هسته ای دارای حق وتو هستند و اگر هر یک از این  5 قدرت هر جنایتی علیه بشریت مرتکب شوند شورای امنیت نمی تواند آنها را محکوم یا مجازات نماید. حتی نمی‌تواند درحد در خواست توقف جنایت نیز عمل کند. چراکه دولت جانی دارای حق وتو می تواند آن را وتو کند. 

طبیعتاً این قدرت ها تلاش می کنند در سازمان بین المللی بیشترین نفوذ را داشته باشند و عوامل خود را در رأس امور قرار دهند. این قدرت‌ها سعی می‌کنند گروه‌هایی را ایجاد و تجهیز کنند و به نیابت آنها سیاست‌هایی که منافع غرب را تأمین می کنند اتخاذ و دنبال کنند. 

گروه داعش یکی از این گروه‌هایی است که سرنخ آن در دست آمریکا، انگلیس و اسرائیل است و طبیعتاً مورد حمایت آنهاست. عمق استراتژی غرب، تجزیه عراق، سوریه و لبنان و هر کشور اسلامی دیگر است و داعش وظیفه حرکت در مسیر تضعیف و تجزیه عراق را برعهده دارد و به همین لحاظ هم نه تنها با مخالفت عملی غربی‌ها مواجه نشده بلکه مورد حمایت همه جانبه آنها نیز هست.

آمریکا که اعلام کرده حاضر است داعش را مورد هجوم قرار دهد شرطی گذاشته که مقدمه لازم برای تجزیه عراق است و آن استعفای نوری مالکی است. این در حالی است که انتخابات در عراق اخیراً انجام شده و نوری مالکی و احزاب هم‌سو با حزب او پیروز انتخابات بودند. یعنی آمریکا شرط هجوم به داعش را نادیده گرفتن آراء ملت عراق در نظر گرفته است. این در حالی است که حتی اگر نوری مالکی استعفا هم بدهد آنها برای نابودی داعش اقدامی نخواهند کرد. 

آنچه می تواند داعش را نابود کند و به شکست آن منجر شود ملت عراق است که با حکم جهاد مرجعیت و حمایت گسترده مردم قابل تعمیم است و اگر مردم به حکم این جهاد عمل کنند (که چنین نیز شده است) پیروزی بسیار بزرگی برای عراق رقم خواهد خورد.

امیدوارم کسانی که سوال می کردند چرا ایران کشورهایی مثل سوریه، لبنان و عراق را مورد حمایت قرار می‌دهد متوجه شده باشند که علاوه بر وظیفه انسانی و اسلامی، این حمایت‌ها در حفظ امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور نیز ضروری است.

تاریخ انتشار :  ۱ تیر ۱۳۹۳ 

۹۳/۰۴/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">