پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۳، ۰۱:۰۶ ق.ظ

۰

نه عراق و نه منطقه نیازی به حضور امریکا ندارد

فضاسازی برخی رسانه‌های غربی همسو با سیاست‌های امریکا مبنی بر نقش آفرینی این کشور برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش در عراق و برگرداندن ثبات و امنیت به این کشور در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند عامل همه فتنه‌ها در منطقه خود امریکاست .
چندی است که رسانه های غربی و محافل سیاسی آنها با اشاره به اینکه امریکا درگیر تحولات منطقه ای است می خواهند کاخ سفید برای بازگرداندن ثبات و آرامش به منطقه با ورود صد در صدی اقدامات لازم را در این امر انجام دهد.
هم اکنون عراق وبحران کنونی که خود امریکایی ها مسبب آن هستند کانون توجه رسانه‌های غربی شده است.
محافل سیاسی و رسانه ای غرب در یک فضا‌سازی می خواهند اینطور القا کنند که عراقی که بدست گروهک تروریستی داعش سه هفته ای است بحرانی‌ترین کشور منطقه محسوب شده با ورود و اقدام امریکایی ها می‌تواند بحرانش به پایان رسد.
از این حیث تجزیه عراق می تواند بسیاری از آرزوهای امریکا را در منطقه عملی کند بنابراین برخی رسانه های غربی همسو با سیاست های امریکایی با این فضا سازی که ورود امریکا برای حل بحران عراق و مبارزه با گروهک تروریستی داعش یک ضرورت است اینطور القا می کنند که ثبات منطقه و عراق با امریکا تامین می شود
افکار عمومی به درستی می داند که گروهک‌های تروریستی حاکم در منطقه که تا قبل از عراق، سوریه را با اقدامات تروریستی خود بحرانی کرده بود و البته با شکست های سنگینی نیز مواجه شد دست پرورده امریکایی ها هستند.
امریکایی ها در پوشش نجات منطقه جز بی‌ثباتی، ناامنی و دخالت ارث دیگری به جای نگذاشته اند نکته ای که بسیاری از ناظران سیاسی به آن اشاره می کنند.
به عقیده بسیاری از محافل سیاسی اگر منطقه بخواهد روی آرامش را ببیند امریکایی ها جدا از دست بر داشتن از دخالت های بی مورد که همه نشات گرفته از منفعت طلبی آنها در منطقه است باید بطورکلی پایش را از منطقه بیرون گذارد.
در همین زمینه سیاست روز در گفت وگو با کارشناسان به تبیین فضاسازی رسانه های غربی برای حضور و اقدام امریکا در منطقه پرداخته است.

امریکا عامل همه توطئه ها در منطقه
محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس سیاست خارجی در خصوص فضاسازی محافل سیاسی و رسانه ای غرب مبنی بر حضور صد درصدی امریکا در موضوع عراق برای حل این بحران گفت: نتانیاهو اعلام کرده که تشکیل کردستان عراق قطعی است و صهیونیست ها او را به رسمیت خواهند شناخت از آن جایی که سیاست خاورمیانه آمریکا را سران اشغالگر قدس تعیین می‌کنند باید سیاست قطعی آمریکا راهم تجزبه عراق دانست.
وی افزود : در خبرها آمده که بارزانی رییس کردستان عراق قصد خود مبنی بر استقلال کردستان عراق را به جان‌کری اعلام کرده بود اما کری فقط زمان آن را نامناسب دانسته همچنین گفته شده پهپادهای آمریکایی بر فراز آسمان بغداد پرواز می‌کنند و البته علت آن را حمایت از ۱۸۰ نظامی مستقر در بغداد اعلام کردند.
این کارشناس سیاست خارجی در ادامه گفت: حال آنکه آمریکا قطعا این اطلاعات را در اختیار تروریست‌ها قرار خواهد داد و از حضورشان در عراق برای تجزیه این کشور استفاده می کنند اما اینکه بعد از سقوط صدام حاکم آمریکایی قدم اول را برای تجزیه عراق آن هم با تقسیم عراق به سه حوزه اداری مجزا و اصولا تجزیه عراق و هر کشور اسلامی دیگری جزو اهداف قطعی آمریکاست.
قدیری ابیانه تصریح کرد اگر هم روزی آمریکا با این تروریست‌ها درگیر شود نه برای حفاظت از عراق بلکه برای رهایی از افرادی است که ممکن است درآینده برای خود آمریکا و اعیان و انصارشان مشکل ایجاد کند و گروه داعش همان گروهی که آمریکا برای سرنگونی بشاراسد آن را مورد حمایت قرار داده و اخیرا نیز پیشنهاد مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را داده بنابراین امید بستن به آمریکا بیهوده است.
وی افزود:حتی نوری مالکی گفته که آمریکا از تحویل اف ۱۶ خودداری و در رابطه با فروش سلاح سر عراقی‌ها کلاه گذاشته است بنابراین با توجه به روحیه خبیثانه امریکایی ها این ملت عراق است که می‌تواند با هدایت مرجعیت هر توطئه ای را ‌ از جمله توطئه داعش و تجزیه طلبی در کردستان خنثی و توطئه‌گران را سرکوب کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اصولا حضور آمریکا در منطقه برای از بین بردن ثبات است هر چند تحت پوشش ایجاد ثبات حضورش را توجیه کند،چنانچه کیسینجر گفته بود که آمریکا برنامه اشغال ۷ کشور اسلامی را بخاطر منابع نفتی اشان در سر دارد و ما باید ماهیت آمریکا را به خوبی بشناسیم. مشکلات، ناامنی‌ها، عقب‌افتادگی‌ها، اختلافات و درگیری در منطقه ریشه در توطئه‌های آمریکا دارد.

امریکا باید از منطقه بیرون برود
حسن هانی‌زاده کارشناس سیاست خارجی در این خصوص گفت: باتوجه به شرایط به وجود آمده در منطقه و شکست آمریکا در سوریه مخصوصا ناتوانی آنها، هم‌اکنون تلاش می‌کنند از طریق داعش با عملیات گسترده نیروهای آمریکا را به عراق بازگردانند.
وی افزود: بنابراین دخالت آمریکا در مسائل داخلی عراق به بهانه مقابله با گروهک تروریستی داعش صرفا برای تضعیف ساختار سیاسی عراق و به نوعی تجزیه این کشور است.
این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه مردم عراق با رهنمودهای رهبران شیعه و سنی خیلی از توطئه‌های گروهک‌های تروریستی را سرکوب کردند تصریح کرد: جریان‌سازی‌های اخیر آمریکا علیه دولت نوری مالکی که چندی پیش بعد از انتخابات عراق به روی کار آمد در رسانه‌های غربی و عربی که با فضاسازی‌های منفی سعی در تخریب دولت کنونی عراق دارند همه و همه، شگردهای آمریکا برای حضور محدود و قطعی و با تضمین‌های محکم در عراق است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تا وقتی آمریکا در منطقه حضور و نقشی مستقیم و یا غیرمستقیم داشته باشد آرامش به آن باز نخواهد گشت بنابراین خروج کامل آمریکا چه سیاسی و چه نظامی، منطقه‌ای عاری از هرگونه تنش را فراهم می‌کند و در یک جمله می‌توانیم بگوییم آمریکا پایش را باید از منطقه بیرون بکشد.

امنیت منطقه با حضور امریکایی‌ها از بین رفته
عباسعلی منصوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آمریکایی‌ها تصورشان این است که با ورود به مناطق مختلف جهان منافع ملی و اقتصادی خود را می‌توانند تامین کنند و آنچه که اکنون ما در کشورهای پیرامونی منطقه شاهد آن هستیم این است که سعی کرده باورود نظامی یا با ایجاد ساختارهایی از جمله گروهک‌های تروریستی القاعده، طالبان، داعش و نظیرآن استحکام منطقه‌ای را بهم بریزد.
وی افزود: آمریکا در یک جنگ روانی می‌خواهد این طور القا کند که امنیت منطقه تنها با حضور نیروهای نظامی ـ سیاسی آمریکایی امکان‌پذیر است که در افکار عمومی هوشیارتر از این اقدامات آمریکایی‌ها است.
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: امروزه آنچه در عراق اتفاق افتاده و گروهک تروریستی داعش در این کشور بحران ایجاد کرده در واقع آنها تربیت شده سرویس‌های غرب به ویژه آمریکایی هستند.
وی خاطر نشان کرد: آمریکا به جای دخالت باید بگذارد کشورهای منطقه خود سرنوشتشان را تعیین کنند و اگر ادعا می‌کند خواهان امنیت منطقه است باید از منطقه بیرون برود.

http://siyasi.ir/component/content/article/52/17282-1393-04-08-04-38-23.html 

 ۸ تیر ۱۳۹۳

۹۳/۰۴/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">