پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲ ق.ظ

۰

images
یکی از آثار نرمش قهرمانانه، پاک نمودن خوشبینی مذاکره با آمریکا است
قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مذاکرات هسته ای بی فایده بودن ارتباط با آمریکا را نشان خواهد داد گفت: زیاده خواهی‌هایی که با حقوق مسلم و استقلال کشور ما در تضاد باشد، قابل پذیرش نیست.

به گزارش صبح توس، محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار مشهد پیام، با اشاره به مذاکرات ایران با۱+۵ با بیان اینکه این مذاکرات بخاطر زیاده خواهی‌های آمریکا به نتیجه نمی رسد، گفت: زیاده خواهی‌هایی که با حقوق مسلم و استقلال کشور ما در تضاد باشد، قابل پذیرش نیست.

 

به گفته قدیری، مهمترین نتیجه این مذاکرات، روشن شدن این موضوع برای همگان است که مذاکره با آمریکا فایده‌ای نخواهد داشت و از دشمنی آمریکا با ایران نخواهد کاست.

 

وی افزود: در این مذاکرات شاهد لحن کاملا دیپلماتیک، مودبانه وهمراه بالبخند ایران و آمادگی برای شفاف سازی مسئله هسته‌ای بودیم، اما باز هم زیاده خواهی‌های آمریکا ادامه دارد، لذا کسانی که فکر می کردند خصومت ایران و آمریکا با مذاکره قابل حل است به این نتیجه می رسند که ریشه‌ی این دشمنی بسیارعمیقتر از این مسائل است.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا افزود: رو شدن دست آمریکا در انتهای این مذاکرات می تواند انسجام ملی ما را افزایش بدهد و مقاومت ما را در برابر فشارهای خارجی بیشتر کند و همچنین می تواند انسجام خارجی علیه ما را سست کرده و توان هماهنگی علیه کشور ما را از غربی‌ها بگیرد.

 قدیری ابیانه با اشاره به اینکه ضعف رسانه های داخلی است که نتوانسته اند تمام اقشار جامعه را در خصوص رابطه با آمریکا توجیه کنند و حقایق را برای مردم و برخی از مسئولین روشن نماید، تصریح کرد: یکی از آثار نرمش قهرمانانه، پاک نمودن خوشبینی مذاکره با آمریکا است و ما این هزینه را بدلیل ضعف رسانه های داخلی می دهیم، چون نمی توان گفت کسانی که به این مذاکرات امیدوارند خائن هستند بلکه اکثرا ناآگاهند.

 وی با بیان نقش آمریکا در پشرفت کشورها افزود: بعضا در کشور کسانی هستند که فکر می کنند ژاپن و کره اگر پیشرفتی نموده اند بدلیل رابطه با آمریکاست، اما در حالیکه این طور نیست و این پیشرفت بخاطر ساعت مفید کاری و قناعت و وجدان کاری آنهاست؛ در ژاپن ساعت مفید کاری روزانه ۸ ساعت و در کره جنوبی ۹ و نیم ساعت است، این درحالیست که در کشور ما این رقم در ادارات ما طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلسر۲۲ دقیقه است و این یکی از مشکلات کشور ماست و ربطی به رابطه نداشتن با آمریکا هم ندارد که در رابطه با آمریکا کارساز باشد.

 کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: ایالات متحده آمریکا ۵۰ میلیون نفر شهروند زیر خط فقر دارد و سالانه حدود ۳ میلیون نفر از طبقات متوسط به زیر خط فقر سقوط می کنند، و اگر رابطه با آمریکا برای کسی معجزه می کند اول برای مردم خود آمریکا باید اجرایی شود.

 قدیری، روشنگری از طریق رسانه های جمعی را مهم دانست و اذعان کرد: اکثر ملت ما فریب دشمن را نخورده‌اند و این مسئله را می توان در راهپیمایی‌های باشکوه همچون ۲۲ بهمن و روز قدس مشاهده کرد.

 سفیر سابق ایران در مکزیک واسترالیا با بیان اینکه مذاکرات هسته ای می توانست بهتر از این انجام شود، تصریح کرد: در توافقنامه اولیه قرار شد مبلغ ۴و نیم میلیارد دلار از اموال بلوکه شده‌ی ایران باز پس گرفته شود، در حالیکه سال گذشته کشور ایران ۳۰ میلیارد دلار اضافه سوخت مصرف کرده است و فرهنگسازی در زمینه مصرف و اشتغال مردم، می تواند پشتیبان محکمی برای مذاکره کنندگان ایرانی باشد.

 وی یادآور شد: کم کاری در تولید، عدم رعایت وجدان کاری، پایین بودن ساعت مفید کاری، عدم قناعت در مصرف و اسراف می تواند تاثیر بسیار زیادی بر عدم قدرتمند ظاهر شدن تیم مذاکره کننده ایرانی دارد.

تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۳

۹۳/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">