پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۸ ق.ظ

۰

گفتگوی اختصاصی آی پرس با دکتر محمد حسن قدیری ابیانه: بنده در اوضاع فعلی ریشه فتنه های 78 و 88 را کاملا فعال می بینم و معتقدم که وزیر علوم و دیگر معاونینش با نوع انتصاباتشان در داخل وزارت و دانشگاه های کشور به دنبال زمینه سازی برای شکل گیری چنین اتفاقاتی (فتنه های 78 و 88) هستند

به گزارش آی پرس, دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک و استاد دانشگاه در گفتگویی اختصاصی با آی پرس، به اهداف مسئولان عالی رتبه وزارت علوم در خصوص عزل و نصب مدیران این وزارتخانه و روسای دانشگاه ها پرداخت و معتقد است که این عزل و نصب ها عمدی بوده و این افراد به دنبال حذف نیروهای مومن از دانشگاه ها هستند.

آی پرس: جناب آقای دکتر در صورت امکان ابتدا کمی ازغائله 18 تیر و  حوادث و اتفاقاتی که در این قضیه رخ داد بفرمایید؟

در آن داستان عناصر و گروه هایی  گرد محمد خاتمی رییس جمهور آن زمان جمع شده بودند و قصد داشتند تا نظرات خود را که به طور واضح با سیاست های نظام مغایرت داشت را به نظام تحمیل کنند و این عامل، باعث دامن زدن به اغتشاشات شد و از آن جا بود که فتنه 18 تیر در سال 78 کلید خورد.

آی پرس: چه افراد و دستگاه هایی در این قضیه دخالت داشتند و این فتنه را راهبری می کردند؟

در غائله 18 تیر 78 دستگاه هایی از جمله دفتر ریاست جمهوری، وزارت کشور و به خصوص وزارت علوم نقش مهمی ایفا کردند و در این داستان دخیل بودند و هماهنگی هایی که از قبل تعیین شده بود را برای ایجاد اغتشاش و التهاب بعمل آورده بودند، اما مستقیم نمی توانستند ورود پیدا کنند، منتظر بودند تا بهانه ای به دست بیاورند تا به فتنه دامن بزنند.

آی پرس: استراتژیک هایی که برای استارت فتنه لازم بود و آن ها بدان نیاز داشتند چه بود؟از چه ابزار هایی برای پیشبرد اهدافشان جهت فتنه انگیزی استفاده کردند؟

ابتدا ابزار و بهانه آن ها توقیف روزنامه سلام بود که می توان گفت پشتوانه این فتنه بود که به رهبری موسوی خوئینی ها جلو می رفت و بهترین مکانی که برای شروع فتنه در نظر گرفته بودند کوی دانشگاه بود که از آن جا فتنه آغاز شد و سپس آنها همه نیروها را بسیج کرده و ابعاد فتنه را گسترش دادند و به تخریب اموال عمومی پرداختند، اوباش هم به آنها پیوستند و مساله آفرینی کردند .

آی پرس:به نظر شما مسبب اصلی این ماجرا چه افراد و گروه هایی بودند؟

همین طور که اشاره کردم افرادی در دستگاه خاتمی رخنه کرده بودند که قصد تحمیل نظراتشان را به رهبری و نظام را داشتند و این افراد در منصب های مهم دستگاه های دولتی همچون وزارت کشور و وزارت علوم مشغول به کار بودند، به طور کلی بنده مسبب فتنه سال 78 را اصلاح طلبان می دانم که نقش بسیار پررنگ و اثرگذاری در این ماجرا داشتند.

آی پرس: شواهد و قرائن در این خصوص بسیار روشن است، اما برای ذکر نمونه می توانید دخالت افراد در کابینه دولت و نزدیکان خاتمی را در این ماجرا روشن تر سازید؟

وقتی فتنه گران به سمت دفتر رهبری به حرکت در آمدند، مسئولین سپاه پاسداران در تماس با ابطحی رئیس دفتر رئیس جمهور و چند تن دیگر از مسئولین وزارت کشور، بلافاصله مسیر حرکت تغییر کرد و وقتی ابطحی تهدیدات لازم را در این خصوص شنید عقب نشینی کرد و این نشان می داد که مسئولین با فتنه گران در ارتباطند. اما خدا را شکر توطئه دشمنان نقش بر آب شد.

آی پرس: اما در اوضاع کنونی، بعضی کارشناسان من جمله حضرتعالی، بر این باورند که دوباره ریشه های فتنه 78 و 88 در داخل وزارت علوم در حال شکل گیری است، نظر شما در این رابطه چیست؟

بنده در اوضاع فعلی ریشه فتنه های 78 و 88 را کاملا فعال می بینم و معتقدم که وزیر علوم و دیگر معاونینش با نوع انتصاباتشان در داخل وزارت و دانشگاه های کشور به دنبال زمینه سازی برای شکل گیری چنین اتفاقاتی هستند.آن ها ملاک انتخابشان مشارکت در فتنه های علیه نظام تا کنون بوده است. یعنی اگر کسی در فتنه 78 و یا 88 فعال بوده و علیه نظام اقدام کرده است امکان اینکه در یک پست در وزارت علوم و یا دانشگاهی در کشور منصوب شود زیاد است.الان ما شاهد هستیم که مسئولین مربوطه در این حوزه به بهانه شعار اعتدال در حال حذف نیروهای انقلابی و مومن و وفادار به نظام هستند که این خیلی بد است.

آی پرس:یعنی این اقدامات از سوی مسئولین وزارت علوم از قصد انجام می گیرد؟

بله به طور قطع. هم اکنون در وزارتخانه های علوم، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش تلاش می شود که افرادی که در فتنه گری علیه نظام قصد داشته اند منتصب شوند و همه نیروهای انقلاب باید مراقب این پیش فتنه ها باشند و مجلس شورای اسلامی نیز باید وظیفه خود را در این رابطه به خوبی ایفا کند.

آی پرس:در صورت سیاسی کاری که هم اکنون در وزارت علوم اجرا می شود و کند شدن رشد نهضت علمی در دانشگاه ها توضیحاتی را بیان بفرمایید؟

هدف اصلی تشکیل وزارت علوم، پرورش نیروهای کاردان و کارآفرین و پیشرفت علمی و اقتصادی و افزایش قدرت کشور است، لذا هر چند که دانشجو بایستی آگاه به مسائل سیاسی کشور باشد و حتی در مسائل سیاسی فعالیت نماید، اما رسالت اصلی او علم آموزی است و در نتیجه وظیفه اصلی دانشگاه پرورش نیروهای عالم و کاردان است اما تبدیل دانشگاه به باشگاه سیاسی بازی قاعدتاً دانشگاه را از این هدف باز می دارد و طبیعتاً آثار مخربی دارد که در ایجاد و گسترش دانشگاه نیز خلل وارد می شود.متاسفانه ما می بینیم که حرکت افراطی و غیر اعتدالی کسانی که در سمت های بالای وزارت علوم منصوب می شوند و در فتنه های 78 و 88 نقش داشته اند تعهد لازم را نسبت به نظام ندارند بلکه سابقه فعالیت های ضد نظام را هم قبلا داشته اند. من فکر می کنم که این انتصابات عمدی است و با آگاهی صورت می گیرد.

آی پرس:آقای وزیر علوم از این اقدامات(از جمله انتصاب افراد مسأله دار و سیاسی کاری در این حوزه)به دنبال چه چیزی است؟

در این مدتی که از عمر وزارت فرجی دانا در سمت وزیر علوم می گذرد، نه تنها نیروهای فتنه گر و مسئله دار منصوب شده اند، بلکه به بهانه های واهی نیروهای مومن و وفادار به نظام عزل شده اند و در جهت تضعیف آن ها اقدام شده است. حرکتی که وزارت علوم از خود به نمایش گذاشته نشان می دهد که این جریان درصدد سوءاستفاده از امکانات، بودجه و مدیریت دانشگاه ها برای اهداف انتخاباتی در مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین زمینه سازی برای شکل گیری و قدرت گیری جریان های فتنه گر و تضعیف نیروها و دانشجویان بسیجی و وفادار به نظام هستند و می خواهند شرایطی را فراهم سازند تا بتوانند در صورت نیاز فتنه ای مثل فتنه های 78 و 88 به راه بیندازند و دانشگاه ها را به محل مناسبی برای فتنه انگیزی تبدیل کنند. 

۹۳/۰۴/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">