پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۴:۳۰ ب.ظ

۱

اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر انجمن اسلامی شهید ادواردو آنیلی گفت: با توجه به تاثیرگذاری مستند نخست شهید آنیلی بر مردم جهان و به دلیل ناگفته‌هایی که درباره شهادت وی وجود دارد، ساخت مجموعه دوم زندگی این شهید آغاز شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، شهید ادواردو آنیلی پسر جیانی آنیلی سناتور و میلیاردر ایتالیایی و دانشجوی فلسفه ادیان در دانشگاه معروف "پرینستون" نیویورک بود.

وی انجیل و تورات را پیش از آشنایی با قرآن خوانده بود اما این کتاب‌ها روح وی را آرام نکرد تا اینکه در کتابخانه دانشگاه با کتاب آسمانی قرآن مواجه شده و از روی کنجکاوی به مطالعه آن می‌پردازد.

خود وی در خاطراتش احساس خود پس از خواندن قرآن را چنین  بیان داشته " احساس کردم که این کلمات، نورانی است و نمی‌تواند گفته بشر باشد؛ خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم، قرآن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می‌فهمم و قبول دارم".

بدین ترتیب ادواردو تنها با خواندن قرآن مسلمان شد و در ابتدا نام هشام عزیز را برای خود برگزید اما بعدها با آشنایی بیشتر با دوستان ایرانی خود و مذهب شیعه نام مهدی را انتخاب کرد.

خانواده آنیلی برای آنکه ادواردو را از ارث محروم کنند، سعی زیادی در دیوانه جلوه دادن وی داشتند و حتی وی را مدتی در یک بیمارستان روانی بستری کردند که به گفته خود ادواردو همه اعضای آن یهودی بودند.

سرانجام صهیونیست‌ها ادواردو را به شهادت رساندند و سعی کردند شهادت وی را خودکشی در اثر استفاده بیش از حد از مواد مخدر جلوه دهند اما دلایل روشنی وجود دارد که حاکی از قتل ادواردو است و تمامی این موارد در مستند نخست زندگی شهید ادواردو آنیلی منتشر شد.

این مستند توانست تأثیرات زیادی را در جهان ایجاد کند و حتی منجر به مسلمان شدن افرادی از کشورهای مختلف جهان شد و بر این مبنا انجمن اسلامی شهید ادوارد آنیلی تصمیم به ساخت بخش دوم این مستند گرفته است.

ساخت دومین مستند شهید آنیلی در آینده نزدیک

مدیر انجمن اسلامی شهید آنیلی با اشاره به زندگی شهید ادوارد آنیلی به عنوان تازه مسلمانی که اسلام را به ثروت کلان خانوادگی خود ترجیح داد، بیان داشت: ادواردو به عنوان تنها پسر جیانی آنیلی سناتور و میلیاردر ایتالیایی که از روی کنجکاوی با خواندن قرآن و بدون نیاز به مشورت مسلمان شد صاحب میراث فراوان پدرش شامل هفت کارخانه ماشین، چند بانک و روزنامه، باشگاه ورزشی مانند یوونتوس، موسسه مد و لباس و غیره بود.

جمال طاهری تاکید کرد: در واقع این ثروت عظیم از لحظه تولد ادواردو به نام او بود و وی برای به دست‌گیری این ثروت عظیم تربیت می‌شد اما وی راه دیگری را برگزید.

وی ادامه داد: پلیس ایتالیا مرگ ادواردو را خودکشی اعلام و علت آن را استفاده بیش از حد از مواد مخدر دانست اما دلایل روشنی وجود دارد که حاکی از قتل ادواردو است و نخست اینکه وی به هیچ وجه معتاد نبود و حتی ساعت‌ها برای بازداشتن دوستان و نزدیکانش از مصرف مواد مخدر با آنها  گفت‌و‌گو می‌کرد تا آن­ها را از این کار بازدارد.

طاهری با اشاره به اینکه  در اسلام خود کشی به شدت منع شده است، اضافه کرد: ادواردو شخصی به شدت آرمان­گرا بود که در تمام طول اسلام آوردن خود حاضر به تقیه نشد و حتی مایل نبود برای کاستن از فشارها و تهدیدات، به صورت مصلحت­ آمیز اعلام کند که از اسلام روی برگردانده است.

مدیر انجمن اسلامی شهید آنیلی تاکید کرد: شهید آنیلی امیدوار بود ثروت خاندانش را به دست گرفته و در مسیر اسلام استفاده کند اما زمانی که با دسیسه‌های فراوان از این امر ناامید شد به دوستش اعلام کرده بود "می‌خواهم به ایران بروم و پناهنده سیاسی شوم و در قم به تحصیلاتم ادامه دهم" که وی را به قتل رساندند و شهادت وی را همان‌طور که خودش پیش‌بینی کرده بود، خودکشی جلوه دادند.

وی با اشاره به اینکه فردی که برنامه‌های بلندمدت برای زندگی خود دارد و اهداف والایی را دنبال می‌کند به هیچ وجه دست به خودکشی نخواهد زد، ادامه داد: هیچ­ گونه بررسی تکمیلی در مورد نحوه قتل آنیلی انجام نشد به گونه‌ای که بدون کالبد شکافی جسد مرگ وی  را فوراً خودکشی جلوه  دادند و جسد وی نیز سریعا و تا ظهر فردای روز حادثه به خاک سپرده شد تا فرصت برای هیچ گونه تحقیقی مهیا نباشد.

نقش رسانه‌ها در منحرف کردن اذهان مردم از شهادت آنیلی

وی اضافه کرد: نکته جالب اینکه حتی قبل از آنکه پلیس مرگ وی را به صورت رسمی خودکشی اعلام کند، برخی روزنامه‌ها خبر خودکشی پسر سناتور ایتالیایی را چاپ کردند و ذهن مردم را کاملاً به سمت این گزینه سوق دادند.

مدیر انجمن اسلامی شهید آنیلی با اشاره به اینکه پس از مرگ ادواردو سانسور مطلقی درباره مسلمان بودن، عقاید و حتی سفر وی به ایران انجام شد، اضافه کرد: پس از مرگ ادواردو تمامی اسناد و شواهد مربوط به فعالیت‌ها و زندگی وی جمع ­آوری شد.

وی افزود: با شهادت ادواردو مدیریت این ثروت عظیم به دست صهیونیست‌ها افتاد و در واقع در یک کشور کاتولیک یک کودتای بزرگ اقتصادی رخ داد و کسی مطلع نشد.

تاثیرگذاری مستند زندگی آنیلی بر  مردم جهان

مدیر انجمن اسلامی شهید آنیلی با اشاره به اینکه هدف از ساخت مستند آنیلی تاثیرگذاری وی بر زندگی جهانیان است، از ساخت بخش دوم این مستند خبر داد و بیان داشت: در سال گذشته در بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن تهران با افرادی ارتباط گرفتیم که در زمان زندگی ادواردو در خانه وی حضور یافته و یا در لبنان و تهران با او ملاقات کردند که از این موارد برای ساخت بخش دوم مستند زندگی ادواردو آنیلی استفاده‌ می‌شود.

طاهری با اشاره به تأثیرگذاری مستند نخست زندگی شهید آنیلی بر مردم دیگر کشورهای جهان تاکید کرد: هدف از ساخت مستند آنیلی آشنایی مردم دیگر کشورهای جهان با زندگی این شهید است و اکنون در حال تکمیل اطلاعات این مستند هستیم.

وی اضافه کرد: در مستند جدید افرادی از مبارزان انقلاب تا مدیران از خاطرت و برخوردهای خود با ادواردو را بیان داشته‌اند.

مدیر انجمن اسلامی شهید آنیلی  گفت: همچنان در حال دریافت اطلاعات بیشتری برای تکمیل مستند ادواردو آنیلی هستیم به ویژه اینکه یکی از ایرانیان مقیم اروپا اطلاعات بسیار جامعی درباره زندگی این شهید در دست دارد که به دنبال جذب این موارد هستیم.

وی با اشاره به اینکه زمان ارائه این مستند به شکل 100 درصد مشخص نیست، بیان داشت: زمانی که بخش نخست این مستند منتشر شد بازتاب زیادی در داخل در خارج از کشور داشت به گونه‌ای که منافقان شروع به شایعه پراکنی برای تشویش اذهان و پرت کردن حواس مردم به این موضوع و  حذف این تأثیرات کردند.

شایعه سازی برای منحرف کردن اذهان از ایمان آوردن تنها پسر سناتور ایتالیایی

طاهری تصریح کرد: از جمله این شایعات این بود که آقای قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا که یکی از دوستان نزدیک و تأثیرگذار در زندگی ادواردو بوده است دخترش "سمیرا" را به عقد ادواردو درآورده بود و این در حالی است  که ایشان اصلاً فرزند دختری ندارد.

وی با اشاره به اینکه خانواده ادواردو نیز در مصاحبه‌های خود این موضوع را تکذیب کردند، گفت: پس از این موضع بایکوت خبری درباره ادواردو ایجاد شد و حتی اوایل برخی از مخالفان در ایران نیز سعی در ایجاد شبهه درباره مسلمان شدن ادوارد داشتند و این شبهه را ایجاد کردند که سازندگان این مستند آرزویی محال را درباره شیعه شدن فردی با آن همه عظمت خانوادگی مطرح و تخیلات خود را به تصویر کشیده‌اند.

مدیر انجمن اسلامی شهید آنیلی بیان داشت: تمام این شبهات زمانی از هم پاشید که  اصل عکس و فیلم حضور ادواردو در نماز جمعه ایران در انتشار جدیدی از مستند ادواردو پخش شد و تا مدت‌ها در مطبوعات و رسانه‌های ایتالیا بازخورد و بازتاب گسترده‌ای داشت.

وی با اشاره به اینکه از همین زمان تا کنون مستندهای فراوانی درباره ادواردو ساخته شده است تا شهادت وی را مرگ بر اثر اعتیاد جلوه دهند، بیان داشت: با پیگیری‌هایی که کردیم "دکتر پارلو کربوجی" که از تازه مسلمان‌های  قدیمی و نوشیعه است و مدتی معاون وزارت دادگستری ایتالیا  بوده است قبول کرد تا پرونده ادواردو را دنبال کند و دکتر اسد پور که یکی از وکلای پرونده‌های ترور منافقان در ایران و خارج است نیز قول پیگیری داد اما این موضوع به دلیل نیاز به  ارتباط مستمر با دکتر کربوجی و ترجمه اسناد و مطالب و با توجه به مشکلات مالی متوقف شده است.

 طاهری اذعان داشت: دوست شهید آنیلی آقای " مارکو باوا" بر قتل مشکوک ادوارد تاکید و کتابی در این زمینه نوشته و در حال پیگیری پرونده این شهید است.

وی اضافه کرد: دکتر مارکو در سال 2001 نامه‌ای به شورای عالی قضایی ایتالیا نوشت و در آن ضمن انتقاد از فرآیند رسیدگی به پرونده ادواردو، علت عدم استفاده از آدمک انسانی برای بازسازی صحنه خودکشی را جویا شد، اضافه کرد: به عقیده وی شواهد موجود درباره لباس‌ها و کفش ادواردو، خودکشی را تایید نمی‌کنند و  عدم انجام کالبدشکافی نیز غیرقابل قبول است.

تاثیر مستند شهید آنیلی در ترغیب به اسلام

مدیر انجمن اسلامی شهید آنیلی تاکید کرد:  آقای باوا این موضوع را مطرح کرده است که یکی از دلایل به قتل رساندن و شهادت ادواردو نداشتن محافظ شخصی بوده است و این مسئله به واقع جای سئوال دارد که چگونه برای پسر یک سناتور معروف محافظی در نظر نگرفته بودند.

وی با اشاره به اینکه دکتر مارکو دلایل متقن دیگری نیز دیگری نیز دارد که اثبات می‌کند ادواردو خودکشی نکرده است، گفت: به دلایل مالی و همکاری نکردن برخی دوستان مسئول هنوز پرونده ادواردو آن گونه که در شان است به جریان نیفتاده است؛ البته ما از پیگیری پرونده وی نا امید نیستیم چراکه خون شهید پایمال نمی‌شود.

طاهری تاکید کرد: نکته جالب درباره مستند نخست زندگی آنیلی این است که بسیاری از تازه مسلمان‌ها ترجمه‌های این سی دی به زبان‌های مختلف را از ما درخواست می‌کنند و معتقدند در بحث تبلیغ دین اسلام بسیار تاثیرگذار بوده است و بر این مبنا این سی دی به زبان‌های مختلف ترجمه و تکثیر شده است و سی دی دوم نیز در دست تهیه است.

گزارش: فاطمه کازرونی

۹۳/۰۴/۲۱

نظرات  (۱)

سلام
بی صبرانه منتظر مستند دوم هستم .
من هم واقعا شیفته ی شخصیت این شهید شدم .
ممنون از مطالب زیبایی که در مورد ایشون گذاشتید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">