پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵ ق.ظ

۰

images قدیری ابیانه در مصاحبه با صبح قزوین: از عرصه‌های مبارزه با نفس مسئولین، ایستادگی در برابر زیاده خواهی فرزندان است/دستگاههای اداری کشور بین آقازاده ها با عموم مردم تبعیض قائل نشوند
صبح قزوین : کارشناس مسائل استراتژیک کشور گفت: یکی از عرصه های مبارزه با نفس ایستادگی در برابر زیاده خواهی ها و انحرافات فرزندان است و دستگاه های اداری کشور در این راستا نباید بین آقازاده ها با مردم عادی تبعیض قائل شوند.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین، در رابطه با سبک زندگی متفاوت برخی آقازاده ها با خانواده های خود اظهار داشت: خدای متعال انسان ها را به گونه ای آفریده است که هر کس مسئول اعمال خودش می باشد.

وی افزود: هر کس در طول زندگی خود در معرض انتخاب خیر و شر قرار دارد و این مسئله در طول عمر هر فردی چه انسان عادی و چه صاحب قدرت و مسئول کشوری و استانی صدق می کند و این ویژگی در انسان تا روز قیامت برقرار است.

کارشناس مسائل استراتژیک کشور ادامه داد: در هر دورانی، بوده اند افرادی که از یک پدر و مادر ناصالح به دنیا آمده اند و خود در نیکوکاری سرآمد شده اند و نیز افرادی بوده اند که پدرشان معصوم بوده مثل حضرت نوح(ع) که فرزندان ناصالح از آب درآمدند.

وی یادآور شد: این عقوبت ناصالح بودن آنگونه در تاریخ بیان شده که در مورد فرزند حضرت نوح(ع) حتی با واسطه پدر که خود از اولیای الهی بود اجازه نیافت و لیاقت آن را پیدا نکرد که بر کشتی نجاتی سوار شود که حیوانات در آن امان گرفته بودند.

قدیری ابیانه با اشاره به انحرافاتی که در دوره فعلی کشور در بین آقازاده ها مشاهده می شود اذعان داشت: در عصر حاضر نیز فراوان دیده ایم که در زندگی افرادی، پدر فردی صالح و متقی ولی فرزند یا نوه افراد منحرفی شدند مانند نوه امام خمینی(ره)، برخی از فرزندان مرحوم آیت الله محمدی گیلانی، فرزند آیت الله خزعلی و فرزند آیت الله جنتی که منافق شد نمونه چنین افراد ناصالحی هستند.

وی در ادامه ابراز داشت: در موادی هم مشاهده شده که برخی از این فرزندان بر روی تفکرات پدر تاثیر منفی می گذارند مانند فرزندان برخی از بزرگان کشورمان که باعث تخریب چهره انقلابی و عملکرد سازنده پدرشان در بین افکار عمومی می شوند.

سفیر سابق ایران در مکزیک به نوع عملکرد برخی آقازاده ها در کشور اشاره کرد و گفت: برخی از این افراد وارد کار اقتصادی می شوند و به دلیل شهرت و محبوبیت پدر اگر دستگاه های دولتی فقط در کار اقتصادی آنها کارشکنی نکنند، به طور کلی وضعیت آنها پیشرفت خواهد کرد چه برسد به اینکه از رانت هایی نیز برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه گاهی رانت خواری های فرزندان برخلاف نظر و حتی اطلاع والدین صاحب سِمت آنها در دستگاه های دولتی صورت می گیرد تاکید کرد: آنچه مسلم است و باید اجرایی شود اصلاح وضعیت اداری و عمومی کشور و تبعیض قائل نشدن بین عملکرد آقازاده ها با دیگران است که می تواند از موانع مهم هر نوع سوء استفاده از دست اندازی بر بیت المال باشد.

قدیری ابیانه در ادامه یادآور شد: البته افراد مدیری هم در کشور وجود دارند که عملکرد مثبتی نیز از آنها دیده شده است ولی بعدا در مقابل زیاده خواهی های فرزندانشان تسلیم می شوند و عاقبت خود را نیز بر باد می دهند.

وی به نمونه تاریخی از انحراف در خواص اشاره کرد و گفت: زبیر نمونه تاریخی این مسئله است که زمانی از پیامبر(ص) لقب شمشیر اسلام را گرفت اما بعدها به دلیل قدرت طلبی های فرزندش عبدالله به صف مخالفین امیرالمومنان پیوست که در عصر حاضر نمونه هایی از این افراد را می توان به عینه مشاهده کرد.

کارشناس سیاسی کشور تصریح کرد: یکی از عرصه های مبارزه با نفس ایستادگی در برابر زیاده خواهی ها و انحرافات فرزندان است، اشخاص صاحب نفوذی چون آیت الله خزعلی، مرحوم محمدی گیلانی و آیت الله جنتی نمونه ای از این اشخاصی هستند که راه خود را از انحراف فرزندان شان جدا کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین امام راحل نیز این نوع از ایستادگی در مقابل انحراف را در برابر نوه خویش در دوران انقلاب به نمایش گذاشت. انحرافی که هم اکنون در برخی دیگر از نوه های ایشان مشاهده می شود.

۹۳/۰۵/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">