پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۱۸ ب.ظ

۰

کارشناس عالی وزارت امور خارجه:
وابستگی ذهنی به نفت سبب کاهش مشارکت‌های اجتماعی می‌شود



خبرگزاری فارس: کارشناس عالی وزارت امور خارجه گفت: از مشخصه‌‌‌های یک شهر اسلامی تولید ثروت بر اساس فرهنگ کار و کارآفرینی است که البته این موضوع در کشور ما تبه دلیل وابستگی ذهنی مردم نفت و دور شدن از مشارکت‌های اجتماعی محدود شده است.
خبرگزاری فارس: وابستگی ذهنی به نفت سبب کاهش مشارکت‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسن قدیری ابیانه ظهر امروز به مناسبت هفتمین نشست علمی و اختصاصی اصفهان که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: تصور و وابستگی عمومی جامعه به نفت به حدی شدید و غیرواقعی است که علاوه بر کاهش مشارکت‌های عمومی، تمام توقعات اجتماعی را نیز بر دوش مقامات انداخته است.

وی با بیان اینکه مدیریت یک شهر اسلامی ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد، تصریح کرد: از جمله این ویژگی‌های می‌توان به وجود ارتباط مطلوب بین شهروندان و مسئولان، ارتباط اسلامی بین مسئولان و ارتباط خوب بین خود مردم اشاره کرد.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه که سمت سفیری ایران را در کشور‌های مکزیک و استرالیا در گذشته بر عهده داشته است، تاکید کرد: از دیدگاه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب تمام مردم و به ویژه جوانان به عنوان راه‌ حل مشکل کارآفرینی نگریسته می‌شوند و این در حالی است که امروزه برخی جوانان خود را بخشی از صورت مسئله می ینند..
وی با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور و آموزش پرورش نیروی کارآفرین پرورش نمی‌دهد، تاکید کرد: در اصفهان که قرار است به عنوان یک شهر اسلامی مطرح شود مردم عمومتپا کارآفرین هستند و اگر چنین چیزی در تمام کشور دیده نمی‌شود به دلیل وجود اشکال در سیستم آموزشی است.

قدیری ابیانه که برای اثبات تمام صحبت‌های خود از احادیث اسلامی بهره می‌برد، گفت: از ویژگی‌های ملت ما و از جمله مردم اصفهان باور به اعتقادات اسلامی است اما باید دید این مقوله تا چه اندازه در مردم نهادینه شده است.

وی تحولات فرهنگی را لازمه وجودی یک شهر اسلامی دانست و تاکید کرد: در بین بیشتر مردم بهترین کار تفریح است که این موضوع بر خلاف موازین اسلامی است که کار را بهترین تفریح می داند.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه تصریح کرد: از دیدگاه اسلامی و برای رسیدن به یک شهر یا کشور اسلامی دنیا و آخرت می‌تواند در بیشتر موارد به جای متضاد بودن در امتداد یکدیگر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: از دیگر خصوصیات بارز شهر اسلامی محور بودن مردم و در خدمت بودن مدیریت‌های دولتی برای مردم است.

قدیری ابیانه اضافه کرد: مردم یک شهر اسلامی تنها به حفظ اسلام فکر نمی‌کنند بلکه گسترش آن را نیز مد نظر قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های شهر‌ اسلامی از بین بردن فقر است، بیان داشت: مکانیسم اسلام برای از بین بردن فقر طراحی شده است اما حاکمیت و مردم نیز باید در این امر تلاش کنند، ضمن اینکه نخبگان نیز در قبال فقرای جامعه مسئول هستند.

کارشناس عالی وزارت امور خارجه از دیگر خصوصیات مهم یک شهر اسلامی هم‌چون اصفهان را شفاف‌سازی بودجه توسط مسئولان دانست و بیان داشت: این شفاف‌سازی باید علاوه بر مردم اصفهان برای سایر شهرستان‌های استان اصفهان نیز صورت بگیرد.

وی با اشاره‌ به توریستی بودن شهر اصفهان بیان داشت: به ازای هر توریستی که وارد اصفهان شود و غیر مسلمان از این شهر بیرون رود، یک فرصت مناسب را برای ترویج فرهنگ اسلامی از دست داده‌ایم.

قدیری ابیانه در مورد تفاوت سنت‌گرایی و سنت‌دوستی گفت: باید به جای سنت‌گرایی سنت‌دوستی  در عین حال نوگرایی بر مبنای اصول اسلامی را سرلوحه کاری خود قرار دهیم تا شاهد شهری امروزی، مدرن و در عین حال توحیدی باشیم.

وی در مورد مشکلات ازدواج از جمله مسکن برای جوانان به عنوان دغدغه یک شهر اسلامی نیز گفت: به تازگی خبردار شده‌ام که در اصفهان  شهردار‌ها به اماکن مسکونی زیر 60 متر مربع جواز ساخت نمی‌دهند که در این مورد پیشنهاد می‌کنم برای گرایش جوانان به ازدواج حتی برای ساخت اماکن مسکونی در مساحت‌های کوچک، از این تصمیم خود برگردند.




۹۱/۰۲/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">