پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۵۶ ق.ظ

۱

یک ایرانی معادل 6 هندی و 3 ژاپنی برق مصرف می‌کند

پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۵۶ ق.ظ
مدیرعامل توانیر: مدیر عامل توانیر با هشدار نسبت به جهش بی‌سابقه مصرف برق در کشور و به ویژه تهران، سرانه مصرف برق هر ایرانی را معادل 6 شهروند هندی و 3 شهروند ژاپنی اعلام کرد.
همایون حائری در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت تأمین و توزیع برق تابستانی مشترکان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون رشد مصرف برق در کشور به حدود 15 درصد رسیده به طوری که به دلیل جهش مصرف برق تأسیسات تولید، انتقال و توزیع برق همواره در مدار بهره‌برداری قرار داشته و فرصت استراحت به تجهیزات برقی کشور را نداده‌ایم.
مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه در برخی از روزهای پیک مصرف تابستانی مجبور به استفاده بیش از 90 درصدی از تأسیسات و تجهیزات برق کشور شده‌ایم، تصریح کرد: این در حالی است که در سال‌های گذشته ظرفیت استفاده از تجهیزات تأسیسات برقی کشور حداکثر 70 درصد بوده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه تابستان سال جاری به مراتب گرم و طاقت‌فرساتر از تابستان سال گذشته بود، اظهار داشت: در سال‌های گذشته اوج و پیک مصرف برق در ساعات شب بود اما امسال پیک مصرف برق به ساعات روز منتقل شده است.
حائری با یادآوری اینکه در شرایط فعلی ظرفیت‌های ایجاد شده برای تأمین برق تابستانی مشترکان به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای برقی کشور نیست، بیان کرد: با این وجود با تغییر آرایش شبکه برق و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید، انتقال و توزیع تابستان امسال هیچ گونه خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای نداشته‌ایم.
مدیرعامل توانیر با هشدار نسبت به جهش قابل توجه مصرف برق در پایتخت، افزود: در کل کشور متوسط رشد مصرف برق از ابتدای سال جاری تاکنون بین 10 تا 15 درصد بوده اما در تهران این رشد مصرف برق حتی به 30 درصد هم رسیده است.
این مقام مسئول یکی از دلایل جهش 30 درصدی متوسط مصرف برق در تهران را ساخت و سازهای فراوان یاد کرد و گفت: تابستان سال جاری رکورد پیک مصرف بیش از هشت هزار و 500 مگاواتی مصرف برق در تهران به ثبت رسیده است.
وی تأکید کرد: اگر شرایط رشد مصرف برق به همین منوال پیش برود سال آینده نمی‌توانیم شبکه‌ها را نگهداری کنیم چون در هیچ جای جهان رشد مصرف روزانه 10 درصد تجربه نشده است.
حائری با تأکید بر اینکه رشد و افزایش پیک مصرف برق تنها در فصل تابستان نبوده بلکه در زمستان‌ها مصرف برق اوج گرفته است، گفت: زمستان سال گذشته رشد مصرف 3 برابر تابستان بود و با افزایش وسایل گرمایشی حدود 75 درصد تجهیزات جدید به وسایل مصرفی برق اضافه شده است.
مدیرعامل توانیر در پایان بار دیگر با هشدار نسبت به رشد مصرف برق در کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه مصرف برق ایران به ازای هر نفر معادل سه شهروند ژاپنی و یا 6 شهروندی هندی است.      
۹۳/۰۵/۲۳

نظرات  (۱)

۲۳ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۰۱ جمال طاهری
سلام 
حاجی غیر از بحث فرهنگ بیشتر معضل ما تولیدات پر مصرفه وارداتی و ملی هست که قالب مردم می کنن
وقتی کلرهای آبی کف درجه بندی انرژی هستند و بخاری ها تکنولوژی 35 سال قبل رو دارند نمیشه توقعی از مردم داشت


پاسخ:
توقع از مردم این است که نهایت رعایت صرفه جویی را داشته باشند و وقتی جنسی مثل کولر یا بخاری و امثالهم را می خرند به کم مصرف بودن آن توجه کنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">