پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۷ شهریور ۱۳۹۳، ۰۱:۰۵ ب.ظ

۰

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، ایران در ماه‌های جولای و آگوست همچنان تولید نفت 2.8 میلیون بشکه‌ای را حفظ کرده است. این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 هزار بشکه بیشتر است.

یعنی میزان تولید نفت در ایران در هر ماه کمتر از 1/1 بشکه به ازای هر ایرانی.

جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی است
ثبات تولید نفت ایران و حفظ جایگاه سوم اوپک در دو ماه‌ اخیر/ افزایش ۱۰۰هزار بشکه‌ای در مقایسه با سال قبل

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، ایران در ماه‌های جولای و آگوست همچنان تولید نفت 2.8 میلیون بشکه‌ای و جایگاه سوم خود در اوپک را حفظ کرده است و این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 هزار بشکه بیشتر است.
خبرگزاری فارس: ثبات تولید نفت ایران و حفظ جایگاه سوم اوپک در دو ماه‌ اخیر/ افزایش ۱۰۰هزار بشکه‌ای در مقایسه با سال قبل

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود در مورد اثرات تحریم ایران بر بازار جهانی نفت، میزان تولید نفت ایران در ماه های جولای و آگوست را همانند دو ماهه می و ژوئن بدون تغییر برآورد کرد.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه های جولای و آگوست امسال، 2.8 میلیون بشکه نفت خام (به استثنای میعانات گازی) تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال 2013 با افزایش 100 هزار بشکه ای مواجه بوده است. این ارقام مشابه ماه های می و ژوئن است و نشان از ثبات تولید نفت ایران دارد.

این سازمان آمریکایی در گزارش‌های پیشین خود نیز از تولید 2.8 میلیون بشکه نفت طی ماه های ژانویه تا آوریل 2014 خبر داده بود که به این ترتیب از ابتدای سال جاری میلادی تولید نفت ایران در سطح 2.8 میلیون بشکه در روز ثابت مانده است.

همچنین ایران در این 8 ماه جایگاه سومی خود در اوپک را به لحاظ تولید نفت حفظ کرده است.

عربستان به طور متوسط در ماه‌های جولای و آگوست روزانه 9.9 میلیون بشکه نفت خام تولید کرده و میزان تولید نفت عراق نیز به طور متوسط روزانه 3.1 میلیون بشکه بوده است. به این ترتیب عربستان و عراق، دو کشور نخست تولیدکننده در اوپک به شمار می روند.

متوسط تولید نفت کشورهای عضو اوپک در این دو ماه نیز روی هم رفته 29.8 میلیون بشکه در روز برآورد شده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کل تولید سوخت مایع ایران شامل نفت خام و میعانات گازی را در دو ماهه جولای و آگوست 2014 بالغ بر 3.3 میلیون بشکه در روز اعلام کرده و از افزایش 100 هزار بشکه ای این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داده است. تولید سوخت مایع ایران در ماه های جولای و آگوست 2013 بالغ بر 3.2 میلیون بشکه در روز اعلام شده بود.

بر اساس قانون تحریم نفت ایران که در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است اداره اطلاعات انرژی آمریکا موظف است هر دو ماه یک بار گزارشی در مورد وضعیت بازار جهانی نفت و تأثیر تحریم ایران بر این بازار منتشر کند. این گزارش با عنوان «دسترسی پذیری و قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی تولیدشده در کشورها به‌جز ایران» منتشر می‌شود.
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930607000031#sthash.rO7B5boO.dpuf

۹۳/۰۶/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">