شهادت دروغ در آئین یهودی/ آیا دادگاه های ایران و جهان می توانند به قسم و شهادت یهودیان استناد کنند؟
شهادت دروغ در آئین یهودی/ آیا دادگاه های ایران و جهان می توانند به قسم و شهادت یهودیان استناد کند؟
تلمود کتاب مقدس یهودیان باورهای و دستورالعملهایی را در مورد قسم دروغ گفتن و شهادت دروغ در دادگاه ها تصریح کرده است.[1]
با توجه به این تصریح آیا میتوان به شهادت یهودیان به نفع یهودیان و یا به ضرر غیر یهودیان استناد کرد.
میتوان در دادگاهای ایران و جهان با موارد زیر در دادگاههای بین المللی جایی که یک طرف قضیه یهودیان هستند استناد کرد. حتی قضات یهودی دادگاه های خارجی را می توان به استناد به این موارد زیر سوال برد و خواهان عدم ارجاء پروندهای قضایی به قضات یهودی جایی که یک طرف قضیه یهودی باشد شد.
مناسب است موارد زیر برای دستگاههای قانون گذاری و قضایی، وکلا و سازمان های بین المللی و دانشگاههای حقوق، نویسندگان کتب و مقالات حقوقی و نیز رسانههای گروهی ارسال نمود.
فرازهایی از مطالب این کتاب به شرح ذیل است:
- هرگاه یهودی و اجنبی شکایت داشته باشند باید حق را به جانب یهودی داد اگرچه بر باطل باشد.
- ربودن اموال دیگران به وسیلة ربا مانعی ندارد زیرا خداوند شما را به رباگرفتن از غیریهودی امر میفرماید. به کسانی که یهودی نیستند قرض ندهید مگر آن که نزول بگیرید. در غیر این صورت قرض دادن به غیر یهودی جایز نیست و ما مأموریم که به آنها ضرر برسانیم. حیات و زندگانی دیگران ملک یهود است چه رسد به اموال آنها.
- از عدالت خارج است که انسان بر غیریهودی ترحمّی روا دارد.
محورهای دیگری نیز به نقل از منبع دیگر[2] ذکر میگردد:
- یسوخ (مسیح) کافر است زیرا از دین مرتد گشت و به عبادت بُت پرداخت و هر مسیحى که یهودى نشود بُت پرست و دشمن خدا خواهد بود، از عدالت خارج است و انسانى که بر غیریهود کوچکترین ترحمى روا دارد، عادل نیست.
- براى شما جایز است که مأمورین گمرگ را غش بنمائید و براى او قسم دروغ خورید. ... از خاخام (صموئیل) یاد بگیرید، صموئیل از مرد اجنبى کاسهاى از طلا به قیمت چهار درهم خریدارى کرد، در حالى که فروشنده نمىدانست که آن طلا است. با این حال یک درهمش را دزدید!
- غیر یهودى هرچند صالح و نیکوکار باشد، او را باید کشت.
- حرام است غیریهودى را نجات بدهید، حتّى اگر در چاهى بیفتد باید فوراً سنگى بر در آن گذاشت!
- اگر یک نفر یهودى کمکى به غیریهودى بکند گناهى نابخشودنى مرتکب شده است.
- کسانى که مرتد شوند، اجنبى و اعدامشان لازم است مگر آن که براى خدعه به دیگران مرتد شده باشند.
- قسم خوردن جایز است، خصوصا در معاملات با غیر یهود.
- اصولاً قسم خوردن براى قطع نزاع تشریع شده است امّا نه براى کفّار، زیرا آنها انسان نیستند.
- جایز است انسان شهادت زور بدهد، چنانچه لازم است اگر مىتوانید بیست قسم دروغ بخورید ولى برادر یهودى خویش را در معرض خطر قرار ندهید.
- ملّت برگزیده خداوند مائیم و لذا براى ما حیوانات انسانى خلق کرده است زیرا خدا مىدانست که ما احتیاج به دو قسم حیوان داریم، یکى حیوانات بىشعور مانند بهائم و حیوانات غیرناطقه و دیگرى حیوانات ناطقه و باشعور مانند مسیحیان و مسلمانان و بودائیان و براى آنکه بتوانیم از همه آنها به اصطلاح سوارى بگیریم، خداوند ما را در جهان متفرق ساخته است و لهذا ما باید دخترهاى زیبا و خوشگل خود را به پادشاهان و وزرا و شخصیّتهاى برجسته غیریهود به تزویج در آوریم، تا بوسیله آنها بر حکومتهاى جهان، تسلط داشته باشیم![3]
[1] . طائب مهدی، تبار انحراف؛ به نقل از (کتاب سیری در تلمود) نوشتهی آدین اشتاین سالتز_ به ترجمهی باقر طالبی دارابی
fawzolazim.mihanblog.com
[2] . آنچه ذکر شد به نقل از سایت یهود نت است که به نقل از کتاب (خطرالیهودیة العالمیة) تألیف عبدالله التل اقتباس شده که او نیز از کتاب (الکنزالمرصود فى قواعد التلمود) تألیف دکتر رو هلبخ ترجمه یوسف نصرالله، چاپ بغداد1899 م، نقل مىنماید.
[3] . بر اساس همین دستورالعمل، مادر یهودی ادواردو آنیلی ایتالیایی که این کتاب به وی تقدیم شده است با پدر ثروتمند مسیحی ادواردو ازدواج کرد. بر اساس دستورالعمل دیگری از تلمود «کسانى که مرتد شوند، اجنبى و اعدامشان لازم است مگر آن که براى خدعه به دیگران مرتد شده باشند». ادواردو آنیلی نیز که مسلمان شیعه شده بود بر این اساس باید اعدام می شد که شد. ازدواج یک دختر یهودی با نوه ملکه انگلستان را هم باید در همین راستا ارزیابی کرد.