پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۱۱ ب.ظ

۰

کارشناس عالی امور استراتژیک گفت نباید بی‌جهت خود را ضعیف بپنداریم چراکه دشمن رو به افول و جمهوری اسلامی رو به صعود است.

به گزارش یزد آوا، محمدحسن قدیری ابیانه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار یزد رسا، با اشاره به تأکید ویژه مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی تاثیر آن بر کاهش تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان اظهار داشت: جنگ استکبار علیه انقلاب اسلامی همواره در قالب های گوناگون وجود داشته و خواهد داشت؛ یک زمان به صورت جنگ نظامی و زمانی به صورت حمایت از تروریسم کور که البته همچنان هم ادامه دارد. جنگ فرهنگی که لحظه ای متوقف نشده است. جنگ اقتصادی که از ابتدای انقلاب وجود داشته و بر شدت آن افزوده شده است. جنگ دیپلماتیک و تبلیغاتی که همواره بر ابعاد آن افزوده شده است.

کارشناس عالی امور استراتژیک در ادامه با بیان اینکه توجه همه جانبه و عمیق به این دو مقوله می تواند کشور را به درجات بالای پیشرفت برساند افزود: مهم این است که به دو موضوع اشراف و آگاهی داشته باشیم به طوری که اول دشمن را بشناسیم و نسبت به ابعاد دشمنی او آگاهی داشته باشیم و از این امر غفلت نکنیم که غفلت از ماهیت دشمنی دشمن، ما را ضربه پذیر خواهد کرد ثانیاً بدانیم که دشمن رو به افول و جمهوری اسلامی رو به صعود است و بی جهت خود را ضعیف نپنداریم.

سفیرسابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا تاکید کرد: دشمنان ما به این واقعیت واقفند اما برخی از افراد خودباخته و غافل، این واقعیت را درنمی‌یابند.

این کارشناس برجسته مسائل راهبردی ادامه داد: واقعیت این است که نظم قدیم جهانی رو به افول و نظم جدیدی رو به ظهور است و ما باید در شکل‌گیری نظم نوین جهانی تأثیرگذار باشیم. این آگاهی‌ها به ما هشدار می‌دهد که باید تمام توان خود را برای پیشبرد اهداف خود و استفاده از فرصت‌های پیش‌رو و خنثی‌کردن توطئه‌ها و تهدیدها و بلکه تبدیل تهدیدها به فرصت بسیج کنیم.

دکتر قدیری ابیانه در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به حماسه هشت سال دفاع مقدس گفت: در جنگ 8 ساله تحمیلی، همه قدرت‌های بزرگ و کوچک عالم در خدمت تجاوز به ایران بودند؛ اما ایران به تنهایی توانست در این جنگ به پیروزی  دست یابد و دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذارد.

عضو سابق کمیته آزاد سازی اسرای ایرانی ادامه داد: در کنار عوامل متعدد، عزم ملی و مشارکت مردم در حمایت از جبهه‌های جنگ عامل مهم و موثری در این پیروزی بود. این حمایت، از اعزام داوطلبانه افراد به جبهه تا پشتیبانی همه جانبه مردم از رزمندگان در همه ابعاد بود. حتی زنان خانه‌دار نیز با تدارک امکانات از جبهه پشتیبانی کردند.

دکتر قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: مردم در مبارزه با تروریست‌ها، توطئه ها را خنثی کردند و علی‌رغم ترورهای وسیع مسؤولان و مردم، نظام با حمایت های مردم از پس توطئه ها برآمد و آن‌ها را خنثی ساخت.

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه با تاکید بر این که امروز نیز در مقابل ابعاد مختلف توطئه‌ها حضور مردم در صحنه و مشارکت آن ها در خنثی‌سازی توطئه‌ها رکن اصلی را تشکیل می ‌دهد، تصریح کرد: همه باید به دنبال شناخت نحوه مشارکت خود در این عرصه‌ها باشند. در جنگ اقتصادی نیز محورهای مقابله با توطئه‌های اقتصادی در شعارهای سال مشخص شده است.

دکتر قدیری ابیانه با اشاره به شعار امسال مبنی بر «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: عزم ملی یعنی مشارکت عمومی اقتصاد مقاومتی در مقابل تهاجم اقتصادی قرار دارد و اصلاح سبک زندگی در ابعاد فرهنگ کار و مصرف و انضباط اجتماعی و اقتصادی و ... لازمه این مشارکت عمومی است.

وی ادامه داد: متأسفانه باید اذعان کرد که در این ابعاد، ملت ما عموماً و نه مطلقاً دچار ضعف‌های اساسی است. تنبلی فراگیر اجتماعی، ساعات مفید کاری کم، توقعات روزافزون، و ابعاد مختلف اسراف، از جمله نقاط ضعف هستند که باید جبران و ترمیم شوند.

دکتر قدیری ابیانه در پایان تاکید کرد: همه باید در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری خود را موظف به ورود مقتدرانه به مقابله با ابعاد مختلف توطئه‌ها بدانیم و به ویژه در بعد اقتصادی دشمن را در اهدافش ناکام گذاریم و بدانیم در صورت عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی، دچار اقتصاد ریاضتی خواهیم شد.

۹۳/۰۶/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">