پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۱۲ ق.ظ

۰

 قدیری ابیانه در گفت وگو با صبح قزوین: 
صبح قزوین : کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: دیدار با کشورهای مخالف، مشکلات و دشمنی را رفع نخواهد کرد و اصلاح طلبان نباید این اقدام را یک دستاورد و افتخار برای کشور معرفی کنند.

محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک ، گواتمالا و استرالیا، در خصوص سفر حسن روحانی به نیویورک و دیدار با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: ملاقات رئیس جمهور با نخست وزیر انگلیس فی نفسه اشکالی ندارد بلکه اشکال آن در رویداد تاریخی معرفی کردن این واقعه در ایران توسط برخی روزنامه های اصلاح طلب است که این خود نشان دهنده ذوق زدگی این افراد از این رخداد است.
وی تصریح کرد: از این اقدام روزنامه های اصلاح طلب احساس شرمندگی می کنم، در گذشته ملاقات های متعددی بین وزرا و مسئولین دو کشور صورت گرفته بنابراین دلیلی بر ذوق زدگی این افراد وجود ندارد.
قدیری ابیانه ادامه داد: ابوطالبی یکی از مقامات دفتر ریاست جمهوری و روزنامه های اصلاح طلب این دیدار را یک دستاورد برای این سفر معرفی می کند. این افراد به جای اینکه با شور و شعف از دیدار دو کشور ایران و انگلیس نباید این اقدام را یک دستاورد و افتخار برای ایشان معرفی کنند.
وی افزود: آن ها نباید از موضع حقیرانه با انگلیس برخورد کرده و اعلام می کردند که به این توفیق نائل شدیم بلکه باید تاکید می کردند که انگلیس باید افتخار کند که توانسته با رئیس جمهور ما ملاقات کند.
کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: ملاقات با سران یک کشور دستاورد نیست بلکه فرصتی برای تبادل مواضع یک کشور است. از ریاست جمهوری انتظار می رفت که در سخنرانی خود پاسخ دندان شکنی به بیانات نخست وزیر انگلیس در سازمان ملل بدهد زیرا اگر دشمنان احساس کنند که ما از مواضع خود عقب کشیده ایم آن ها بر علیه ما چند قدم جلو خواهند آمد.
وی اذعان کرد: نفس عمل به انجام ملاقات به معنی شناسایی طرف مقابل به عنوان دوست محسوب نمی شود. برخی از افراد تصور می کنند که ملاقات ریاست جمهوری با کشورهای دیگر دشمنی و مشکل ایران را با این کشورها حل خواهد کرد در صورتی که این افراد از روابط بین الملل و علل دشمنی کشورها با ملت ما کاملا بی اطلاع هستند.
قدیری ابیانه در پاسخ به اینکه چرا دیوید کامرون بلافاصله بعد از دیدار با حسن روحانی سخنرانی خود را ایراد کرد توضیح داد: نخست وزیر انگلیس از قبل وقت سخنرانی خود را مشخص کرده بود بنابراین متن سخنرانی که از قبل تنظیم شده بود را بعد از دیدار با حسن روحانی ایراد کرد.

۹۳/۰۷/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">