پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۱ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با «نسیم» گفت: دشمنی‌های اخیر غرب علیه ایران، عده‌ای از افراد فریب خورده را که فکر می‌کردند مذاکره می‌تواند آمریکا و غرب را از دشمنی با ایران منصرف کند، آگاه کرد.

محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با «نسیم» با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای، لحن دیپلماتیک و حتی لبخندهای فراتر از حد دیپلماتیک یک دستاورد بزرگ برای ایران داشت و این دستاورد بزرگ که هدف اصلی نرمش قهرمانانه بود روشن شدن این مطلب است که آمریکا با لحن دیپلماتیک و لبخند، دست از طمع‌ورزی و دشمنی و توطئه علیه ایران برنمی‌دارد.

وی در ادامه افزود: این موضوع از این جهت برای ایران یک پیروزی محسوب می‌شود که عده ای از افرادی که دچار غفلت شده و فریب خورده بودند  فکر می‌کردند که مذاکره می‌تواند آمریکا را از دشمنی با ایران منصرف کند، آگاه کرد و این آگاهی انسجام ملی را بیشتر نموده و صفوف متحد دشمنان ما را نیز متزلزل می‌کند.

این کارشناس مسائل بین المللی با بیان اینکه عده‌ای در پی این هستند که مذاکرات به سطح روسای جمهور برسد، گفت: این درحالی است که هیچ موضوع مبهمی در طی مذاکرات یکسال اخیر در مواضع دو کشور باقی نمانده است که بخواهد با مذاکره دو رئیس جمهور مطرح شود؛ حتی اگر دو رئیس جهمور ملاقات و مذاکره کنند هیچ تفاوتی در مواضع آمریکا نسبت به مواضعی که در ملاقات‌های وزرای  خارجه و معاونین آنها صورت گرفته، ایجاد نخواهد شد؛ در حالیکه رئیس جمهور روحانی در سفر قبلی در اقدامی اخلاق مدارانه درپی درخواست های مکرر اوباما حاضر با مکالمه با او شد آمریکا این اقدام را نشانه ضعف ایران و تاثیر فشارها عنوان کرد.

قدیری ابیانه در ادامه خاطر نشان کرد: علی رغم درخواستهای مکرر آمریکا برای همکاری ایران با آمریکا علیه داعش، آمریکا اعلام می‌دارد که مخالف حضور ایران در این ائتلاف است و حتی وقتی فرانسه از ایران برای شرکت در این ائتلاف دعوت می‌کند امریکا با آن مخالف می‌کند و دلیل آن را حمایت ایران از تروریسم اعلام می‌کند؛ این درحالی است که آمریکا خودش منشا حمایت از تروریسم است و هم اکنون نیز از تروریسم های سوریه و سر بریدن های آنها حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزورد: ایران در زمانی که آمریکا و همپیمانانش از داعش حمایت می‌کردند، با داعش به مبارزه پرداخت و ایران برای مبارزه با داعش نیازی به شرکت در ائتلاف مورد اشاره ندارد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد:حتی در صورت همکاری علیه داعش آمریکایی ها از داعش برای ضربه زدن به نیروهای ایران استفاده خواهند کرد و درحقیقت آنها تحت عنوان همکاری علیه داعش از پشت به ما خنجر می‌زنند؛ ایران نه تنها به آمریکا اعتماد ندارد بلکه اطمینان دارد که آمریکایی ها به دنبال ضربه زدن به ایران هستند.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که فکر می‌کنند که با مذاکرات دو رئیس جمهور، مشکلات کشور حل خواهد شد یا مأمورند و یا از تحلیل درست از اوضاع جهانی و تحولات پیش رو و عمق دشمنی آمریکا معذورند.

۹۳/۰۷/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">