پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۲ ب.ظ

۲

قدیری ابیانه :اگر نخست وزیر انگلستان در سازمان ملل مواضعی غیر از این می‌گرفت باید ما تعجب می‌کردیم، چرا که خصومت انگلستان نسبت به ایران ریشه تاریخی دارد

97529_469

پایگاه اطلاع رسانی اصولگرایان : اهانت های دیوید کامرون پس از دیدار با دکتر روحانی هنوز با انتقادهای تندی همراه است. برخی بر این مسئله تاکید دارند که نخست وزیر انگلیس باید از مردم ایران عذرخواهی کند. وی در سخنرانی دوم مهرماه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می‌تواند بخشی از راه‌حل منطقه (در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. من با رئیس‌جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند، برنامه هسته‌ای‌اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.

کامرون پس از طرح این اتهامات همکاری با ایران را نیز این‌گونه مشروط کرد: با این حال رهبران ایران می‌توانند برای نابودی تهدید داعش کمک کنند. آنها می‌توانند برای عراقی امن‌تر و باثبات‌تر و نیز سوریه‌ای امن و فراگیر کمک کنند. اگر آنها آماده این کار هستند، ما باید از همراهی آنها استقبال کنیم.

محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاین» در واکنش به اظهارات اهانت آمیز نخست وزیر انگلیس در سازمان ملل اظهار داشت: مطابق با توضیحی که آقای روحانی دادند این ملاقات به درخواست نخست‌ وزیر انگلیس بوده و از سوی رئیس جمهور ما پذیرفته شده است و لازم است به این مسئله توجه شود؛ تقاضا از طرف آنها مطرح شده و نفس انجام این دیدار هم هیچ گونه مشکلی ندارد و اصولا قرار نیست ملاقات‌ها فقط بین کشورهای دوست صورت گیرد. حتی کشورهایی که با هم رقابت دارند و دشمن هستند می‌توانند با یکدیگر ملاقات داشته باشند.

قدیری ابیانه ادامه داد: طبیعتا هر کشوری از مواضع خود دفاع می‌کند و در این ملاقات هم نخست‌وزیر انگلیس مواضع خود را بیان کرده و رئیس جمهور محترم هم مواضع کشور را مطرح کرده و قرار نیست بعد از این ملاقات، مواضع کشور انگلیس و دشمنی‌های آن به کنار گذاشته شود؛ چرا که اصلا ملاقات با این فرض هم صورت نگرفته است. ملاقات با رئیس جمهور فرانسه هم در همین راستا بوده و این در حالی است که اخیرا فرانسه منافقین را از لیست تروریست‌ها خارج کرد.

وی افزود: اگر نخست وزیر انگلستان در سازمان ملل مواضعی غیر از این می‌گرفت باید ما تعجب می‌کردیم، چرا که خصومت انگلستان نسبت به ایران ریشه تاریخی دارد. تحمیل سلطنت پهلوی، انتخاب رضا خان، انجام کودتا نشان دهنده این است که دشمنی انگلستان دارای ریشه تاریخی است. لذا توقع اینکه انگلیس موضع دیگری بگیرد توقع به جایی نیست و اگر هم چنین اتفاقی می‌افتد ما باید تعجب می‌کردیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه مسئله مورد تعجب واکنش اصلاح‌طلبان نسبت به این دیدار است، گفت: اظهارات برخی از اصلاح‌طلبان و روزنامه‌های اصلاح طلب در کشورمان مایه‌ی تاسف است که این دیدار را دستاورد بزرگ سفر هیئت ایرانی به نیویورک عنوان کردند و در این موضع‌گیری احساس حقارت در رابطه با انگلستان مو‌ج می‌زند. اگر قرار است دستاوردی از این دیدار قائل باشیم، انگلستان باید افتخار کند که با رئیس جمهور کشورمان دیدار داشته نه اینکه ما ملاقات رئیس جمهورمان را با کامرون که در حقیقت درخواست نخست‌وزیر انگلیس بوده یک افتخار برای کشورمان بدانیم.

وی با اشاره به تیتر روزنامه‌های اصلاح‌طلب در واکنش به این دیدار تصریح کرد: تیترهای سخیفی چون « پایان ۳۵ سال جنگ سرد» «دستاورد بزرگ» «دیدار تاریخی» و غیره نشان می‌دهد که در حقیقت آنها خواستند از آقای روحانی دفاع کنند در حالی که این رسانه‌ها از موضع حقارت نسبت به انگلستان برخورد کردند. نخست وزیر انگلستان در سخنرانی‌های خود در سازمان ملل مثل گذشته به ایران حمله کرد و حرف‌های بی‌اساسی زد و این روزنامه‌ها از انعکاس اظهارات کامرون خودداری کردند چنین برخوردی توسط این رسانه‌ها در حقیقت اهانت به خوانندگان روزنامه‌های خود است.

قدیری ابیانه اضافه کرد: روزنامه‌های اصلاح‌طلب بر خلاف شعار خود که دانستن حق مردم است، عمل کردند. من به نوبه خود به عنوان یک ایرانی از مواضع این رسانه‌ها شرمنده شدم و یادآوری می‌کنم که حضرت امام(ره) از دیدار حقارت آمیز شاه با کارتر ناراحت بودند چرا که معتقد بودند با اینکه ما از شاه بیزار هستیم اما وقتی به عنوان شاه ایران با کارتر ملاقات می‌کند نباید آنقدر حقیرانه جلوی او می‌ایستاد. آقای روحانی در آن ملاقات رفتاری منطقی داشت و در واقع به درخواست انگلستان پاسخ داده بود و موضع حقارت آمیزی در این دیدار مشاهده نمی‌شد اما آنچه حقارت آمیز بود مواضع این روزنامه‌ها بود.

این کارشناس امور استراتژیک تاکید کرد: بنده از اینکه برخی از رسانه‌ها در ایران که خودشان را اصلاح‌طلب می‌دانند و تا این حد از موضع حقارت در قبال انگلستان برخورد کردند، احساس شرمندگی می‌کنم. به نظر می‌رسد باید تلاش کنیم تا مقداری خودباوری را در گردانندگان این رسانه‌ها ایجاد کنیم و کاری انجام دهیم که این احساس حقارت از آنها زدوده شود. در حقیقت باید یک دوره روابط بین‌الملل برای آنها هم گذاشته شود تا عمق مطالب را بفهمند و بعد تیتر و مطلب بنویسند و موضع‌گیری کنند.

۹۳/۰۷/۰۹

نظرات  (۲)

۱۰ مهر ۹۳ ، ۱۳:۲۴ ناصح مشفق
سخنانتان مثل گذشته منطقی ، به جا و برحق بود.
 سلام

تفکر اصلاح‌طلبی ک تا‌الان در کشورمان ایران اسلامی وجود داشته است 
که‌الان هم متاسفانه وجود دارد
دقیقا در نقطه مقابل خدا اسلام انبیا علما شهدا صلحا حضرت امام خمینی (ره)
امام خامنه ای‌‌ و مردم ایران بوده است ک تنها راه درمان این جریان مرتجع و متجحر و منحرف فتنه گر ‌ مرگ است اصلاحات آمریکایی انگلیسی باید نابود گردد


لبیک یا امام خامنه ای
پاسخ:
امیدوارم یک دوره دو سه روزه در موضوع روابط بین الملل بتواند آنها را از خود زنی دور کند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">