پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۵۳ ب.ظ

۳

نظام تحصیلی ما «بچه ننه» بار می آورد

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۲:۵۳ ب.ظ

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: نظام تحصیلی ما بچه ننه بار بیار است و دانشجویان این توان را ندارند که روی پای خود بایستند و ما باید این روحیه را از بین ببریم.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یزد، قدیری ابیانه شب گذشته طی مراسمی در دانشگاه یزد با اشاره به نامگذاری سال به نام تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی گفت: تولید ملی و عدالت توزیعی شعاری است که همه می شنویم، ولی از تولید ثروت کمتر حرف می شنویم؛ چراکه ما کشوری نفت خیز هستیم و اما در این میان نیز باید بنگریم  که آیا درآمد حاصل از نفت کشور ما با عدالت توزیع می شود یا خیر؟

وی با اشاره به کل صادرات نفت کشور و تقسیم آن در بین مردم بیان کرد: به هر نفر تقریبا کمتر از یک بشکه نفت تعلق می گیرد که بر اساس قیمت سال گذشته و برآوردی از آن نزدیک به 62 هزار تومان در هر ماه است که باید با مدیریت صحیح هزینه شود.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در کشور ما انتظارات بسیار فراتر از امکانات است و با توجه به اینکه درآمد حاصله از نفت برای این آمال و آرزوهای ما پاسخگو نیست و نباید زیاد به این درآمد نفت دل خوش کنیم  و آن را باید به عنوان عصای دست برای خود بدانیم و نه اینکه بخواهیم جایگزین پای ما شود.

قدیری ابیانه ادامه داد: در سایه برنامه ریزی دقیق و جدی باید همه سرمایه های موجود در کشور در بخش تولید ملی هدایت شود و اگر سرمایه های خرد و کلان مردم در بخش تولید ملی متمرکز و هزینه شود شاهد رونق اقتصادی کشور و قطع وابستگی ها خواهیم بود.

وی یادآورشد: ما برای تولید ثروت در کشور هم نیازمند تلاش و پشتکار تولید کنندگان و حمایت دولت از آن ها و مهمتر از آن مصرف کنندگانی هستیم که این تولیدات را به تولیدات خارجی ترجیح دهند و این امری مهم برای کشور است تا در این راستا قدم در راه ایجاد تولید ملی بگذاریم؛ اما در ایران چون تصور  درآمد نفت کشور خیلی زیاد است نقش دولت در اذهان خیلی پررنگ و نقش خود آدم خیلی کم رنگ جلوه می دهد و افراد برای خود در تولید ملی نقش قائل نیستند و این امری خوب نیست.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: سرمایه های ایرانیان را باید به سمت و سوی تولید ملی و ایجاد اشتغال مولد و مفید و نیازهای مردم و کشور هدایت کنیم که یکی از بهترین شیوه ها برای مقابله با تورم و گرانی ها آن است که همگان برای توسعه اقتصادی کشور همکاری کنند و برای تولید ملی و سرمایه ایرانی در عمل ارزش قائل شوند.

قدیری ابیانه لازمه افزایش تولید ملی را ایجاد اشتغال مولد و مفید ذکر کرد و ادامه داد: یکی از راهها و شیوه های ایجاد اشتغال مورد نیاز در کشور، مصرف کالاهای داخلی و بها دادن به آن است.

وی در پایان بیان کرد: نظام تحصیلی ما افراد کارآف رین بار نمی آورد بلکه بچه ننه بار بیار است و دانشجویان این توان را ندارند که  روی پای خود بایستند و ما باید این روحیه را از بین ببریم و از نظر کلی نظام اسلامی از همه نظامی سالمتر است؛ اما تلاش ما را نیازمند است و در راه تولید باید قدم برداریم.

۹۱/۰۲/۱۴

نظرات  (۳)

۱۵ ارديبهشت ۹۱ ، ۲۲:۱۹ الانسان ماهو؟
 دانشگاه=محل دانش/ با مرور زمان شده است /گاهی دانش
خوابگاه=محل خواب/با مرور زمان شده است/گاهی خواب
دانشجو=جویای دانش/با مرور زمان شده است/کو دانش
بچه ننه برای پنج دقیقه
استخدامی هم برای دل خوشی
 بفرمایید حافظان دانش بهتره .باید دانشجو چیز هایی رو حفظ کنه که هیچ جای جامعه وزندگی به دردش نمی خوره.باید اون کتابی رو که استاد معرفی کرده رو حفظ کنی تا20بشی.تازه اگر دانشجویی مطیع استاد نباشد وبر ,وفق مراد استاد صحبت نکند باید فاتحه ی اون ترم رو بخونه نه اون درس .دانشجو هارو با نمره میترسونن ای کاش این نمره نبود. هرچند کار ما از این حرف ها گذشته. میگن اگر دم از حق وحقیقت سیاسی است آی مردم زمین و زمان من سیاسی ام. ما وظیفمون خوب خوندنه اما باید به یک سری عوامل فورس ماژور هم دقت داشت ما پیرو حرف مقام معظم رهبری هستیم و نمی گذاریم که علم،علم روی زمین بماند...آدما پوست واستخوان هستن و اندیشه ها وعقید های اونا ست که روی پا نگهشون داشته پس هیچ وقت برای دفاع از اندیشه وعقیده نباید ترسید (سکوت،تقیه،قیام)رو باید مد نظر داشت وحرکت کرد.اگر خودمون سیاست ودیانت رو درک کرده باشیم نه از پدر ومادر... از اون صیانت خواهیم کرد(تحت هر شرایطی وبا هرکسی).پس الان هم پاش هستیم پس این درک رو نمی تونن که با مدرک تهدید کنن.مشکل ما خود باختگی هستش که در دانشگاه تقویت میشود و بعد از دانشگاه تهی از هویت شخصی هستیم پس همه رو مقصر میدونیم به جز خودمونو و چشم ها به سمت دولت و نفت میره.همه میدونن که نظام آموزشی ما مشکل داره حالا اگر کسی تونست که سر این کلاف پیچ در پیچ رو پیدا کنه. وشروع به بافتن کنه پیروز میدان است.

۱۵ ارديبهشت ۹۱ ، ۰۸:۵۴ سید امیرحسین
 احسنت بر شما. همه مشکلات ما در نظام آموزشی و تربیتی ماست. چهار سال در دانشگاه درس می خوانیم یکبار به ما نمی گویند بیرون چه خبر است. یکبار خودمان جدی فکر نمی کنیم که قرار است چکار کنیم و چه تولید کنیم و همه اش هم و غم مان این است که یکجایی استخدام شویم.
 اقای دکتر جواب دهید چرا در نظام اسلامی عدالت بطور کامل رعایت نمیشود
پاسخ:
در نظام اسلامی ما مجلس به عنوان یک مرکز نظارت مهم با اختیارات گسترده پیش بینی شده است. بررسی بودجه و تایید یا رد و یا اصلاح آن از وظایف مجلس است. تایید یا رد صلاحیت وزرای پیشنهادی با مجلس است. نظارت بر امور و استیضاح وزیر و عزل وی در صورت تشخیص مجلس قابل اجرا است.  نمایندگان مجلس را هم مردم انتخاب می کنند. اگر مردم وظیفه خود را برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات انجام ندهند و معیارهای دیگری جایگزین شود مثل قوم گرایی، فامیل گرایی و یا .... بنابراین آنها هستند که مجلس را به نحو غیر مناسبی تشکیل خواهند داد.
ضمنا باید دید که منظور شما از بی عدالتی چیست؟ آیا شما هم دچار توهم در مورد اندازه درآمدهای نفتی هستید و فکر می کنید با درآمد نفت می توان همه نیازها رابر طرف کرد و بنابراین چون برآۀورده نمی شود عدالت نیست؟ صادرات نفت ایران به ازای هر نفر در هر ماه کمتر از یک بشکه است. نه آنچه عموم مردم تصور می کنند که خیلی بیش از این ارقام است. بنابریان بخشی از تصور بی عدالتی توهم است. بخشی دست خود مردم است چون به معیارهای انتخاب خود آنها بر می گردد. اما هیچکس نمی تواند بگوید هدالت کامل انجام م ی شود و یا سوء استفاده ای صورت نمی گیرد.
باید با بی عدالتی مبارزه کرد ولی باید در هر مورد واقع بین بود. شما مقالات اینجانب در مورد انرژی و اقتصاد را ملاحظه فرمایید تا دیدگاه بنده را بدانید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">