پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

جمعه, ۱۸ مهر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه در گفت‌وگو با شاخص: ایران هرگز فریب ظاهر ضدتروریستی غرب را نمی خورد

شاخص - مهر ۱۸ام۱۳۹۳, : کارشناس مسائل استراتژیک خاورمیانه با بیان اینکه ایران در مقابله با تروریست‌ها صادق است، گفت: ایران هرگز فریب ظاهر ضدتروریستی غرب را نمی خورد.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار شاخص، داعش را محصول تولیدی آمریکا، اسرائیل و انگلیس عنوان کرد.

وی با اشاره به کتاب خاطرات کیلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا تحت عنوان «انتخاب‌های دشوار» بیان کرد: گروهک داعش در طرحی با نام «لانه زنبور» ایجاد شده و البغدادی رهبر این گروه در اسرائیل دوره دیده است.

کارشناس مسائل استراتژیک خاورمیانه با تحلیل پشت پرده ائتلاف آمریکایی- عربی علیه داعش و ناکارآمدی این ائتلاف تا به امروز توضیح داد: بخشی از نقشه آمریکا در ایجاد داعش، ارتکاب جنایات خطیر به دست این گروه بود تا بتواند به بهانه مقابله با داعش به دخالت علیه کشورهای دیگر بپردازد.

وی افزود: قرار بود آنچه تحت عنوان دولت اسلامی از آن نام برده می شود در سوریهٰ عراق و لبنان و مصر نیز حاکمیت یابد و سپس روانه کشورهای حوزه خلیج فارس یعنی کویت، قطر، امارات، بحرین و عربستان و یمن شود و این کشورها را به اشغال درآورد تا آمریکا بتواند به بهانه مبارزه با داعش وارد میدان شده و این کشورها را اشغال کند و بر منابع نفتی و بنادر استراتژیک آن‌ها مسلط شود.

این کارشناس ضمن اشاره به نحوه سازماندهی افراد در این گروهک‌ها ابراز داشت: سازماندهی و اهداف داعش این‌گونه بود که بتواند اسلام‌گرایان تندرو و تروریست را جذب کرده و بعدها با سرکوبی این عناصر خود را از خطر این افراد محفوظ بدارد.

قدیری ابیانه در ادامه گفت: در مقابله‌ای که غرب و اعراب بر علیه داعش دارند؛ آمریکا و اسرائیل به عنوان سران مزدور این گروه مورد هدف قرار نمی گیرند اما مسلمانان تندرو حذف می شوند.

وی استدلال کرد: در یکی از موارد که در چند ماه گذشته اتفاق افتاد، ۳۰۰ نفر از اعضای داعش به دست آمریکا کشته شدند، در حالی که ۲۰۰ نفر آن‌ها از مسلمانان مقیم آمریکا بودند که به داعش پیوستند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک فتوای جهاد آیت الله سیستانی را عاملی موثر در شکست این توطئه خواند و افزود: لبیک مردم، مشارکت اهل سنت و تلاش دولت و ارتش عراق در جهاد با داعش این توطئه را برهم زد.

قدیری، مقاومت مردم سوریه و لبنان را نیز اثرگذار دانست و گفت: مقاومت دولت و مردم سوریه و حزب الله لبنان در مقابل تروریست‌هایی که مورد حمایت اسرائیل بودند نیز به این نقشه ضربه زد و به عقب راندن اسرائیل در لبنان انجامید.

وی این توطئه‌ها را در منطقه به نفع مسلمانان ارزیابی کرد و اذعان داشت: خوشبختانه توطئه‌گران در تبیین نقشه‌های خود حماقت‌های بزرگی به خرج دادند که به نفع اتحاد مسلمین جهان است؛ به نحوی که امروز در سوریه و عراق شیعه و سنی کنار هم و در مقابل تروریست‌ها مقاومت کرده و به موضع گیری علیه داعش پرداختند.

این کارشناس مسائل سیاسی از جمله عواملی که باعث بیداری و انسجام بین مسلمانان شد را موضع گیری‌های داعش معرفی کرد و افزود: داعشی‌ها با دادن شعارهایی مثل ضرورت تخریب خانه خدا و کشتن زائرین شیعه و سنی با این استدلال احمقانه که آن‌ها به جای خدا، سنگ خانه خدا را می پرستند ماهیت ضد دینی خود و نیز دشمنی با تشیع و تسنن و پیروانشان را به اثبات رساندند که این موضوع موجب بیداری مسلمانان شد.

سفیر سابق ایران در مکزیک، ایران را در مبارزه با تروریست صادق و قاطع دانست و ابراز کرد: ایران از دولت و ملت سوریه، عراق و حزب الله لبنان حمایت می کند و در شکست توطئه‌های جهانی علیه منطقه نقش اساسی داشته است، هر چند هنوز تحرکاتی از سوی داعش و استکبار مشاهده می شود.

قدیری ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: ایران هرگز فریب ظاهر ضدتروریستی غرب را نخورده است زیرا به خوبی می داند که داعش محصول همین قدرت‌های مدعی مبارزه با تروریست بوده و ادعای آن‌ها شعار و دروغی بیش نیست. بنابراین جهان اسلام قوی‌تر از گذشته از میان گرد و غبار برخاسته از تو طئه تروریست‌ها و استکبار، سر برمی آورند.

۹۳/۰۷/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">