پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۱:۱۱ ب.ظ

۰

حقایق تکان‌دهنده از عمق مشکلات اقتصادی مردم آمریکا

95 درصد آمریکایی‌ها هر روز بدهکارتر می‌شوند

خبرگزاری فارس: بی عدالتی اجتماعی در جامعه آمریکا هر روز بیشتر می‌شود، به نحوی که بخش کوچکی از جامعه هر روز ثروتمند‌تر می‌شوند و دیگر اقشار هر روز فقیرتر.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه تحلیلی سی‌ان‌ان‌مانی، در حالی که ثروتمندان آمریکا هر روز ثروتمندتر می‌شوند، مردم عادی این کشور هر روز بیش از پیش با بدهی‌های جدیدی درگیر می‌شوند.

95درصد مردم آمریکا در 20 سال گذشته با حجم بالای بدهی در مقایسه با درآمدشان روبرو بوده‌اند، و هرچقدر هم که میزان درآمد آن‌ها کاهش یافته، وابستگی بیشتری به اعتبارات بانکی پیدا کرده‌اند.

بر اساس تحقیقی که از سوی دو تن از کارشناسان صندوق بین‌المللی پول انجام شده، در سال 1983، 95درصد آمریکایی‌ها که در اینجا با عنوان 95درصد پایین معرفی شده‌اند، به ازای هر یک دلار درآمد، با 62 سنت بدهی روبرو بوده‌اند، که این میزان بدهی به ازای هر دلار درآمد در سال 2007 به 1.48 دلار رسیده است.

حالا به بررسی وضعیت 5درصد بالای جامعه آمریکا می‌پردازیم. 5درصدی که طبقه مرفه و ثروتمند جامعه آمریکا را تشکیل می‌دهند. میزان بدهی این افراد به ازای هر دلار درآمد در سال 1983 برابر 76 سنت بوده است، که این میزان در سال 2007 به 64 سنت کاهش یافته است. کاملا مشخص است که میزان بدهی‌های قشر ثروتمند آمریکا در این مدت کاهش یافته است.

کارشناسان عنوان می‌کنند که این الگو از سال 2007 تاکنون تغییری نداشته و به همین منوال بدهی 95 درصد پایین افزایش و بدهی 5 درصد بالا کاهش یافته است.

تفاوت بدهی به وجود آمده بین قشر ثروتمند و اقشار معمولی جامعه آمریکا، ناشی از افزایش شکاف درآمدی بین طبقه مرفه با مردم عادی این کشور است. در سال 2007 میزان درآمد 5درصد ثروتمند جامعه، 34درصد درآمد کل مردم را تشکیل داده، در حالی که این میزان در سال 1983 برابر 22درصد بوده است. این بدان معنی است که 5درصد ثروتمند آمریکا، 34درصد درآمد این کشور را در اختیار دارند. همین امر موجب شده تا میزان سرمایه‌ها و سود ناشی از این سرمایه‌ها نیز برای ثروتمندان بیشتر از دیگر طبقات جامعه آمریکا باشد.

اما در مقابل، مردم عادی در آمریکا مجبور شده‌اند تا برای باقی ماندن در صحنه و ادامه زندگی به اعتبارات بانکی روی آورند و همین میزان بدهی‌های آن‌ها را بیشتر نیز کرده است.

"ریک" استاد مشهور سیاست عمومی دانشگاه برکلی کالیفرنیا در این‌باره می‌گوید: تنها راه آنکه آن‌ها بتوانند آنچه را که نیاز دارند بخرند، این است که هرچه بیشتر زیر بار بدهی بروند. اما بخش ثروتمند جامعه در دهه‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برند. آن‌ها نیازی به قرض گرفتن ندارند.

انتشار این گزارش و گزارش‌های مشابه آن هم از سوی رسانه‌های غربی چرایی نارضایتی مردم آمریکا و شکل‌گیری تظاهرات‌های گسترده در این کشور را مشخص می‌کند. روز گذشته نیز مردم آمریکا به مناسب روز کارگر و در اعتراض به بی‌عدالتی موجود در این کشور، بزرگترین تظاهرات تاریخ آمریکا را برگزار کردند.

۹۱/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">