پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۳، ۰۶:۵۲ ب.ظ

۰

ضمنا در سال 1381 در مورد ضرورت برگزاری انتخابات زودرس مجلس شورای ششم نسبت به موضع آقای بهزاد نبوی نائب رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در این ارتباط پاسخ گفتم:

تأملی بر اظهارات آقای بهزاد نبوی

انتخابات زودرس پارلمان، راهی برای خروج از حاکمیت

ذیلا گزیدهای از مواضع قدیری ابیانه و آقای بهزاد نبوی ذکر می گردد:

اظهارات آقای نبوی در مورد همه پرسی

آقای بهزاد نبوی نائب رئیس مجلس ششم شورای اسلامی در مصاحبه با ایسنا که در روز 7/10/1381 در ایسنا و فردای آن روز در جراید کشور درج گردید، نظرات خود را در زمینه های مختلف بیان کرد. بخشی از آن مصاحبه به انتخابات زودرس مجلس مربوط می شد که در اینجا به آن اشاره می نمایم:

"آقای نبوی در بخشی از مصاحبه خود در مورد اظهار نظر برخی افراد مبنی بر پالایش نیروهای سیاسی در مجلس و دولت می‌گوید: ”جبهه اصلاحات فقط با رأی مردم پالایش می‌شود. ... اگر این حضرات مایلند بخت خود را بیازمایند، به یک همه‌پرسی تن در دهند تا معلوم شود مردم چه کسانی را پالایش خواهند کرد.“

 

پاسخ قدیری ابیانه به بهزاد نبوی

در پاسخ به این اظهارات آقای نبوی، قدیری ابیانه در مقاله ای که آن زمان منتشر شد (10/10/1381) پاسخی به این اظهارات داد. باید گفت که ایشان در سخنرانی‌های قبلی خود تأکید کرده‌اند که مردم از آنها روی گردانده‌اند.
اگر غیر از این را ادعا می‌کنند و واقعاً به آراء عمومی معتقدند و حق پالایش را برای مردم قائلند، بیایند و مراجعه زودرس به آراء عمومی جهت تجدید انتخابات مجلس شورای اسلامی را خواستار شوند، در بسیاری از کشورها، انتخابات زودرس برای تجدید انتخابات پارلمانی را انجام می‌دهند. آنها حتی مجلس موجود را تا انتخابات نمایندگان جدید منحل می‌کنند.
در ایران، در شرایط فعلی، نیازی به انحلال مجلس نیست. بلکه مراجعه زودهنگام به آراء عمومی برای پالایش مجلس توسط مردم می تواند کار ساز باشد. در صورت تصمیم به مراجعه زود هنگام به آراء عمومی برای تجدید انتخابات مجلس، مجلس فعلی تا تشکیل مجلس جدید می‌تواند به کار خود ادامه دهد. همان‌طور که در انتخابات معمولی نیز مجلس موجود در زمان برگزاری انتخابات مجلس جدید به کار خود ادامه می‌دهد."

شرط بهزاد نبوی برای برگزاری انتخابات زودرس مجلس

روزنامه قدس مورخ 18/10/1381: در پی درج پیشنهاد یک فعال سیاسی در همین ستون مبنی بر برگزاری انتخابات زودرس به جای انجام رفراندوم، پایگاه اینترنتی امروز به نقل از بهزاد نبوی نوشته است: ما کاملا آماده ایم این پیشنهاد را اجرایی کرده و با استعفای خود امکان برگزاری انتخابات زودرس مجلس را همزمان با انتخابات شوراها در نهم اسفند سال جاری فراهم کنیم.

وی گفته است شرط ما برای چنین کاری تایید صلاحیت کلیه نمایندگان فعلی و دیگر داوطلبان واجد شرایط قانونی است.

 

پاسخ قدیری ابیانه به شروط آقای نبوی:

انتخابات زودرس پارلمان، راهی برای خروج از حاکمیت 24/10/1381

در حالی که آقای عباس عبدی، طرح خروج از حاکمیت را به نفع مداخله نظامی بیگانه و در جهت فروپاشی نظام ارزیابی کرده، برخی از افراد افراطی مدعی اصلاح طلبی، همچنان بر طبل خروج از حاکمیت می کوبند!

باید راه قانونمند خروج از حاکمیت، برای کسانی که قصد خروج از حاکمیت را دارند و در عین حال قصد خروج بر حاکمیت اسلامی و نیت همراهی با آمریکا و اسراییل در تجاوز به ایران را ندارند هموار گردد.

برای کسانی که قصد خروج از حاکمیت (و نه خروج بر حاکمیت اسلامی) را دارند، لیکن مایل به فراهم آوردن زمینه سوء استفاده آمریکا برای مداخله نظامی نیستند، انتخابات زودرس پارلمانی برای مراجعه زود هنگام به آراء عمومی، می تواند راه و فرصتی مناسب برای خروج از حاکمیت باشد، زیرا می توانند از نامزدی مجدد خود برای انتخابات خودداری کرده و بدینوسیله از حاکمیت خارج شوند.در صورت برگزاری انتخابات زودرس پارلمانی، نیازی به انحلال مجلس نیست و مجلس فعلی تا زمان رسمیت یافتن مجلس جدید می تواند به کار خود ادامه دهد و بدین طریق، هیچ وقفه ای در کار مجلس شورای اسلامی پیش نمی آید.

آقای بهزاد نبوی، اخیرا برگزاری انتخابات زودرس مجلس شورای اسلامی را موکول به تایید صلاحیت کلیه نمایندگان فعلی برای شرکت در انتخابات مجلس کرده است. چنین پیش شرطی نشان می دهد که آنها با اتکاء به تهدید خارجی علیه استقلال و تمامیت ارضی ایران، شعار خروج از حاکمیت را به عنوان یک بلوف سیاسی به منظور امتیاز گیری از حکومت به کار می گیرند و به مناصب حکومتی به شدت دلبسته اند و به هیچ وجه حاضر به ترک مصادر قدرت نیستند.

پیشنهاد آقای بهزاد نبوی، بدین معنی است که حتی نمایندگانی که پرونده گسترده فساد مالی دارند نیز باید بتوانند مجدداً خود را نامزد انتخابات مجلس کنند. این در حالی است که اخیرا حتی در کشور سلطنتی و فاسد انگلستان نیز قانونی وضع شده که نه تنها افراد درگیر در مفاسد مالی و اقتصادی حق نامزدی برای مجلس را نخواهند داشت، بلکه اینگونه افراد از پارلمان اخراج شده و مصونیت آنان لغو می گردد! حتی در صورت پذیرش پیش شرط غیر منطقی اعلام شده از سوی آقای بهزاد نبوی برای برگزاری انتخابات زودرس مجلس، ، باز هم یقینا حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب، حاضر به پذیرش مراجعه زود هنگام به آراء عمومی نخواهند شد، زیرا آنها خود بهتر از دیگران، به نارضایتی عمومی نسبت به بی توجهی و عملکرد منفی مدعیان اصلاحات در شوراهای شهر و مجلس ششم، در ارتباط با معضلات اصلی کشور واقفند.

لذا تاکید آقای بهزاد نبوی بر پیش شرط غیر اصولی برای برگزاری انتخابات زودرس مجلس شورای اسلامی را نباید بیشتر از یک بلوف سیاسی دانست و در حقیقت باید این پیشنهاد را راه فراری برای پرهیز از مراجعه به آراء عمومی ارزیابی کرد.

با این حال، اگر چنانچه آقای بهزاد نبوی، هنوز هم مدعی است که همقطاران او حاضر به پذیرش مراجعه زود هنگام به آراء عمومی برای انتخابات مجلس هستند، که شیوه ای پذیرفته شده و مرسوم در سطح جهانی و جوامع دموکراتیک است، می توانند اجماع نظر گروه خود در باره آمادگی برای انتخابات زودرس پارلمانی را طی اطلاعیه ای رسمی اعلام دارند و البته می توانند در اطلاعیه خود، بر خلاف روال عادی در جهان، بر این موضع خود تاکید کنند که افرادی که دچار فساد اقتصادی شده اند نیز باید بتوانند نامزد انتخابات شوند.

البته آقای نبوی و همفکران او، هیچگاه به صورت جدی مایل نیستند در اوج نارضایتی مردم از عملکرد جناح مدعی اصلاح طلبی، به وادی مراجعه به افکار و آراء عمومی وارد شوند.

آقای بهزاد نبوی قبلا تاکید و اعتراف کرده است که مردم از عملکرد آن ها راضی نیستند و مجدداً به آنها رای نخواهند داد، اگر چه دوستان ایشان با نظر سازی های جعلی، در صدد القای عکس آن هستند.


این مطلب به نقل از سایت دکتر قدیری ابیانه www.ghadiri.ir می باشد.
۹۳/۰۷/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">