پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۲ ب.ظ

۰

شکست درجنگ اخیر و چالشهای پیش روی اسراییل

شنبه, ۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۲ ب.ظ

ما امروز شاهد هستیم که شعار از نهر تا بحر در برابر رژیم صهیونیستی قرار گرفته و شعار از نیل تا فرات از بین رفته است و این یعنی تمام فلسطین باید آزاد شود.

  مقاومت فلسطین در جنگ اخیر فشار زیادی را بر رژیم کودک کش صهیوینستی وارد کرد و باعث برهم خوردن بسیاری از برنامه های صهیونیستها در عرصه فلسطین شد. برای بررسی پیامدهای این جنگ، خبرنگار خبرگزاری قدس (قدسنا) با محمد حسن قدیری ابیانه مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام، عضو شورای بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفتگویی اختصاصی انجام داده است.

قدیری ابیانه در این گفتگو در خصوص تفاوت جنگ اخیر (51روزه) با جنگهای پیشین و حملات رژیم صهیوینستی به نوار غزه گفت: این جنگ در حقیقت در امتداد و ادامه جنایات قبلی رژیم صهیونیستی می باشد و البته ادامه تمام جنایات رژیم صهیوینستی در طی این شش دهه اشغال فلسطین است و این جنایت ها به ماهیت جنگ افروزانه این رژیم برمی گردد. اگر زمانی صهیونیستها به قصد اشغالگری بیشتر و افزودن مناطق بیشتری به سرزمینهای اشغالی وارد جنگ می شدند اینبار برای رهایی از کابوس اضمحلال خود دست به این جنایات ها زدند.

قدیری ابیانه در ادامه با اشاره به روند رو به نزول قدرت صهیونیستها افزود: رژیم صهیونیستی که زمانی شعار از نیل تا فرات را سر لوحه اقدامات و جنایات خود قرار داده بود به مرحله ای رسیده که از ترس دور خود دیوارهای بلند می کشد.

این استاد دانشگاه درباره تغییر روند نظامی گری رژیم صهیونیستی از موضع تهاجمی به تدافعی می افزاید: رژیم صهیونیستی دیگر درحالت تهاجمی برای گسترش اشغالگری خود قرار ندارد و مسائل را با رویکرد تدافعی پی می گیرد. امروز بزرگترین حامیان رژیم صهیونیستی نیز پیش بینی می کنند که این رژیم در حال سقوط و نابودی است.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه به ناتوانی سامانه موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنی اشاره کرد و گفت: در هر جنگی که رژیم صهیونیستی برپا کند شکست های بیشتری را متحمل می شود و اینبار فلسطینیان توانستند تل آویو و عمق فلسطین اشغالی را هدف حملات موشکی خود قرار دهند و رژیم صهیونیستی با تمام تجهیزات خود، توان بازدارنگی در مقابل این موشک ها را نداشت.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به عوامل پیروزیهای مقاومت پرداخت و افزود: مجهز شدن فلسطینیان به تسلیحات جدید و پرقدرت و ساخت موشک در داخل فلسطین از یک سو و بالا بودن روحیه اسلامی مردم فلسطین و حمایتهای جمهوری اسلامی از سوی دیگر رژیم صهیونیستی را مایوس از آینده کرده وبه همین دلیل ارتش صهیونیستی یکی پس از دیگری در جنگ افروزی خود شکست می خورد.

قدیری ابیانه به موضوع مسلح شدن کرانه باختری هم پرداخت و گفت: رژیم صهیونیستی طعم شکست را در مقابل حزب الله، سوریه و مقاومت تجربه کرد و انشاء الله روزی کرانه باختری هم به این سلاح ها مجهز شود و مردم این منطقه توان دفاع از خود را پیدا کنند و در آن زمان وضع برای رژیم صهیونیستی بسیار دشوارتر خواهد شد.

ابیانه به حذف شعارصهیونیستها و بوجود آمدن هدفی جدید اشاره کرد و گفت: ما امروز شاهد هستیم که شعار از نهر تا بحر در برابر رژیم صهیونیستی قرار گرفته است و شعار از نیل تا فرات از بین رفته و معنی آن این است که فلسطین تماما باید آزاد شود.

سفیر سابق ایران در مکزیک با ارائه آماری در مورد جامعه صهیونیستی گفت: 800 هزار صهیونیست جوان، فلسطین اشغالی را ترک کرده اند و به دیگر کشورها گریخته اند و بیش از 30 درصد جامعه صهیونیستی در نظر سنجی های خود اعلام کرده اند که اسرائیل را ترک می کنند و این آمار با هر شکستی که رژیم صهیوینستی متحمل می شود بشدت افزایش می یابد.

افزایش میزان ناامیدی در جامعه صهیونیستی دیگر نکته ای بود که قدیری ابیانه به آن اشاره کرد و افزود: مهاجرینی که از نقاط مختلف دنیا به این سرزمین کوچ کرده اند با احساس شکست و دلسردی مواجه شده اند و با از دست دادن امیدهایشان به آینده، بدنبال راهی برای بازگشت به کشورهایشان هستند و لذا رژیم صهیونیستی با افزایش مهاجرت معکوس،  خود به خود مضمحل خواهد شد.

این استاد دانشگاه همچنین به مبحث مشکلات و بحرانهای اقتصادی در رژیم صهیونیستی و تسریع درروند نابودی این رژیم پرداخت و گفت: طبیعتا رژیم صهیونیستی همچون حامیان غربی خود با مشکلات عدیده ای روبرو است و روز به روز این کشورها توان کمتری را درحمایت از این رژیم صرف خواهند کرد. امریکا در حال حاضر بیش از 17 هزار میلیارد دلار بدهی دارد که این میزان بدهی معادل 15 برابر 35 سال درآمد نفت ایران است. مشکلات داخلی امریکا رو به افزایش است و با افشای واقعیت های جنایات و کودک کشی رژیم صهیونیستی که از طریق اینترنت ورسانه های مستقل و شبکه های اجتماعی که بدون واسطه به مردم جهان بویژه کشورهای غربی می رسد، شاهد هستیم رژیم صهیونیستی روز به روز در افکار عمومی جهان منفعل تر می شود و برای دولتهای حامی صهیونیستها این حمایت کردن، سخت تر می شود.

این استاد دانشگاه در بخش پایانی اظهاراتش گفت: در انگلیس بسیاری ازدانشگاهها همکاری با رژیم صهیونیستی را تحریم کردند و موضع گیری سازمان های مختلف و متعددی در برابر رژیم صهیونیستی روز به روز افزایش می یابد. به هر حال سران رژیم صهیوینستی مانند نتانیاهو و پرز باید به این فکر باشند که اگر زنده ماندند جایی در دنیا برای خودشان به عنوان پناهگاه تهیه کنند.

۹۳/۰۸/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">