پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۳۵ ب.ظ

۰

سیاست روز/ متن پیش رو در سیاست روز منتشر شده .
محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس سیاست خارجی در‌خصوص دخالت‌های رژیم صهیونیستی برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران و موضوع غنی‌سازی گفت: ...
هوچی‌گری سران رژیم صهیونیستی برای برچیدن فعالیت صلح‌آمیز هسته‌‌ای کشورمان آن هم در آستانه سوم آذر و احتمال توافقی نهایی بین ایران و ۱+ ۵ در حالی از هم‌اکنون شروع شده است که کارشناسان معتقدند برنامه هسته‌ای ایران تحت هیچ شرایطی به اسرائیل ربطی ندارد و در واقع اسرائیل حق دخالت در امور هسته‌ای کشورمان را ندارد.
هردم از این باغ بری می‌رسد بعد از اظهار‌نظرهای دو روز گذشته وندی شرمن پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و تلاش برای تحمیل زیاده‌خواهی‌های خود در چارچوب مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ بار دیگر ساز فرافکنی‌های سران رژیم صهیونیستی برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات با صدایی بلند کوک شده است.
ایران حتی به یک سانتریفیوژ هم نیاز ندارد، این جمله‌ای بود که اشتاینتیز وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی بیان کرد.
وی در مصاحبه با روزنامه"تلگراف" تاکید کرد که با وجود تشکیل ائتلافی برای مقابله با گروه تروریستی داعش، دولت انگلیس باید بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز شود که به ادعای وی "بزرگترین تهدید" به شمار می‌رود.
وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از ادامه تحریم‌ها بر ضد ایران گفت که در ابتدا تصور می‌کرد که این تحریم‌ها لغو خواهند شد اما آمریکا و اروپا اثبات کردند نقض تحریم‌ها عواقب زیادی به همراه خواهد داشت.
وزیر اطلاعات اسرائیل هدف آمریکا و انگلیس به منظور کاهش ظرفیت غنی‌سازی ایران در مذاکرات بعدی را اشتباه خواند و گفت: "ایران نباید به هیچ‌ عنوان به تاسیسات غنی‌سازی دسترسی داشته باشد. اصلا ایران چه نیازی حتی به یک سانتریفیوژ برای غنی‌سازی دارد؟"
وی در‌خصوص اینکه اوباما عدم غنی‌سازی ایران را یک هدف غیرواقعی در مذاکرات خوانده بود مدعی شد: "فکر می‌کنم دستیابی به این نتیجه امکان‌پذیر است، زیرا ایران واقعا به نجات اقتصاد خود نیاز دارد.کاملا مشخص است. آنها به شدت به توافق نیاز دارند."
پس از نطق جدید آقای وزیر اطلاعات، "موشه یعلون" وزیر جنگ این رژیم غاصب نیز اظهار‌نظر دیگری را در‌خصوص مذاکرات و توافقات احتمالی ایران و ۱+۵ بیان کرده و گفته: ما درباره هرگونه توافق احتمالی نگرانیم زیرا چارچوب آن بر این اساس است که ایران چه تعداد سانتریفیوژ می‌تواند داشته باشد. چرا آنها باید توانایی غنی‌سازی بومی اورانیوم را داشته باشند؟ اگر آنها برای اهداف غیرنظامی به این موضوع نیاز دارند، می‌توانند اورانیوم غنی‌سازی شده را از آمریکا و یا روسیه دریافت کنند. چرا آنها بر روی داشتن قابلیت بومی پافشاری می‌کنند؟
وی مدعی شد: با یک توافق بد ما ایران را از دستیابی به بمب برای یکسال و یا یکسال و نیم دور نگه می‌داریم. این به چه معناست؟ پس موضوع سیستم‌های موشکی که حرفی از آنها در مذاکرات به میان نیامده است، چه می‌شود؟ چرا آنها باید موشک‌هایی در اختیار داشته باشند که آماده نصب کلاهک‌های هسته‌ای باشند. آنها صدها موشک از این نوع را در اختیار دارند. این موضوع سبب شده است که نخست‌وزیر ما بگوید که هیچ توافقی بهتر از توافق بد است. البته من با نظر وی موافقم.
سران رژیم صهیونیستی در حالی نسبت به ادامه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان ابراز نگرانی کرده، برای میزان غنی‌سازی و تعداد سانتریفیوژهای تاسیسات هسته‌ای کشورمان تعیین تکلیف می‌کنند برای اعضای ۱+۵ و نحوه تعامل آنها خط‌مشی تعریف می‌کنند تا بتوانند آنطور که خود می‌خواهند مذاکرات را پیش ببرند که خود با داشتن بیش از چند صد کلاهک هسته‌ای بزرگترین تهدید برای منطقه و عرصه بین‌الملل محسوب می‌شوند و جامعه بین‌الملل و نهادهای مرتبط در‌خصوص این مسئله کماکان مهر سکوت بر دهان خود زده است.
کارشناسان سیاست خارجی براین عقیده‌اند سناریوی جدید سران اشغالگر قدس برای برهم زدن هرگونه توافق احتمالی با تهران در مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ است چرا که در صورت هرگونه توافق احتمالی غرب با تهران، نگاه جامعه بین‌الملل به سمت این رژیم کودک کش برای داشتن سلاح هسته‌ای معطوف خواهد شد که این مسئله به ضرر این رژیم تمام خواهد شد. در همین زمینه سیاست روز در گفت‌و‌گو با کارشناسان به تبیین دخالت‌های آشکار سران رژیم صهیونیستی علیه فعالیت هسته‌ای کشورمان پرداخته‌اند که در ذیل می‌آید.

پرونده هسته‌ای ایران به سران اشغالگر قدس ربطی ندارد
محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس سیاست خارجی در‌خصوص دخالت‌های رژیم صهیونیستی برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران و موضوع غنی‌سازی گفت رژیم صهیونیستی عضویت در ان‌پی‌تی را نپذیرفت و هیچ کنترلی از سوی آژانس بین‌المللی اتمی روی اسرائیل صورت نمی‌گیرد حتی وقتی کشورهای اسلامی خواستار این شدند که آژانس بین‌المللی اتمی از اسرائیل بخواهد تا به معاهده ان‌پی‌تی بپیوندد آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با آن مخالفت کردند و مانع دعوت برای پیوستن این رژیم به این معاهده شدند.
وی افزود: این در حالی است که رژیم صهیونیستی بین ۲۰۰تا ۴۰۰ بمب هسته‌ای دارد.
این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حق دخالت حتی در مورد سلاح هسته‌ای را ندارد می‌گوید: صداقت جمهوری اسلامی ایران که در‌خصوص عدم انحراف فعالیت هسته‌ای اثبات شده سران رژیم صهیونیستی حتی حق دخالت هم در امور غنی‌سازی کشورمان را ندارند.
قدیری می‌گوید در امریکا همه سیاستمداران سیاست خاورمیانه خود را براساس دستورالعمل اسرائیل تنظیم می‌کنند و این موضوع عامل به تفاهم نرسیدن با ۱+۵ است.
وی در ادامه تصریح کرد: مقامات امریکایی جرات نمی‌کنند خلاف نظر اسرائیل نظر دیگری را بیان کنند و اگر چنین کنند به سرنوشت مشابه جان‌ اف کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا دچار خواهند شد که مطابق اسناد تاریخی وی با مسلح شدن اسرائیل به سلاح هسته‌ای شخصا مخالفت کرده بود حتی گفته بود اگر اسرائیل بخواهد این مسیر خود را ادامه دهد امریکا باید کمک‌های خود را بردارد و همین موضع‌گیری کافی بود تا صهیونیست‌ها برای ترور وی برنامه‌ریزی کنند.
قدیری گفت: بعد از جان کندی همواره همه مقامات امریکا از تصمیم رژیم صهیونیستی به سلاح هسته‌ای حمایت کردند. همپیمانان او نیز مثل فرانسه، آلمان و انگلیس همواره در این مسیر گام برداشتند چنانچه آلمان اخیرا زیردریایی‌هایی را تحویل رژیم صهیونیستی داده است که عملا قادرند سلاح هسته‌ای را حمل و پرتاب کنند.
وی در پایان خاطر‌نشان کرد: مسئله هسته‌ای رژیم صهیونیستی در کنار خیانتکار بودن این رژیم ضرورت خلع سلاح این رژیم را با تاکید بر خاورمیانه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای جهت افشای این رژیم و افشای ماهیت حامیان او دنبال کند.

دخالت‌های رژیم غاصب آدم‌کش بی‌اهمیت است
دکتر حمیدرضا صدرالحسینی دیگر کارشناس سیاست خارجی نیز در این خصوص گفت: موضوع دخالت رژیم غاصب صهیونیستی در مسائل منطقه‌ای از جمله پرونده هسته‌ای ایران موضوع جدیدی نبوده و نتانیاهو در سال‌های اخیر سخنرانی خویش در اجلاس بین‌المللی عمومی سازمان ملل متحد را به این موضوع اختصاص داده است و در حد نوبت به شکلی خاصی حتی با استفاده از نشان دادن کاریکاتورهایی از توهمات خویش سعی نموده است به شکلی اذهان عمومی دولتمردان و ملت‌های مختلف را به موضوع هسته‌ای ایران اختصاص دهد که تاکنون ناموفق بوده و حتی در اجلاس عمومی اخیر تعداد شنوندگان این سخنرانی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و این مهم از منظر رسانه‌های بین‌المللی نیز پنهان نمانده است.
وی افزود: اما سوال اصلی این است که علت این اقدامات چه می‌باشد به نظر می‌رسد دلیل اصلی اقدامات پیش گفته و اظهارنظر چند روزه اخیر دوتن از وزرای این رژیم کودک‌کش عملکرد آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای مرتجع منطقه می‌باشند که رژیم صهیونیستی به خود اجازه می‌دهد در مورد مسائل مهم منطقه از جمله موضوع هسته‌ای ایران اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و زیاده‌طلب داشته باشد.
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: نباید فراموش کنیم موفقیت‌های انقلاب اسلامی در منطقه و افول سلطه آمریکا به غرب آسیا به گونه‌ای است که متحدان این حکومت را به عکس‌العمل‌های غیرقابل توجیه وادار نموده است.
وی در ادامه گفت: برای توضیح دقیق‌تر مطالب گفته شده به صحبت‌ها و اقدامات یکسال گذشته خانم شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا باید توجه نمود که وی پس از هر دوره از مذاکرات برای ارائه گزارش و دریافت نظرات دولتمردان رژیم صهیونیستی به این کشور سفرمی‌نماید و تلاش می‌کند هیچ نکته‌ای از قلم نیفتد حتی وی به صراحت اعلام می‌کند پیگیری مذاکرات آمریکا به طور منظم با کنگره و متحدان منطقه‌ای از جمله رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج ‌فارس مشورت می‌نموده است.
وی در پایان خاطر‌نشان کرد و گفت: برای برون رفت از این واقعه ناگوار در منطقه هیچ راهی به جز خلاصی از این رژیم غاصب کودک‌کش وجود ندارد و ملت‌های منطقه با کمک جبهه مقاومت می‌توانند این حادثه تاریخی را به زمان‌های جلوتر منتقل نموده و جهان را از مصائب این رژیم کودک‌کش نجات دهند.
۹۳/۰۸/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">