معلمان قرآن جهت ارتقای کیفیت خدمات آموزشی، هنر و تکنولوژی را به خدمت گیرند.
گروه مؤسسات مردمنهاد: سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه معلمان قرآن در مراکز قرآنی باید با بهکارگیری هنر و تکنولوژی، ارتقای کیفیت خدمات آموزشی خود را افزایش دهند گفت: مؤسسات قرآنی با بهرهمندی از فضای بانشاط، جذاب و کارآمد آموزش میتوانند جهت مخاطبگیری موفقتر عمل کنند.
محمدحسن قدیری ابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، با اشاره به هفته بزرگداشت مقام والای معلم و شهادت شهید مطهری اظهار کرد: شهید مطهری یک اسلامشناس واقعی و یک فرد، شخصیتساز بود، چرا که خطبهها و منبرهای او مرکز ایجاد طوفان بود، طوفانی که ریشههای انحراف و دشمنی با اسلام را از جا میکند و به همین دلیل هم مورد غضب دشمنان انقلاب اسلامی بود و منافقان سعی کردند با شهادت او، کلام او را بیاثر کنند اما غافل از اینکه اراده خداوند بر این تحقق گرفته بود که نام و تأثیرگذاری سخنان این فیلسوف، علاوه بر ایران اسلامی حتی مرزهای کشور را نیز در نوردد.
قدیریابیانه کارشناس عالی مدیریت استراتژیک مهمترین خصوصیت شهید مطهری را جریانسازی فکری وی در جامعه اسلامی عنوان و اظهار کرد: نقش مهم وی در جلوگیری از انحراف فکری جوانان و دانشجویان و سوق دادن وی به سمت اسلام عاملی شد تا بسیاری از افرادی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، افتخار این را داشته باشند که از جمله شاگردان مکتب فکری شهید مطهری باشند.
وی در ادامه آموختن قرآن و عمل به دستورات الهی آن را ضامن سعادت دنیوی و اخروی انسان ها دانسته و گفت: طبیعتا نقش معلمان و مربیان قرآن در این میان یک نقش مهم و یک افتخار برای این بیدارگران جامعه اسلامی است که در آموزههای دینی همتایی برای آن وجود ندارد چرا که قرآن حق مطلق و کتاب هدایت است و نظیری ندارد.
محمدحسن قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه والدین باید از کودکی و حتی قبل از تولد آموزش قرآن به فرزندان و آشنایی آنان با آموزههای دینی در دستور کار خود قرار دهند، به نقش بیبدیل معلمان قرآن اشاره و اظهار کرد: مؤسسات قرآنی کشور شایستگی این را دارد که الگوی مناسبی برای یکدیگر بوده و از موفقیتها و تواناییهای یکدیگر جهت ارتقای آموزش بهرهمند شوند چرا که در مجموعههای عظیم قرآنی مانند بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) معلمان قرآن، به خوبی هنر و تکنولوژی را برای ارتقای کیفیت خدمات آموزشی به مخاطبان به کار گرفتهاند و با بهرهمندی از این فضای بانشاط، جذاب و کارآمد آموزش را بهتر و بیشتر میتوانند به مخاطبان خود انتقال دهند.
وی با اشاره به اینکه متولیان دستگاههای اجرایی نباید از معیشت معلمان و مربیان قرآن غافل بمانند و به روشهای مختلف زمینه دلگرمی ایشان را جهت ادامه فعالیتها بهوجود آورند، گفت: در آیات و روایات اجر و پاداش الهی که برای تعلیم قرآن در نظر گرفته شده با هیچ چیز مادی و دنیوی قابل مقایسه نیست و بهترین تشویق معلمان قرآن اثر بخشی آموزشهای آنان بین اقشار مختلف و تأثیرپذیری افراد و مخاطبانشان از مفاهیم قرآنی و اسلامی است و این با هیچ پاداش مادی قابل مقایسه نیست.
خبرنگار: زینب بابایی