پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۶ ب.ظ

دیشب یکی از مداحان جوان در یکی از مساجد تهران قریب به مضمون گفت: "ما سگ انصار حسینیم و این را حسین بر قلاده های ما نوشته است."

اولا ما سگ نیستیم و ان شاد الله همگی انسان های شریفی هستیم که با آگاهی و درایت و فهم و شعور و با منطق و استواری پیرو امام حسین (ع) هستیم و ان شاء الله اگر لازم شود در راه آرمان امام حسین (ع) و تحت امر امام زمان (عج) و نائب بر حقش رهبر معظم انقلاب از جان خود نیز می گذریم.

شیعیان را سگ لقب دادن از داعشی ها دور از انتظار نیست ولی به چه حقی مداح اهل بیت (ع) سینه زنان حسینی را سگ می نامد.

خدا انسان را اشرف مخلوقات آفرید و این مداحان، بهترین انسان ها یعنی شیعیان را سگ می نامند.

خدایا، به این مداحان ما علاوه بر صدای رسا و شور، توجه نیز عطا فرما تا سینه زنان حسینی را با سگ مقایسه نکنند.

انتظار می رود چنین مداحانی حداقل نتوانند مساجد را پایگاه این نوع اظهارات سخیف خود قرار دهند.

پرسش: آیا گفتن این جمله در مداحی که «ما سگ امام حسینیم» اشکال شرعی دارد؟

پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[1]
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی):
گفتن این جملات شایسته نیست و در هر حال مناسب است مؤمنین مراعات شؤون عزاداری معصومین(ع) بویژه سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را بنمایند و لازم است عزاداری سالار شهیدان هرچه گرمتر و پرشورتر و به شیوه سنتی و با مضامین روشنگر و معرفت زا انجام گیرد.‏
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):
برای اظهار کوچکی و تواضع نسبت به مقام ائمه اطهار(ع) اگر در جایی که مناسبت اقتضاء کند تعبیر به کلب آستان مقدس بشود، نشانه علاقه و ایمان است و در اشعار شعراء نیز تکرار شده است. این یک لطف و ذوق ادبی و حاوی نکات است و حقیر در برخی از اشعار خود به آن - اگر قبول شود - افتخار کرده‌ام. مع ذلک باید توجه داشت این اظهارات هم باید در حد متعارف و در مورد خاص و مناسبات مختلف باشد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):
عزاداری خامس آل عبا از مهمترین شعائر دینی است ولی باید از سخنان و اشعاری که متناسب با عزاداران اهل البیت نیست جداً خودداری شود زیرا حضرت سیدالشهدا از این گونه امور بیزار است.
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):
به صورت کلی اقامه عزا باید مطابق با شئون اهل البیت(ع) باشد و از انجام اموری که موجب وهن شعائر حسینی شود اجتناب شود.
نشر توانا خبر
۹۳/۰۸/۱۰

نظرات  (۱۶)

۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۰۲ نظر مراجع در مورد سگ خواندن عزاداران
آیا بیان عباراتی چون «ما سگ امام حسینیم» در مداحی‌ها صحیح است؟
پرسش
آیا گفتن این جمله در مداحی که «ما سگ امام حسینیم» اشکال شرعی دارد؟
پاسخ اجمالی
هر چند زبان شعر، زبانی آکنده از کنایه و مجاز بوده و کنایاتی از این دست – که نشانگر نوعی تواضع و ارادت است -  در بسیاری از اشعار وجود دارد و استفاده از این هنر به خودی خود اشکالی ندارد، ولی امروزه به زبان آوردن این‌گونه عبارات در محافل عمومی – به ویژه با انجام حرکات خاص - موجب وهن مجالس و شعائر شده و مورد سوء استفاده دشمنان قرار می‌گیرد و به همین دلیل سزاوار است از  بیان چنین عباراتی خودداری شده و عزاداری سالار شهیدان با نقل وقایع تاریخی و با استفاده از دیگر روشهای هنرمندانه و نیز با مضامین روشنگر و معرفت‌زا انجام گیرد.‏
ضمائم:
پاسخ مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[1]
حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی):
گفتن این جملات شایسته نیست و در هر حال مناسب است مؤمنین مراعات شؤون عزاداری معصومین(ع) بویژه سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را بنمایند و لازم است عزاداری سالار شهیدان هرچه گرمتر و پرشورتر و به شیوه سنتی و با مضامین روشنگر و معرفت زا انجام گیرد.‏
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (مد ظله العالی):
برای اظهار کوچکی و تواضع نسبت به مقام ائمه اطهار(ع) اگر در جایی که مناسبت اقتضاء کند تعبیر به کلب آستان مقدس بشود، نشانه علاقه و ایمان است و در اشعار شعراء نیز تکرار شده است. این یک لطف و ذوق ادبی و حاوی نکات است و حقیر در برخی از اشعار خود به آن - اگر قبول شود - افتخار کرده‌ام. مع ذلک باید توجه داشت این اظهارات هم باید در حد متعارف و در مورد خاص و مناسبات مختلف باشد.
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):
عزاداری خامس آل عبا از مهمترین شعائر دینی است ولی باید از سخنان و اشعاری که متناسب با عزاداران اهل البیت نیست جداً خودداری شود زیرا حضرت سیدالشهدا از این گونه امور بیزار است.
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(مد ظله العالی):
به صورت کلی اقامه عزا باید مطابق با شئون اهل البیت(ع) باشد و از انجام اموری که موجب وهن شعائر حسینی شود اجتناب شود.
نشر توانا خبر
۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۰:۳۲ عاشق کربلا
عزیز دلم
مقصود رسول الله خوی وحشی سگ بوده.
اما آقای مداح مقصودش نجسی سگ یود؟
خوی وحشی سگ بود؟
حیوانی و چار دست و بودن سگ بود؟
نه قربونت برم.
منظورش وفای سگ بود.
گفته های آیت الله وحید خراسانی رو گوش کنید فرمودند ما هنوز امتحان ندادیم سگ باشیم.سگ یه درگاهی هزار سنگش بزنند باز بر میگرده ولی ما هنوز یک سنگ نخوردیم.
به قول سید جواد ذاکر(ره) فرمود:ما میگیم علی(ع) اسد الله
یعنی امیر المومنین رو به شکل چهار پا در اوردیم؟؟؟
نه مقصود ما اینه که در صفت شجاعت مثل شیر هستند.
شما اسم سگ رو که میشنوید ذهنتون میره طرف فوش هایی که این طرف و اون طرف تو خیابون به پدر و خونواده یکی نسبت داده میشه
خواهشا مقصود بفهمید
لطف کن تو سایت آپارات سرچ (سگ اهل بیت) گفته آیت الله وحید خراسانی هست
گفته آسد جواد ذاکر(ره) هست.
در خواب دید که حضرت زهرا(س) جلوی مداح اهل بیت بلند شدند.....
حضرت زهرا(س)
یه کم فکر کن قربونت برم
ام ائمه جلو پای یه مداحی بلند شدند
فرمودند تو روضه خون حسین منی...
عزیزم بترس این مداحی که زیر سوال بردیش
حضرت زهرا(س) یه نیم نگاه بهش کرده باشه...
ولی احسنت که اسمی نبردی.
قربون معرفتت
التماس دعا
کلب درگاه ناسوتی امیرالمومنین(ع)
یاحق
پاسخ:
تمثیلی برای عزادارن بهتر از سگ نیافتند؟ 
هر نیتی دارند تمثیل سگ و قلاده تمثیل مناسبی نیست.
۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۲۵ فرزند روح اله
بسمه تعالی
راجع به امور دینی باید به مجتهدین جامع الشرایط رجوع کرد که با تحقیق می بینیم ایشان نظر آقای دکتر قدیری را تأیید میکنند.
به نظر بنده در این موضوع یعنی به کارگیری الفاظی مثل سگ در مداحی اگر در عرف و معنای عرفی هم کم ایراد باشد، به مصلحت نبوده و همان حکم قمه زنی را دارد و در ذهن جامعه جهانی به نفع شیعه و اسلام نیست.
بنده با اینکه خودم از نوکران آستان اهل بیت (علیهماالسلام) هستم، از جناب آقای دکتر قدیری بابت انتشار موضوع در جامعه و تنویر افکار عموم مردم، سپاسگزارم.

اسلام عزیز همه ی انسان ها و مخصوصا مسلمانان و مؤمنان را مورد اکرام و احترام قرار داده و برای آنان مقام و ارزش والایی قائل شده است.

خداوند در توصیف انسان و بیان شرایط خلقت او می فرماید: «همانا انسان را در بهترین صورت و نظام آفریدیم »[1]. و نیز فرمود: «ما بنی آدم را تکریم کردیم».[2]

پس انسان موجودی است که خداوند او را در بهترین وضع خلق کرده و از نظر خالق خود، دارای ارزش احترام و کرامت بالایی است. در این میان مؤمنین و کسانی که در دنیا در مقابل دستورات الهی فروتنی دارند از جایگاه والاتر و ارزشی برتر از دیگران برخوردارند، به طوری که در آیات و روایات دستورات اکیدی به آنان داده شده که در حفظ جایگاه خود و دیگران تلاش داشته باشند. [3]

روایات زیادی در زمینه ی استحباب تلاش برای انجام کار مؤمن[4]، استحباب اکرام مؤمن[5]، حرمت ترک همکاری و کمک کردن به مؤمن درهنگام نیاز و ضرورت[6] و حرمت ناراحت کردن (بدون دلیل) مؤمن[7]،  رسیده است که اکرام و احترام نهادن به مؤمنین از آن ها استفاده می شود تا جایی که بیان شده است: ارزش و احترام مؤمن از ارزش کعبه بالاتر است[8].

در همین رابطه دستوراتی از طرف خداوند و معصومین علیهم السلام درباره نام نیکو گذاشتن بر فرزندان، و یکدیگر را با نام و القاب زیبا و متین خطاب کردن رسیده است . امام علی (ع) می فرماید:«حق فرزند بر پدر آن است که نام نیکو بر فرزند نهد».[9]

قرآن کریم تاکید دارد که: مؤمنین هرگز همدیگر را مسخره نکنند، اسم و لقب بد بر همدیگر قرار ندهند ، ظن بد به برادر مسلمان شان نداشته باشند، عیوب مردم را تجسس نکنند و غیبت یکدیگر را ننمایند.»[10]زیرا اسم و لقب بد دادن، مسخره کردن، تجسس در امور شخصی دیگران و سوء ظن به مردم موجب از بین رفتن عزت و ارزش انسان ها و مؤمنین می شود.

همانطور که خداوند راضی نیست مؤمنان همدیگر را مسخره کرده و یکدیگر را به اسماء زشت صدا بزنند مسلماً اگر کسی اسم و لقب زشتی بر خود بگذارد و از این طریق موجبات مسخره شدن خود را فراهم آورد عملش پسندیده نیست.[11]

بنا بر این از نظر مکتب انسان ساز اسلام جایز نیست اشخاص همدیگر را به نامهای زشت صدا بزنند و یا شخصی اسماء زشت را برخود بگذارد. این قانون و قاعده کلی در عزاداری ها هم صدق می کند. یعنی انسان به عنوان ابراز ارادت به ائمه معصومین (ع) هم نباید چنین عملی را انجام دهد، چرا که چنین کارهایی با روح تعالیم ائمه معصومین (ع) و در درجه اول با تعالیم قرآنی منافات دارد. در سیره ائمه معصومین (ع) بسیار دیده شده است که آنان از کارهای ذلیلانه ای که بعضی از افراد نا آگاه به عنوان احترام به آنان انجام می دادند، بشدت نهی می فرمودند. [12] وقتی پیامبر (ص) یا ائمه (ع) اجازه نمی دادند حتی کسی در مقابل آنها گردن خم کند و خود را در این حد ذلیل کند، قطعا اجازه نخواهند داد یک فرد مؤمن به عنوان احترام به آنان نام سگ یا حیوان دیگری را بر خود بگذارد.

ما هرگز در تاریخ زندگی پیامبر (ص) یا ائمه (ع) به موردی بر خورد نکرده ایم که مسلمانان صدر اسلام و یاران با وفای این بزرگواران یا علمای بزرگواری همچون آیت ا...بروجردی ره ،امام خمینی ره و.... مرتکب چنین اعمالی شده باشند. از طرفی وهن شیعه موجب وهن امامان و رهبران آنان می شود و از آن نهی شده است. امام جعفر صادق (ع) فرمود: همواره موجب زینت ما باشید و موجب سر شکستگی و ذلت ما نشوید.[13]

پس بهتر است که همه ی ابراز ارادت ها در راستای تعالیم ائمه معصومین (ع) باشد تا هر چه بیشتر موجبات خشنودی آنان را فراهم کند. و از به کار بردن الفاظی که موجب وهن افراد و عزاداری ها و مذهب می شود جلوگیری کرد.

در پایان تذکر نکته ای لازم به نظر می رسد و آن این که امور منافی با حرمت انسان بر اساس فرهنگ ها، تبیین می شود، و تفاوت فرهنگ نقش اساسی در تحقق این معیار و اصل دارد یعنی؛ ممکن است در فرهنگی نام گذاری به اسمی، توهین تلقی شود ولی همان نام در فرهنگ دیگر نه تنها از اشکال برخوردار نباشد بلکه مایه ی مباهات باشد. یقینا در چنین مواردی معنای کنایی مراد است و یقینا استعمالات ادبی یا کنایی[14] با حرمت انسان و مومن ناسازگار نیست.



[1]  تین ، 4.

[2]  اسراء ، 70.

[3]  نور ،12 و حجرات، 11و 12؛ وسائل الشیعه، ج 11، ابواب امر به معروف و نهی از منکر، روایات اکرام مؤمن .

[4]  همان، ص 582.

[5]  همان، ص 590.

[6]  همان، ص 597.

[7]  وسائل الشیعه، ج 11 ، ص 569.

[8]  مستدرک‏الوسائل ج 9، ص 343، حدیث 9.

[9] نهج البلاغه، حکمت 399.

[10] حجرات، 11 تا 14.

[11]  ترجمه المیزان، ج 18، ص 481.

[12]  نک: نهج البلاغة، کلمات قصار، شماره 37.

[13] الکافی، ج 2، ص 77، ح 9.

[14]  همانند آن چه در حالات شیخ طوسی می خوانیم که ایشان دستور داده اند تا آیه ی مربوط به سگ اصحاب کهف را بر روی قبرش بنویسند یا بیتی که آیت الله وحید خراسانی در پایان شعر مفصل خود در مدح حضرت علی (ع) فرموده اند:

وحیدم من اگر در جرم و تقصیر        سگی بودم شدم در کوی تو پیر

بهر حال این ها استعمالات کنایی و ادبی است و منافاتی با کرامت انسانی ندارد.

۱۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۱۵ مهدی از تهران
با سلام.  میخواستم بدونم شما برای اصلاح مداحی کشور و جلوگیری از به انحراف کشیده شدن مداحی در صفحه شخصی خودتان خبر رو گذاشتید.. یا برای خدایی نکرده خودنمایی و خدایی نکرده حب نفس .. و یا در چشم اومدن..!!؟؟؟ بهتر است در جای دیگری این موضوع مطرح شود و در سایت و چشم عموم بیشتر جنبه دست آویز شدن برای دین ستیزان دارد. حواستان هست دارید چکار میکنید.!!؟؟؟؟؟
پاسخ:
شما حواستان است این مداحانی که رعایت این مسائل را نمی کنند و چنین مطالب سخیفی را مطرح می کنند چه لطمه ای به دین باوری جوانان می زنند؟ بگذارید امثال بنده به عنوان اصولگرا این روش ها را نقد کنیم تا تصور نشود که این حرکات سخیف ربطی به دین دارد. و آن را پای اصولگرایی و اصولگرایان نگذارند.
سلام علیکم
آقای دکتر
بنده اون شب کنار شما نشسته بودم و از اینکه شمارو اونجا میدیدم خوشحال شدم، چون فکر میکردم برای استفاده تشریف آوردید
اما امروز متوجه شدم که گویا انگار دنبال سوژه ای برای یادداشتی متناسب با ایام بودید!
از جنابعالی بعید بود همچنین کاری
به فرض که مداح جوانی، چنین شعری را در مسجد ارک خوانده، آیا بهتر نبود توجیه این شعر را از خود آن مداح یا شاعر شعر میپرسیدید و بعد این تفاسیر غیرمنصفانه را در فضای مجازی منتشر میکردید؟
سوال دیگر اینکه با رسانه ای کردن این مطلب چه دردی دوا شد؟ آیا بهتر نبود که شفاهاً موضوع را با فرد مدّنظر یا با بانیان مراسم و اساتید حاضر در میان میگذاشتید و تذکر میدادید؟
آیا بازتاب و سوءبرداشتها از یادداشت خود را مشاهده نموده اید؟
پاسخ:
سلام. اینکه بفرمائید دنبال سوژه ای برای یادداشت بودم دور از انصاف است. برای عزاداری آمد بودم مثل بقیه. اما متأسفانه این روش عزاداری باب شده است و باید جلوی آن را گرفت. تذکر باید عام می بود تا موجی ایجاد شود و این بساط جمع شود. با برخی علما تماس گرفتم و نظرشان را جویا شدم. اقدام بنده را تأیید کردند. 
سوء برداشت نیست. این نوع مداحی نفعی برای اسلام ندارد.
در رابطه با نظر وبلاگ عشق (طولانی ترین نظر) :
اظهارات و تمثیلاتی است که فقط در یک سری حالات خاص به برخی انسان ها دست می دهد و فقط در همان حالات است که ارزش دارد و بی ادبی محسوب نمی شود و تقلید پذیر هم نیستند یعنی شخص دیگری که در آن حالت معنوی خاص الخاص نیست نمی تواند آن کلمه و بیان را به زبان بیاورد و اگر به زبان آورد ، مضمون تحقیر و ... را برای خود و دیگران جلب می کند.
بنابراین یک اصلی در مسائل معنوی هست و برخی علما هم روی آن تأکید داشته اند که هر کس (طبق درجه معنوی و رفتاری خودش) برابر اقتضائات نفسانی و روحی خودش عبادت کند.( که عزاداری هم مستحب و جزء عبادات می باشد).
با سلام و قبولی عبادات. اولا که درباره ی همچین موضوعی نمی شود در چند خط محدود صحبت کرد و صرفا نظر شخصی خود را به گونه ای کارشناسانه بخواهید به مخاطب القا کنید.شما به چه میزان به ادبیات فارسی و نحوه ی بیان احساسات و ارادت عاشق به معشوق اطلاع دارید؟شما که دم از رهبری در همه ی زمینه ها می زنید از سلیقه ی0 حضرت آقا در شعر چقدر اطلاع دارید؟ آیا خبر دارید سبکی که حضرت آقا به آن علاقه دارند در بیان ارادت خود به معشوق چگونه و از چه واژه هایی استفاده می کنند؟آیا می دانستید در میزان بیان احساسات چیزی به اسم مبالغه وجود دارد و هیچ کس تا به حال با سطح اطلاعات بسیار بالا در نقد این ابراز ارادت صحبتی نکرده اما شما با تخصصی نامربوط در این زمینه ها به اینگونه انتقاد می کنید.
برای نمونه ای کوچک که در ذهن بنده است این شعر از حافظ را بشنوید:
چو خسروان ملاحت به بندگان نازند.
 تو در میانه خداوندگار من باشی
دوم اینکه شما نمی توانید نقل به مضمون کنید و باید با بیان دقیق شعر این بحث را مطرح می کردید.چه بسا مضمون را به گونه ای که دلتان می خواست بیان کردید.
و در پایان خواهشمندم این بساط را جمع کنید که هر کسی در این جامعه به خود اجازه بدهد در تمام زمینه ها بحث های به ظاهر کارشناسانه بیان کند.یاحق
۱۴ آبان ۹۳ ، ۱۳:۴۶ شما که به اوضاع و احوال دینی و اجتماعی تسلط دارید چرا اعلام عمومی کردید !؟

آقای دکتر ، سلام !

 شما که به اوضاع و احوال دینی و اجتماعی تسلط دارید چرا اعلام عمومی کردید !؟

سایت تابناک اسم مسجد را *ارک* اعلام کرده و بالغ بر 1500 نفر گفته اند اکثر مداحان بی سوادند !

ان شاء الله بتوانید جواب قبر و قیامت را هم بدهید !

پاسخ:
سلام
البته بنده اول اسم مسجد ارک را آورده بودم بعد از سایتم حذف کردم. لذا نقل قول درست است. ضمنأ مطالبی هم هست که ذکر نکردم. گذاشتم برای تذکر حضوری و خصوصی.
البته گفتم "یکی از مداحان". تقریبا همه مداحان خدمتگزاران دین و اهل بیت هستند. ولی برخی ها خیلی بی سلیقه اند. برخی جاها البته خیلی خیلی نادر حتی عو عو هم می کنند و عزاداران را تشویق می کنند به اینکه مثل سگ چهار پا شوند و برخی عزادارن البته به صورت بسیار نادر قلاده هم به خود می بندند و تصاویر آن در رسانه ها انعکاس داشته است.
آیا برای عرض ارادت به اهل بیت (ع) تمثیل بهتری نیافتند؟
حال که مطرح شده است بهتر است مداحان عزیز دقت کنند و از این اصطلاحات پرهیز نمایند.
سلام جناب دکتر قدیری، یک گلایه ای بکنم از نگارش شما در نام افراد در این سایت و وبلاگتان..
بردن نام آیت الله هاشمی بدون ذکر عنوان آیت الله به نظرم توهینی به این اسطوره مجاهدت و مقاومت میباشد...
حداقل از شما که از دست اندرکاران نظام و یاران ایشان بودید انتظار میرود مراتب عنوان را به طور کامل به جا بیاورید.
پاسخ:
قطعا قصدم توهین به آیت الله هاشمی رفسنجانی نبوده است. هه اعضای مجلس خبرگان رهبری آیت الله هستند. بنده برای ایشان هم احترام خاصی قائلم هرچند نسبت به عملکرد ایشان و برخی از اعضای خانواده شان در فتنه سال 88  گلایه ها و انتقادها دارم. باور بفرمایید از دعاهای بنده این است که ایشان عاقبت به خیر شوند. 
وقتی رهبری نسبت به ایشان با احترام عمل می کنند کسی نباید بی احترامی کند حتی اگر ایشان را قبول نداشته باشد. نقد هم باید توام با احترام باشد. تشکر از تذکرتان
۱۴ آبان ۹۳ ، ۰۸:۵۲ ( چه فرقی می کند ؟!!)

آقای ابیانه

و خدا هم علاوه بر شعور بالایی که دارید به شما هم شور عطا فرماید !!!!

از کجا می دانی که خودت شعور داری و آن عزادار امام حسین ( ع ) نه !!؟ فکر کرده ای با تشویق این و آن شما هم سری درمی آوری بین سرهای عاشق ؟  خود بزرگ بینی ! عجب ! خود برتر بینی !! خدا بدادت برسد وقتی لازم باشد در پیشگاه امام حسین ( ع ) حاضر شوی و فقط جرم کوچکت توهین به عزاداران باشد و تحقیر احساسی که نفهمیده بودی !! هنوز ادبیات را نمی دانی حتی ادبیات فارسی و شعر را !! و آمده ای به این و آن خرده می گیری !1 تو با سواد و باشعور و من بیسواد و به قول شما بی شعور !!!! آیا حاضری بدون هرگونه پیش داوری به بحث بنشینیم ؟ یا ادبیات داعشی ات نمی گذارد ؟ می گویی ما را توی اینگونه محافل راه ندهند ؟ خودت کجایی ؟ کدام محفل ؟ حسین در دل ماست و الحمدلله دلهایمان هم حسینیه است . اشتباه نکنی !!! من نمیگویم مداحان و جوانان و... باید خودشان را سگ تعریف کنند و... . ولی میگویم تو نیز حقی نداری به آنها توهین کنی !! توی این وانفسای دین و اعتقاد به هر حربه ای هر کسی که قدری به طرفت آمد طرد نکن !! نگو بی شعور است  بیا خوراک بده و بیا شور او را هدایت کن ! جاذبه نداشته باشی بهتر است ؟ آخرین باری که بر حسین ( ع ) اشک ریختی کی بود ؟  می دانی چرا ؟

پاسخ:
البته استفاده از لفظ شعور مناسب نبود. شاید بهتر بود از عبارت "توجه" استفاده می کردم.  قصد توهین نداشتم. ولی بالاخره یکی باید به آنها هشدار بدهد. قطعا برادران مداح عزیز هستند. ولی تا کی بی توجهی؟!
برخی جاها عزاداران را ترغیب می کنند به اینکه دلا شوند و عو عو کنند. تا کی چنین تحقیرهایی را باید نسبت به عزاداران تحمل کرد. تا کی باید عزاداران را به کارهای سخیف که وهن شیعه است ترغیب نمود. 
تصاویری را در همین رابطه دیدم که از نمایش آن شرم دارم. در متن هم "شعور" را به "توجه" تغییر دادم. هرچند نقد بنده انعکاس گسترده ای داشته است. ان شاء الله خدا بر شور و شعور همه ما به خصوص خو.د بنده بیافزاید که نیازمند آن هستم. به هر حال از تذکر شما عزیز تشکر می کنم. 
۱۴ آبان ۹۳ ، ۰۸:۴۴ حسین فتح الهی

جناب آقای قدیری با سلام ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات قطعا حضرتعالی نیازمند خواندن خاطرات رسول ترک و تایید بسیاری از علما بزرگوار تهران هستیدو توجه شما را به فرمایش امام حسین (ع) در خصوص این شخصیت( که کلب آستان) جلب می کنم. خیلی از علما نیز افتخار به نوکری این خانه دارند بس ایکاش در مطالب و قضاوت خود دقت بیشتری می فرمودید در شعر و شور سینه زنی بیان این مطالب که نشانه عاشقی ومجنون شدن عزاداران فهم بیشتری می خواهد. ارادتمندتان فتح الهی

پاسخ:
نوکر انسان است. اما سگ حیوان است. نوکری ائمه اطهار و حتی امام و رهبری افتخار است. امام هم می فرمودند من نوکر مردم هستند. ضمنا نوکری یک شغل نیز محسوب می شود و از نظر بنده هر شغل حلالی برای کسب روزی حلال محبوب است. آیا اگر در وصف یاران شهید امام حسین (ع) از این عبارات استفاده شود روا است؟! مگر واژه های مثبت مثل فدایی و جان نسار و خادم و نوکر و ذوب در آن حضرت بودن کم است که بخواهیم به دنبال واژه های اینگونه برآئیم.
به هر حال بنده فکر می کنم که اگر بخواهیم اسلام را جهانی و افراد را جذب اسلام و تشیع کنیم باید از واژه های متفاوتی استفاده نمائیم.
آیا ان مداح حاج منصور نبوده؟
پاسخ:
نخیر او حاج منصور نبود. بعد از او دو مداح تریبون را در اختیار گرفتند. سومین مداح چنین گفت.
۱۳ آبان ۹۳ ، ۱۷:۱۹ http://eshghejonoon.blogfa.com/post/66
احیاگران شعائر حسینی: چرا میگوییم انا کلب الحسین
سه شنبه, نوامبر 4, 2014 - 13:40
اینروزها شور حسینی اوج گرفته و ارادت به حسین در سطوح مختلف مشاهده میگردد. برخی "راه" حسین را الگو قرا میدهند که البته بین "علما" بر سر "راه حسین" اختلاف است و برخی تا سگ زنجیری حسین از خودگذشتگی نشان میدهند. رسانه های حکومت اسلامی (ایرنا) به نقل از قدیری ابیانه از فعالان رسانه ای اصولگرا نوشت: این مداحان را به عزاداری حسینی راه ندهید! یکی از مداحان در مسجد ارک قریب به مضمون گفت: «ما سگ انصار حسینیم و این را حسین بر قلاده های ما نوشته است.»
آزادی بیان شامل سگان حسینی هم می شود.

اختلافات میان بردگان آئینی را بازتاب می دهیم تا بستر نقد ریشه ای اسلام و اسلامگرایان حاکم فراهم گردد و راه حسینی ها با راه پیکارگران آزادی، سکولاریسم و دمکراسی برای ایران مخدوش نگردد.

*******

بعضی از مداحان توی مراسماتشون مثلا میگن:«انا کلب الحسین» یعنی من سگ حسینم.

یکی میگفت:آخه منظورش وفای سگ

اما واقعا باید ببینیم امام حسین(ع) درباره شیعیانش چه دیدی داره.؟؟؟ امام حسین(ع) برای شیعیانش چنان جایگاه رفیعی رو درنظر داره که هرگز از الفاظی مثل سگ و ...برای پیروان وشیعیانش استفاده نمیکنه و اونها روتا این حد پایین نمی آره.بلکه اونها روبعنوان بندگان خوب خدادرنظر میگیره وبعنوان یک انسان. اما چراما اینقدر از امام حسین(ع) جلو می افتیم و خودمون رو درحد یه حیوون پایین می آریم تا بدینوسیله ،ارادت خودمون به امام حسین(ع) رو نشون بدیدم؟؟(وبلاگ محترم   عطشان )

جواب : اولا که بر فرض اینکه کسی خودش را سگ بخواند دلیل  دشمنیش با امام حسین نیست .

ثانیا  مگه کسی که خودش را سگ خوانده ادعا کرده  شیعه ی مولاست؟ چه کسی میتواند

صفات شیعه را داشته باشد ؟ ما حداکثر محب هستیم و اصلا خود امام رضا فرمود خودتان را

 یعه نخوانید بلکه بگویید محبیم . حالا یک نفر دوست دارد برای اینکه خودش را بشکند و خشوع کند

بگوید من سگ درگاه شما هستم . مگر ایه ی وکلبهم باسط ذراعیه بالوصید را نشنیدید ؟

سگی که با اصحاب کهف بهشتی شد  و فعلا مقامش از امثال ما که بهشتی بودنمان معلوم نیست

بالاتر است . چطور وقتی میگوییم ما کبوتر حرم هستیم اعتراضی نمیشود ؟ کبوتر هم حیوان است

(اگر دعوا سر حیوان بودن است) و اگر بگویید نه سگ پست تر است که

هر موجودی دارای اهمیت خودش میباشد . ثالثا : حضرت ایت الله غروی معروف به کمپانی

از اولیا خدا و مراجع عظام در یکی از اشعارش علنا "عوعو" میکند .ایا ایشان هم دشمن مولاست

؟(مراجعه کنید به دیوان ایشان) .البته باید توجه داشت هر عملی در زمان و مکان درستش قبول است

و ما نباید مثلا جلوی دشمنان خودمان را کوچک کنیم  ویا این حرکات را مقابل  افراد ناآگاه انجام دهیم

چون موجب وهن اسلام میشود و تنها در این صورت حرام است 

(به علت وهن نه فی نفسه ).

جواب بعدی:::

ببینید به آقا امیرالمومنین میگویند اسد الله! آیا منظور از این حرف این است که او(زبانم لال) آن حیوان چهار پایی است که به آن شیر میگویند؟ یا نشان دهنده ی شجاعت وی هست که این لقب را به ایشان داده اند! 
یا حدیث معروفی که از پیامبر گرامی اسلام هست که میفرمایند: "انا مدینة العلم و علی بابها" آیا امیرالمومنین نعوذ بللّه شیء هست؟ آیا مولا امیرالمومنین درب شهر است؟
یا یکی از القاب مولایمان "ابوتراب" است! آیا امیر عالمین خاک است؟ پس چرا کسی در اینگونه مسائل جرات دخالت ندارد که به پیامبر بگوید چرا فرمودی علی باب است!!!
چون همه میدانند که اینجا منظور از اسد و باب و تراب معنی تحت الفظی آنها نیست! پس بیائید دیدمان را نسبت به وقایع دور و برمان باز تر کنیم اگر خوب نگاه کنید دشمن(در هر لباسی!) میخواهد اسباب امام حسین علیه السلام را محو و نابود کند از این رو میخواهد به گونه ای چوب لای چرخ این اسباب بگذارد و برخی هم که اطلاعات زیادی از دین ندارند و یا دیدشان نسبت به مسائل باز نیست رهرو آنها میشوند و شروع به تکفیر و تقبیح میکنند! فارغ از اینکه دشمن از آنها استفاده ی ابزاری کرده است!
اما "کلب الحسین" یعنی چه؟ ببینید منظور از کلب که در اینجا می آید نه همان حیوان نجس پشمالوست، بلکه سگ نماد وفا داری نسبت به اهل بیت علیهم السلام است.
روح آن سید بزرگوار شاد که میگفت: گفتم اگر سگ حسین هستم و عوعو میکنم ، بازم میگم حرفم رو پس نمیگیرم! مقصد من وفای سگ بود و صدای سگ نبود! یعنی که سر سپرده ی خون خدا هستم و ثاراللهی ام!
از طرفی حدیثی داریم که امیرالمؤمنین (علیه السـلام) می فرمایند: خوشا به حال کسی که زندگیش مثل زندگی سگ باشد!!! در سگ ده خصلت پسندیده است که مؤمن به داشتن آن سزاوارتر است.

نخست : آن که سگ در میان مردمان ، قدر و قیمتی ندارد که این حال «مساکین» است.
دوم این که سگ مال و مِلکی ندارد که این صفت «مجردین» است.
سوم این که خانه و لانه ای مشخص و معینی ندارد و هر جا که رود همان جا را خوابگاه خود سازد و همه زمین بساط اوست که این از نشانه های «متوکلین» است.
چهارم این که اغلب اوقات گرسنه است و این عادت «صالحین» است.
پنجم این که اگر صد ضربه تازیانه از صاحب خودش بخورد، در خانه او را رها نمی کند و این صفت «مریدین» است.
ششم این که شبها به جز اندکی نمی آرامد و این از صفت های «محبین» و دوستداران است.
هفتم این که رانده می شود و ستم می بیند ولی اگر او را بخوانند بدون دلگیری بر می گردد و این از علامت های «خاشعین» و فروتنان است.
هشتم این که به هر خوراک که صاحبش به او می دهد و راضی است و این حال «قانعین» است.
نهم این که بیش تر لب فروبسته و خاموش است و این از علامت های «خائفین» است.
دهم این که وقتی می میرد ارثی از او باقی نمی ماند و این حال «زاهدین» است.

و گاهی این سگ نجس میتواند به مقامی برسد که خدا در قرآن اسمش را بیاورد و من و شما به اسم این حیوان بدون وضو نتوانیم دست بزنیم(در مورد سگ اصحاب کهف) 

رستگار آمد سگی کو شد سگ اصحاب کهف
من سگ آل علی ام چون نباشم رستگار؟

برخی میگویند ما حرفتان را قبول نداریم این حرفها یعنی چه! استعاره و مثُل جایش اینجا نیست!

میگوییم پس جایش کجاست؟ در شعر هم اگر از استعاره و مثَل و توصیف و ... استفاده نشود دیگر

هیچ جا نمیتوان از آن استفاده کرد! راستی اگر اینجور میخواهید حساب کنید آنوقت شما اگر

در زمان حافظ شیرازی بودید او را به جرم "مفسد فی الارض" بودن سنگسار میکردید که چرا در

اشعارت از شب و لب و ساقی و ساغر و می و مستی و خال لب و روی زیبا و ... استفاده کردی!!!

واقعا" خنده دار است!

اینگونه اصطلاحات از قدیم رایج بوده! حکایت رسول ترک را که یادتان هست!

که مرحوم حاج اکبر ناظم در خواب دیده بود سگی که پاسبان خیمه امام حسین علیه السلام است

چهره ی رسول را دارد و در واقع رسول ترک از خیمه ی امام حسین علیه السلام پاسبانی میکرد!

این خواب چنان حالتی در رسول ترک بوجود آورد که تا آخر عمر خود را سگ کوی

امام حسین علیه السلام میدانست و در جلسات روضه شور و حالش با همه فرق میکرد!

و تا آخر عمر یک دیوانه بود و در وقت جان دادن به زبان آذری به اطرافیان گفت: آقام گلدی آقام گلدی!

(آقام آمد آقام آمد) و همان لحظه جان به جان آفرین تسلیم میکند!

حتی در اشعار علمای بزگ مثل شیخ بهایی و آیت الله غروی اصفهانی(معروف به کمپانی)

هم اصطلاح کلب به چشم میخورد! شیخ بهایی در شعری از سگ امام رضا بودن سخن میگوید

و شعر آیت الله غروی هم به شرح زیر است:تو قدر و قیمت سگ را ز من چه می پرسی؟

سگ محله ی لیلی حکایتی دارد
سگی که معبر او پیچ کوچه لیلی است
فقط به خاطر لیلی ست قیمتی دارد!

سخن در این باب بسیار است اما در خانه اگر کس است یک حرف بس!

دیدتان را باز کنید و هی این و آن را به کفر و شرک متهم نکنید!

+ کار از جنون و دیوانگی گذشت! یک دم که یا حسین نگویم هار میشوم!!!

 

+ عبد حسنیم و رقیه مذهبم، این افتخارمه من کلب زینبم! حسین بده سبو که تر کنم گلو ،

به عشق زیبنبت کشم نوای هوووووو!

وب سایت رسمی عشق علیه السلام

منبع: 
http://eshghejonoon.blogfa.com/post/66
عن عبدالله علیه السلام قال قلت له ان عندنا رجلا یقال له کلیب لا یحیی علیکم شی الا قال :انا اسلم فسمیناه کلیب
تسلیم، قال فترحم علیه ثم قال أتدرون ما التسلم ؟ فسکتنا هو والله الاخباث ، قول الله عزوجل : الذین آمنو و عملوا الصالحات و..........


دوست عزیز این یک روایت هست برید تحقیق کنید در مورد این روایت که شخصی اسم خودش رو کلیب گذاشته کلیب مصغر کلب هست یعنی بچه سگ ، امام معصوم نگفته که فهو قبیح بلکه گفته فترحم علیه یعنی خدا رحمتش کنه
من نمیگم این طور حرف زدن ها خوبه اما این طور خودمون رو ضایع کردن هم خوب نیست
با سلام و احترام و تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام
با تشکر از مطلب درست شما حقیقتا امام زمان (عج) با یارانی بصیر چون شما نیاز دارد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">