پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۴۰ ب.ظ

۰

قدیری ابیانیهسفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌وگو با تسنیم مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید براینکه ۱۳ آبان نقطه عطفی برای شکست‌های آمریکا در ایران و در جهان اسلام و حتی فرا‌تر از جهان اسلام است، گفت: تمدن بزرگ اسلامی به رهبری ایران در حال شکل‌گیری است.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، در سالروز واقعه 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی اظهار کرد: آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 و استقرار نظام اسلامی یکی از نقاط استراتژیک تحت سلطه خود یعنی ایران را از دست داد.

وی افزود: ایران تبدیل شد به نقطه حرکت و تحول در جهان اسلام و این مسئله ثابت کرد که یک ملت می‌تواند در صورت اراده و مشارکت مردم و رهبریت صحیح اسلامی با دست خالی با یک رژیم سفاک مورد حمایت همه قدرت‌های جهانی پیروزی شود.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک درباره نقش واقعه 13 آبان در انعکاس چهره واقعی آمریکا در سطح بین الملل تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا سفارت خود در ایران را که هنوز هم بزرگ‌ترین سفارت در ایران بود به پایگاه توطئه علیه ایران تبدیل کرد. متعاقب آن 13 آبان، دانشجویان مسلمان و انقلابی در حرکتی خود جوش سفارت آمریکا و در حقیقت لانه جاسوسی را اشغال کردند و این پایگاه مهم و حساس را که نه تنها مسئولیت توطئه علیه ایران بلکه مرکزیت توطئه علیه کشورهای منطقه را بر عهده داشت از دست آمریکا خارج کرده و جاسوسان آن را به گروگان گرفت.

تسخیر لانه جاسوسی، نخستین شکست آمریکا از انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه در آن زمان آمریکایی‌ها این اقدام را خلاف روابط و حقوق بین الملل می‌دانستند و تهدید‌ها کردند، خاطرنشان کرد: آن‌ها در حالی اشغال لانه جاسوسی را خلاف حقوق بین الملل می‌دانستند که اولا این لانه مطابق استناد منتشره برخلاف ضوابط دیپلماتیک به دخالت علیه نظام و نفوذ در دستگاه‌های دولتی، حمایت از تروریست و تجزیه طلبی را سرلوحه کار خود قرار دادند که این کار‌ها با هیچ یک از ضوابط دیپلماتیک نمی‌خواند.

قدیری ابیانه گفت: اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی را می‌توان در دو بخش دسته بندی کرد نخست بخشی مربوط به قبل از پیروزی انقلاب و بخشی مربوط به بعد از پیروزی انقلاب تا 13 آبان 58 یعنی مربوط به دوران روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: این اسناد حجتی است برای کسانی که فکر می‌کنند در صورت برقراری رابطه، آمریکا دست از دشمنی با ما بر می‌دارد این در حالی است که آن‌ها برای ارتباط علیه کشور ما توطئه می‌کنند و به طوری که اخیرا الان معلوم شده علیه کشورهای دوستشان هم توطئه و جاسوسی می‌کنند و و در برخی از کشور‌ها نیز از سفارت امریکا به عنوان لانه جاسوسی نام می‌برند.

دکترای علوم استراتژیک با بیان اینکه امریکایی‌ها بعد از اشغال لانه جاسوسی شروع به تهدید از جمله تهدید نظامی کردند، اظهار کرد: در اتوبان‌های شهرهای امریکا عکس امام (ره) را با اندازه‌های بسیار بزرگ نصب کرده و به روزشماری گروگان گیری پرداختند.

وی با اشاره به اینکه در آن بحبوحه هر روز که از گروگان گیری می‌گذشت و امریکا توان عکس العمل نداشت ابهت آمریکا نیز ریزش می‌کرد, گفت: افکار عمومی توقع دارند که آن‌ها دست به اقدام نظامی بزنند و اگر این کار را نمی‌کنند با گذشت زمان به معنی ناتوانی محسوب شده و به ضرر آمریکا تمام می‌شود این در حالی است که گروکان‌ها 444 روز گروگان بودند و امریکایی‌ها در حقیقت گرفتار تبلیغات خودشان علیه ایران شده بودند و توجیهی برای ادامه این وضع نداشتند به نحوی که مانده بودند چگونه این تابلوهای تبلیغاتی را جمع کنند و این مدت نشانه ضعف آن‌ها در جهان بود.

شکست طبس دومین شکست آمریکا از انقلاب اسلامی

قدیری ابیانه با بیان اینکه این وضعیت آمریکا را مجبور کرد دست به عملیات احمقانه طبس بزنند که این عملیات نیز با شکست مفتضحانه‌ای الباقی ابهت آمریکا را فروریخت، عنوان کرد: این در حالی است که امریکار برای دومین بار از انقلاب اسلامی شکست خورد. یکبار با پیروزی انقلاب اسلامی و یک بار با اشغال لانه و شکست طبس.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا جنگ تحمیلی را سومین شکست مفتضحانه آمریکایی‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: شکست سوم آن‌ها در تحمیل جنگ به ایران بود که علی رغم حمایت همه جانبه شرق و غرب از صدام و تحمیل جنگ 8 ساله نتوانستند انقلاب را شکست دهند و پیروزی‌های بزرگی نصیب رزمندگان شد.

وی تصریک کرد: با گذشت سال‌ها آمریکا شکست‌هایی در جنبه‌های مختلف را در ابعاد بین المللی را تجربه کرد. شکست اسرائیل از لبنان و از حماس فلسطین و شکست ائتلاف غربی‌ها علیه سوریه نیز این شکست‌ها با حمایت ایران از جبهه مقاومت میسر شد.

به گفته قدیری ابیانه شکست فتنه سال 78 و 88 را نیز می‌توان شکست آمریکایی‌ها و ایادی داخلی آنان برشمرد برهمین اساس در طول انقلاب اسلامی همواره آمریکا ضعیف و ضعیف‌تر شده است و بحران‌های شدیدی را تجربه کرده که از آن خارج نمی‌شود. نه تنها نظام تک قطبی مورد نظر آمریکا شکل نگرفت بلکه جهان به سمت چند قطبی شدن پیش رفت.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: امروز در دوران شکل گیری نظم نوین جدید در جهان هستیم که در آن موقعیت ابرقدرتی اسلام در حال شکل گیری است و به اذعان استراتژیست‌ها ایران اسلامی رهبری این بیداری را عملا برعهده دارد و عمده تهدیدات دشمن به فرصت برای انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

کاهش نفوذ آمریکا در خاورمیانه

دکترای علوم استراتژیک با بیان اینکه زمانی کافی بود سفارت امریکا یا انگلیس به دولت‌ها از جمله ایران در زمان شاه دستوری را صادر کند و همگان موظف به اطاعت از آن‌ها بودند، اظهار کرد: نفوذ ایران رو به افزایش و نفوذ آمریکا رو به کاهش است و بحران‌های اقتصادی کمر امریکا را شکسته و روز به روز به ابعاد این بحران افزوده می‌شود. تحریم‌های ایران نیز بیش از اینکه به ما ضرر برساند اقتصاد تحریم کنندگان زیان می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که جنگ آغاز شد ایران، موشکی برای دفاع نداشت اما امروز ایران یکی از قدرت‌های موشکی جهان است، افزود: توان نظامی ما به نسبت گذشته بسیار افزایش یافته به نحوی که مراکز پژوهشی نظامی امریکا به دنبال مطالعات گسترده خویش اعلام کرده که اگر امریکا با ایران وارد جنگ شود در روز اول جنگ بیش از 20 هزار کشته خواهد داد و تمام ناوگان جنگی امریکا در منطقه نابود می‌شود.

قدیری ابیانه تصریح کرد: پیشرفت‌های علمی به ویژه در علوم تحریم شده چشمگیر بوده و رشد علمی ایران مطابق با مراکز بین المللی 13 برابر متوسط جهانی و در بالا‌ترین حد است. ایران 4 ونیم میلیون دانشجو دارد که از تعداد جمعیت بومی چند کشور همسایه بیشتر است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه سیاست‌های ایران، دشمنان کشورمان را به شکست کشانده است، خاطرنشان کرد: امریکا و همپیمانانش رو به افول و جمهوری اسلامی رو به صعود و بیداری اسلامی علیرغم فراز و فرود در حال پیش رفت است.

وی با تاکید براینکه تمدن بزرگ اسلامی به رهبری ایران در حال شکل گیری است، گفت: بردهای بزرگ دیگری نیز در حال شکل گیری است اما در صورت تحقق قطب بزرگ اسلامی با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد جهان اسلام جمهوری اسلامی تبدیل به بزرگ‌ترین قدرت جهان تبدیل می‌شود.

لزوم جهانی شدن جزئیات واقعه 13 آبان

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید بر اینکه 13 آبان نقطه عطفی برای شکست‌های امریکا در ایران و در جهان اسلام و حتی فرا‌تر از جهان اسلام است، گفت: هنوز هم اسناد سری امریکا که توسط دانشجویان کشف و منتشر شد ممنوع الورود به امریکا است و امریکایی‌ها از اطلاع مردم جهان از آن بیم دارند لذا باید روی این اسناد کار بیشتری صورت بگیرد. ارسال این اسناد برای دانشکده‌های حقوق و روابط بین الملل و رسانه‌های گروهی، مراکز تحقیقانی و کشورهای مختلف یک ضرورت است.

وی تاکید کرد: تمام این کتاب‌ها باید از طریق اینترنت قابل دسترسی باشد ضمن اینکه این اسناد حجتی هستند بر رد ادعای خودباختگان و طرفداران رابطه با غرب که فکر می‌کنند که داشتن رابطه با آمریکا به معنی رفع خصومت ها است. این اسناد نشان داد امریکا از سفارت خویش در دوران پس از انقلاب برای ضربه زدن به انقلاب سوء استفاده کردند و گشایش سفارت آمریکا دست امریکا را برای توطئه در کشور باز می‌گذارد.

قدیری ابیانه عنوان کرد: خود امریکایی‌ها بار‌ها اذعان کردند که با بسته شدن سفارتشان در ایران از جاسوسی و مداخله در امور ایران از این طریق محروم شده‌اند و بار‌ها تصریح کردند که برای برنامه‌ریزی بهتر علیه انقلاب و ملت ایران نیازمند حضورشان در ایران هستند چون در قالب سفارت دارای مصونیت هستند. این اسناد ادعای این مدعیان را خنثی می‌کند و به بطالت این تصور شهادت می‌دهد.

وی با پیشنهاد اینکه مناسب است مدارس، دانشگاه‌های و مراکز مختلف, تور بازدید از سفارت اشغالی امریکا در ایران را برقرار کنند، خاطرنشان کرد: مناسب است نمایشگاه موجود در سفارت امریکا به یک جاذبه گردشگری برای توریست‌های خارجی تبدیل شود و آن‌ها برای بازدید از این نمایشگاه ترغیب شوند و این چیزی است که ما از آن غفلت کرده‌ایم.

۹۳/۰۸/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">