پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۴ ب.ظ

۰

در گفتگوی ثامن با کارشناس مسائل سیاسی مطرح شد؛

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ثامن اظهار داشت: مذاکرات هسته ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است لذا هم توسط رسانه های گروهی ایران هم رسانه های گروهی غربی این موضوع در مرکز توجهات قراردارد.

دکترای علوم استراتژیک تاکید کرد: از آنجا که اطلاعات مذاکرات تا حدودی محرمانه است تفاسیر مختلفی از آن صورت می گیرد رسانه های گروهی غرب تلاش می کنند با جو سازی ایران را وادار به عقب نشینی از حقوق خود کنند رسانه های داخلی نیز باید به نحوی عمل کند که غربی ها چاره ای جز عقب نشینی در خصوص خواسته های حقیقی ایران نداشته باشند.

وی تصریح کرد: موضوع هسته ای و مذاکرات ایران با 5+1 مورد توجه افکار عمومی ایران و دیگر کشورها است، هیئت ایرانی مذاکرات خود را مطابق با آنچه منافع کشورمان می پندارد و در چارچوب سیاست هایی که تعیین می شود دنبال می کند، مردم هم باید به وظیفه خود عمل کنند، یعنی هیچ کاری را موکول و متوقف به رسیدن مذاکرات به نتیجه  نکنند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: مردم و فعالان اقتصادی در فعالیت های خود فرض های مختلف را در نظر بگیرند یکی از فرض ها این است ایران در مذاکرات  هسته ای به نتیجه نمی رسد و آمریکا تحریم ها را تشدید کند البته آمریکا در موقعیت خوبی قرار ندارد و موقعیت ایران بهتر است، لذا با چنین فرضی به کار و تلاش خود بیافزایند و تولید را بهبود و افزایش دهند، کالای ایرانی را بر کالای خارجی ترجیح دهند و سبک زندگی خود را در ابعاد مختلف اصلاح کنند.

وی بیان داشت: اگر رفتارهای تعریف شده در اقتصاد مقاومتی اجرا شود  موجب  فروپاشی تحریم ها خواهد شد و موقعیت و وزنه هیئت دیپلماسی ایران را تقویت خواهد کرد.

قدیری در خصوص شایعه انتقال ذخایر اورانیوم ایران به روسیه  و دیگر سناریوهای مطرح شده هم تاکید کرد: گروه 5+1 گزینه های مختلفی را برای خارج کردن اورانیوم از کشورمان مطرح می کند، این که اورانیوم کشورمان در اختیار روسیه قرار گیرد پیش از این هم توسط غربی ها به عنوان یک گزینه مطرح شده بود که ایران نپذیرفت. پیرو آن پیشنهاد ذخیره در ترکیه با واسطه گری دولت ها برزیل و ترکیه صورت گرفت که وقتی ایران قبول کرد آمریکا زیر آن زد، و مورد اعتراض دولت های ترکیه و برزیل هم قرار گرفت.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: گزینه هایی مختلفی  از طرف گروه غربی به صورت رسمی مطرح می شود اما گاهی اوقات رسانه های گروهی وابسته به آنها عمدا به طور غیر رسمی گزینه های دیگر را نیز مطرح می کنند تا جو به وجود آمده را مورد بررسی قرار دهند، در این زمینه رسانه های داخلی هم باید فعال باشند.

شنبه, 17 آبان 1393 

۹۳/۰۸/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">