پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۰۱ ب.ظ

۰

وزیر علوم نباید در فتنه دخالت داشته باشد

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا و استرالیا با بیان اینکه روزنامه‌های اصلاح‌طلب از پخش خبر مسلمان شدن «ادواردو» در زمان خاتمی جلوگیری کردند، گفت: شعار آزادی را همه دولت‌ها داده‌اند ولی به آن عمل نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدحسن قدیری‌ابیانه ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان اظهار کرد: نقش جنبش دانشجویی در سیاست و در نظام سیاسی کشور برجسته است.

وی با بیان اینکه دانشجویان همانند سایر افراد دارای یک رای هستند و می‌توانند در قالب احزاب در انتخابات شرکت کنند، افزود: دانشگاه محل کسب علم است و دانشجو باید سیاست را بفهمد.

وی تحقق پیشرفت کشور را وظیفه دانشجو عنوان کرد و گفت: دانشجو باید همانند سایر مردم در افق برنامه‌های کشور تاثیرگذار باشد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مکزیک، گواتمالا و استرالیا نقش اول دانشجو را کسب علم، توانایی کارآفرینی و حل مسائل کشور عنوان کرد و افزود: دانشجو نباید به فکر پاس کردن دروس خود باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشجو باید سیاست را فهمیده و به آن عمل کند، خاطرنشان کرد: دانشجو همچون سایر اقشار می‌تواند نقش مثبت یا منفی در حوزه سیاست داشته باشد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا و استرالیا افزود: در اوایل انقلاب برخی دانشجویان در راس برخی جنبش‌های دانشجویی به دامن دشمن رفتند.

وی با بیان اینکه باید دانشجو مسائل را درست درک کرده و درست متوجه شود و گرنه به بیراهه می‌رود، خاطرنشان کرد: 4.5 میلیون دانشجو تاثیر زیادی بر جامعه دارند و انتظار می‌رود که این جمعیت با عملکرد خود در علم‌آموزی به پیشرفت کشور کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه همه دولت‌ها معتقد به فضای باز در کشور هستند، خاطرنشان کرد: سانسور در همه کشورهای دنیا وجود دارد.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا و استرالیا با بیان اینکه روزنامه‌های اصلاح‌طلب از پخش خبر مسلمان شدن «ادواردو» در زمان خاتمی جلوگیری کردند، افزود: شعار آزادی را همه دولت‌ها داده‌اند ولی برخی به آن عمل نکرده‌اند.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه در هیچ دانشگاه و کشوری به دانشجو اجازه نمی‌دهند که هر کاری دلش بخواهد، انجام دهد، افزود: طرق مختلفی برای جلوگیری از فعالیت دانشجویی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اگر بر ضد نظام فعالیتی شود که خلاف قانون باشد، باید جلوگیری شود، افزود: کرسی‌های آزاداندیشی برای ارائه نظرات دانشجویان از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دولت‌های مختلف عملکردهای متفاوتی در خصوص جنبش‌های دانشجویی داشته‌اند، افزود: محافظه کاری در دولت‌ها وجود داشته است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه محیط بسته همانند جاهای دیگر در کشور وجود نداشته است، افزود: روابط باز از جمله روابط بین دختر و پسر خلاف شرع مجاز نیست.

وی با اشاره به اینکه حاکمیت ملی و مردم سالاری در انتخابات تبلور می‌یابد، افزود: اگر کسی با ادعای دروغین تقلب بلوا ایجاد کند باید با وی برخورد لازم صورت گیرد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه کودتا علیه جامعه در سال 88 توسط فتنه گزان صورت گرفت هرچند موفق نبود، افزود: جرم توسط هر کسی که مرتکب آن شود، جرم است و باید مجرم مجازات شود.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا و استرالیا در خصوص سرنوشت وزیر علوم با بیان اینکه حق نمایندگان مجلس است که نگران انجام کارهای خلاف در جامعه باشند، افزود: سال 88 فتنه کودتا علیه آرای عمومی بود.

وی با اشاره به اینکه آشتیانی سابقه جبهه و علمی داشته است اما سابقه فتنه نیز داشته است، افزود: باید وزیر علوم کسی انتخاب شود که در فتنه دخالت نداشته باشد و این سئوال برای من مطرح است که چرا رئیس جمهور هر کسی را که در فتنه دخیل بوده برای وزارت علوم انتخاب می‌کند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا و استرالیا کسانی که در فتنه حضور داشته‌اند، نمی‌توانند در پست وزارت علوم باشد، خاطرنشان کرد: مجلس می‌تواند از حق قانونی خود برای انتخاب وزیر علوم استفاده کند.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930826001095#sthash.5OcCjwH1.dpuf
۹۳/۰۸/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">