پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۰۹ ق.ظ

۰


قدیری ابیانه کارشناس عالی علوم استراتژیک با اشاره به شعار سال گفت: عزم ملی یعنی یک به یک افراد جامعه باید در پیشرفت کشور فعال باشند و تمام توقع‌ها از مسئولان نباشد. اما متاسفانه برخی از رسانه‌ها در بین مردم توقع‌افزایی می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدحسن قدیری ابیانه ظهر امروز در دوازدهمین همایش استانی بسیج و رسانه که با محوریت بسیج، رسانه و گفتمان ولایت برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل ارزش فعالیت‌های رسانه‌ای و همچنین فضاسازی‌های رسانه‌ای است که احزاب، گروه‌ها و سران کشورهای مختلف با شکار فضای رسانه‌ای درصدد القای تفکر و سخنان خود بوده و خواهان استفاده از این فضا هستند.
آغاز دوازدهمین همایش بسیج و رسانه در استان البرز

وی در ادامه با بیان این که باید به فکر فضاسازی رسانه‌‌ای به نفع جمهوری اسلامی باشیم، اظهار داشت: مسئولان باید برنامه‌ریزی کرده و این فضای مهم را به نفع داخل کشور سوق دهند و از سویی باید به رسانه‌ها توجه ویژه شود زیرا ما در جنگ رسانه‌ای با دشمن هستیم، دشمن از سویی علیه ما در تلاش است و ما نیز باید برای این عرصه سرمایه‌گذاری کنیم.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه تسلط بر اذهان و تخصصی شدن تبلیغات یکی از اهداف مهم در رسانه‌های جهان  است، گفت: در حال حاضر با تبلیغات جهت‌دار افکار مردم را پس از تولید محصول یا برنامه‌ای تغییر می‌دهند و ما گاهی از تاثیرات رسانه‌ها و تبلیغات دشمن غافل می‌شویم و افرادی تحت‌تاثیر این امور قرار می‌گیرند و از این تاثیرات ناآگاه هستند.

کارشناس عالی علوم استراتژیک همچنین به راه انداختن جنگ روانی را یکی دیگر از شگردهای دشمن خواند و گفت: در حال حاضر در جنگ روانی با دشمن قرار داریم و متاسفانه بسیاری از رسانه‌ها که باید با این جریان مقابله کنند خود تحت‌تاثیر این جنگ قرار دارند.

قدیری ابیانه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز این امکان فراهم است تا دیوارهای سانسور را کنار بزنیم و حرف صریح جمهوری اسلامی را به دنیا برسانیم، اظهار داشت: می‌توانیم با قدرت در این عرصه ورود کرده و با انجام کار جمعی، دنیا را که در خلا فکری به سر می‌برد را آگاه سازیم.

وی افزود: نیاز واقعی عصر حاضر اسلام ناب است و باید علاوه بر تدافعی عمل کردن به عمل تهاجمی و تشریح مسائل نیز بپردازیم.

قدیری ابیانه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه رسانه باید دانشگاه باشد و دانشگاه یعنی تاثیر بر مخاطب، گفت: باید به گونه‌ای قلم بزنید که مخاطب حس کند در دانشگاهی قرار دارد و اگر از طریق رسانه‌ای سبک زندگی و تفکر اصلاح شد آن رسانه اثرگذار بوده است.

کارشناس عالی علوم استراتژیک ادامه داد: اگر واقعیت‌های کشور به گوش مردم برسد بسیاری از نارضایتی‌ها رفع خواهد شد، نگاه افراد جامعه برای رفع نیازهایشان باید به سوی خود باشد نه به سوی دولت و رسانه‌ها در این امر تاثیرگذار هستند.

وی با بیان اینکه در ایران علی‌رغم تحریم‌ها میزان ساعات کار مفید بسیار کم است در حالی که در برخی کشورها که در معرض تحریم نیستند ساعات کاری بسیار بالا است، اظهار داشت: اگر میزان ساعات کاری در کشور افزایش یابد دشمن دیگر امیدی به تحریم‌ها نخواهد داشت.

کارشناس عالی علوم استراتژیک در ادامه به شعار سال اشاره و اعلام کرد: عزم ملی یعنی یک به یک افراد جامعه باید در پیشرفت کشور فعال باشند و تمام توقع‌ها از مسئولان نباشد اما متاسفانه برخی از رسانه‌ها در بین مردم توقع‌افزایی می‌کنند.

وی گفت: رسانه‌ای که می‌خواهد در راستای اصلاح رفتار قلم بزند باید در ابتدا خود را اصلاح کند، رسانه‌ها باید بتوانند مسائل را خوب بشناسند و اسیر فضاسازی‌ها نشوند.

قدیری ابیانه با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود خبرنگاران و اهالی رسانه به نفع مردم قلم‌فرسایی کنند، اظهار داشت: سعی کنید حیطه فعالیت خود را از داخل به خارج ارتقاء دهید و به صورت تهاجمی در مقابل هجمه‌های دشمن عمل کنید.

کارشناس عالی علوم استراتژیک در پایان اظهار داشت: به تمامی اهالی رسانه استان البرز که قلم‌شان در راه حق می‌چرخد تبریک می‌گویم زیرا ارزش این قلم از خون شهید والاتر است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930827001268#sthash.vyqmJn9V.dpuf
۹۳/۰۸/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">