پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۳، ۰۵:۴۴ ب.ظ

۰

دکترای علوم استراتژیک تصریح کرد: اجلاسی که در قم تشکیل می شود بسیار مثبت است و مطمئنا نتایج خوبی هم خواهد داشت، ضمن این که باید تلاش شود، دو کار مهم صورت گیرد ابتدا اینکه اهل سنتی که مخالف داعش هستند مورد حمایت قرار گیرند کما اینکه مشاهده شده در عراق برادران شیعه به کمک برادران اهل تسنن رفتند و آنها را از دام های داعش نجات دادند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی در گفتگو با خبرنگار ثامن، اظهار داشت: آقای اسنودن افشاگر مسائل امنیتی آمریکا گفت که داعش توسط سازمان  cia ، انتلیجنت سرویس و موساد تشکیل شده و ابوبکر البغدادی رهبر این گروه تروریستی در اسرائیل دوره دیده است، نام طرحی را هم که داعش بر اساس آن شکل گرفته است لانه زنبور گذاشتند، که بعثی ها و کشورهای ارتجاعی عربی و زندانی های این کشورها آزاد شدند و به داعش  پیوستند تا در سوریه و عراق مسلمان چه شیعه و چه سنی را قتل عام کنند.

وی گفت: تمام کشورهای غربی به اضافه کشورهای عربی و ترکیه از این گروه تروریستی حمایت کردند، از همان ابتدا غربی ها و آمریکا ماهیت گروه تروریستی داعش را می دانستند، اما اهداف نهایی داعش حتی برای دولت های کشورهای اسلامی و گروههای که از آن ها حمایت کرده بودند پنهان بود.

قدیری عنوان کرد: داعشی ها حرف هایی زدند که قابل استفاده است، یکی از سران اصلی گروه تروریستی داعش اعلام کرد زائرین خانه خدا به جای اینکه خداوند را پرستش کنند سنگ های خانه خدا را می پرستند پس ما باید جلوی شرک را بگیریم و مستقیما عربستان را تهدید کردند که اگر به عربستان مسلط شویم خانه خدا را با خاک یکسان می کنیم، و زائرین را که در اصل بت پرست هستند اعم از شیعه و سنی خواهیم کشت. این گونه بود که عربستان که از این گروه حمایت می کرد حساب کار دستش آمد.

کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی تصریح کرد: داعش جنایات فجیعی در حق اهل تسنن و شیعیان و پیروان دیگر ادیان در عراق و سوریه انجام داد، اما در مقابل آن حکم جهادی آیت الله سیستانی کار را یکسره کرد. حتی اهل تسنن نیز از این حکم استقبال کردند و جوانان زیادی برای مقابله با داعش بسیج شدند و مقابل آنها ایستادند و پیروزی هایی هم به دست آوردند. این نشان از قدرت عالمان دین دارد پس برای مقابله با داعش نه آمریکا و نه غرب می توانند وارد شوند، بلکه تنها تدبیر علما و بزرگان دین و هم فکری و مشورت آنها است که می تواند داعش را ریشه کن کند.

دکترای علوم استرتژیک خاطر نشان کرد: نکته جالبی که در خاطرات خانم کلینتون نقل شد  این است که وی در خاطرات خود آورده است بنا بود که با عناصر نفوذی یک دولت اسلامی در مصر تشکیل شود، که برای رسیدن به این هدف خانم کلینتون به بیش از 100 کشور سفر کرد تا زمینه به رسمیت شناختن دولت اسلامی که در حقیقت همان گروه تروریستی داعش بود فراهم شود، و هدفی که اعلام شده بسیار جالب و قابل استفاده است. هدف این بود که دولت اسلامی به سمت کویت و قطر و امارات و یمن و عربستان حرکت کنند، نتیجه این حرکت این بود که  آمریکا بر چاه های نفت و بنادر استراتژیک منطقه مسلط خواهد شد.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک تاکید کرد: همین که الان داعش اظهار می کند که به عربستان سعودی رفته و آل سعود را براندازی می کنیم نشات گرفته از همین برنامه ریزی آمریکایی و اسرائیلی است، سوالی که پیش می آید این است اگر داعش  به سمت عربستان حرکت کند چطور و چرا آمریکا به چاه های منطقه و بنادر مسلط خواهد شد، پاسخ همان سناریویی است که ائتلاف آمریکایی در عراق پیاده کردند بمباران دروغین مواضع داعش؛ آمریکا داعش را ایجاد کرد تا دوباره بهانه ای برای حضور در منطقه داشته باشد و هدف آنها مقابله واقعی با تروریست های داعش نیست.

قدیری بیان داشت: داعش فجیع ترین جنایات را مرتکب شد و این جنایات را  در فضای مجازی که در اختیار داشت تبلیغ کرد، تا زمینه برای مداخله آمریکا تحت عنوان مقابله با داعش در منطقه فراهم شود، یعنی این دولت به اصطلاح اسلامی ساخته آمریکا و اسرائیل و انگلیس است تا  کشورهای منطقه را اشغال کند و حکومت ها را ساقط کند و آمریکا به عنوان ناجی تحت عنوان مبارزه با داعش در شرایطی که سران این کشورها از بین رفته اند سرزمین ها را باز پس گیری کند و سلطه ای عظیم بر بنادر و چاه های نفت پیدا کند و بحران های داخلی خود را حل کند.

وی افزود: سران کشورهای مرتجع عربی در خواب هستند و خیال می کنند که آمریکا و غرب با داعش مبارزه کرده و آنها را نابود می کند و امنیت به منطقه باز می گردد و هنوز نفهمیدند که آمریکا چه نقشه ای برای آنها کشیده اند، البته باید گفت دست و پا زدن های غرب و آمریکا برای این است که با توجه به پیش بینی های و ارزیابی های خودشان که اسرائیل تا سال 2025 از بین خواهد رفت، و این ها تلاش می کنند که این اتفاق رخ ندهد.

کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی  اظهار داشت: حرکت و تشکیل جلسه و گردهمایی عالمان  جهان اسلام برای  وحدت بین مسلمین و عزت مسلمین و دفع آفتی به نام داعش و مبارزه با اسرائیل و تروریسم مثبت ارزیابی می شود، مسلمین نقاط مشترک فراوانی دارند که باید بر این نقاط مشترک تاکید شود، باید در جلسات مشترکی که بین عالمان جهان اسلام صورت می گیرد افشاگری از ماهیت گروههای دروغین اسلامی شود زیرا به طور مثال در حالی که وهابی ها بر طبل مخالفت با شیعه می کوبند اما با صهیونیست ها و آمریکا که بویی از اسلام نبردند همکاری می کنند.

دکترای علوم استراتژیک در ادامه تصریح کرد: اجلاسی که در قم تشکیل می شود بسیار مثبت است و مطمئنا نتایج خوبی هم خواهد داشت، ضمن این که باید تلاش شود، دو کار مهم صورت گیرد ابتدا اینکه اهل سنتی که مخالف داعش هستند مورد حمایت قرار گیرند کما اینکه مشاهده شده در عراق  برادران شیعه به کمک برادران اهل تسنن رفتند و آنها را از دام های داعش نجات دادند.

وی در پایان گفت: مسئله مهم دیگری که باید مطرح شود این است که صدای یهودیان ضد صهیونیست  به گوش جهانیان برسد، همان طور که بین مسیحیت با فاشیسم و نازیسم تفاوت وجود دارد بین اسلام و داعشیسم هم تفاوت وجود دارد بین یهودیت و صهیونیست هم تفاوت وجود دارد نباید اجازه داد گروه های تروریست و آدم کش با نام ادیان وارد عمل شوند.

۹۳/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">