پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۸ آذر ۱۳۹۳، ۰۵:۳۹ ب.ظ

۰

مذاکرات کمک فراوانی به دشمن شناسی بهتر افراد می کند

رهیاب نیوز : قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک در دزفول با تاکید بر اینکه هیئت دیپلمات ما حاظر نیست خطوط قرمز را نقض کند تصریح کرد: تمام تلاش هیئت مذاکره کننده کشورمان این است که بیشترین امتیاز را برای کشور بدست آورند که مورد حمایت رهبری و مردم نیز هستند.

به گزارش رهیاب نیوز،کارشناس عالی امور استراتژیک در گفتگو با خبرنگار دزفول امروز، به مذاکرات هسته ای اشاره و با بیان اینکه معتقدم در نهایت ما با آمریکا به نتیجه نخواهیم رسید و آمریکا حاضر نیست دست از تحریم هایش بردارد گفت: آمریکا می خواهد تحریم ها را به عنوان اهرم علیه ملت ما همچنان در دست داشته باشد.

 “دکتر محمدحسن قدیری ابیانه”، مذاکرات هسته ای را در چارچوب نرمش قهرمانانه دانست و تصریح کرد: بیشترین اثر مذاکرات این است که کسانی که فکر می کنند با مذاکره، لبخند و گفتگو آمریکا دست از دشمنی با ملت ایران بر می دارد، متوجه می شوند که چنین خبری نیست.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در چند کشور جهان، دشمنی آمریکا با ملت ایران را ریشه دار توصیف و اظهار کرد: اطلاع مردم از ماهیت اقدامات کارشکنانه آمریکا در مذاکرات و ناکارآمد بودن زبان مذاکره و لبخند با آمریکا به انسجام ملی و افزایش قدرت مقاومت ما کمک خواهد کرد.

وی با تاکید به اینکه در این مسیر، دشمن شناسی اهمیت بالایی دارد و این مذاکرات کمک فراوانی به دشمن شناسی بهتر افراد می کند، راهکار مقابله با تحریم ها را اقتصاد مقاومتی عنوان و خاطر نشان کرد: اگر در درون اقتصاد مقاومتی را عملی، سبک زندگی مان را اصلاح و اسراف نکنیم خود به خود دیوار تحریم ها فرو پاشیده خواهد شد.

دکتر قدیری ابیانه به شکاف های ایجاد شده در گروه ۱+۵ نیز اشاره و افزود: در بین گروه ۱+۵ شکافهایی ایجاد شده و روسیه و آمریکا دست به تحریم متقابل همدیگر کرده اند که این موجب شده تا مواضع کشورهای عضو ۱+۵ نسبت به گذشته تغییر کرده و با این وضعیت امکانی برای آمریکاد وجود ندارد تا در شورای امنیت، مصوبه ای علیه ایران تصویب کند.

تمدید مذاکرات هسته ای موضوع دیگری بود که کارشناس عالی امور استراتژیک آنرا مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تمدید مذاکرات، فرصتی دیگر به آمریکا برای بازنگری در سیاست های خصمانه خود علیه ملت ایران است و در حقیقت این فرصت، کمکی است به کسانی که فکر می کردند اگر مذاکره می کردیم مشکلات ما حل می شد.

وی ادامه داد: همه بدانند حتی اگر آمریکا تمام تحریم های هسته ای را بردارد و در مقابلش هم چیزی مطالبه نکنند مشکلات ما با آمریکا حل نمی شود چرا که در آینده چیزهای دیگر را برای وضع مجدد تحریم ها بهانه می کند.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام خواستار تبدیل تحریم ها به فرصت شد و گفت: تحریم ها به منظور ضربه زدن به کشور و فشار آوردن به مردم است و تا زمانی که احساس کنند ما از تحریم ها زیان می بینیم، آنها را تمدید و تشدید می کنند اما اگر ببیند که ما توان این را داریم که این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم آن وقت تحریم را بی فایده می بینند و وقتی ببینند اثری ندارد خود به خود برچیده می شود چرا که زیان تحریم کنندگان از تحریم ایران بیش از زیان ایران است.

دکتر قدیری ابیانه با رد فرضیه تمدید مجدد مذاکرات در صورت پایان هفت ماه مقرر اظهار کرد: نمی شود تمدید ها همین طور ادامه داشته باشد.

این کارشناس عالی، به تعهد غرب برای آزاد کردن ۷۰۰ میلیون دلار از سرمایه های بلوکه شده ایران بطور ماهانه اشاره و با بیان اینکه بیش از آنچه که قرار است پول های ما را پس دهند، از محل فروش جدید نفت بلوکه می کنند، بر ضرورت اصلاح ساختارهای داخلی برای نجات اقتصاد کشور از وابستگی به نفت تاکید کرد و گفت: اگر مردم و مسئولین به فرمایشات مقام معظم رهبری برای نجات اقتصاد کشور از وابستگی به نفت عمل مب ی کردند، الآن ما بودیم که آنها را تهدید می کردیم، که نفت را به شما نخواهیم فروخت و در چاه‌های نفتمان را می بندیم ولی چون در این راستا حرکت نکردیم و بودجه دولت تا حد قابل توجهی به نفت وابسته است اکنون آنها هستند که می گویند نفت تان را نمی خریم و نه می گذاریم بفروشید.

وی با تاکید بر اینکه هیئت دیپلمات ما حاظر نیست خطوط قرمز را نقض کند به تلاش های هیئت دیپلماتیک کشورمان نیز اشاره و تصریح کرد: تمام تلاش هیئت مذاکره کننده کشورمان این است که بیشترین امتیاز را برای کشور بدست آورند که مورد حمایت رهبری و مردم نیز هستند.

کارشناس عالی امور استراتژیک ادامه داد: اگر مذاکرات به نتیجه نرسید، همه انگشت های اتهام، باید متوجه آمریکا شود نه تیم مذاکره کننده، جناح های داخلی و خودی را و اگر کسی بیاید و جبهه های داخلی را مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات معرفی کند در زمین آمریکا بازی کرده است.

دکتر قدیری ابیانه اظهار کرد: از این جهت که دست آمریکا برای ملت ما رو شده و همچنین دارد در دنیا مشخص می شود چه کسی مانع مذاکرات است، اوضاع به نفع ما در حال تمام شدن است.

منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر
۹۳/۰۹/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">