پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۰۴ ب.ظ

۰

خبرگزاری ایمنا: قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک، دیپلمات برجسته ایرانی در تحلیل عملکرد تیم هسته‌ای ایران در مذاکرات وین در گفت‌و گو با ایمنا عنوان کرد: تیم ایرانی تمام توان خود را در دفاع از حقوق ملت و نظام اسلامی به کار بست.
محمد حسن قدیری ابیانه، دیپلمات برجسته ایرانی در خصوص عملکرد تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات هسته‌ای وین به خبرنگار ایمنا گفت: هیأت دیپلماتیک ایرانی نهایت تلاش خود را برای حفظ حقوق هسته‌ای کشور و به نتیجه رساندن مذاکرات به کار بست.
این دیپلمات ایرانی که سابقه سفارت ایران در استرالیا و مکزیک را نیز در کارنامه دارد با اشاره به تمدید ۷ ماهه مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: اگر آمریکا دست از زیاده خواهی بردارد و به حقوق ملت ایران تمکین کند، مذاکرات هسته‌ای خیلی زودتر از مهلت تعیین شده به نتیجه خواهد رسید.
وی در ادامه اظهار داشت: زیاده خواهی‌های آمریکا از یک سو و تسلیم نشدن ایران در مقابل این زیاده خواهی‌ها از سویی دیگر موجب عدم توافق میان ایران و گروه ۱+۵ خواهد شد. غرب باید به حقوق ملت ایران تمکین کند.
این کارشناس عالی علوم استراتژیک در پاسخ به سؤالی پیرامون واکنش منفی تعداد اندکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مذاکرات وین افزود: از نظر من مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نخواهد رسید و تنها فایده این مذاکرات آن است که نشان می‌دهد مذاکره، لبخند و رفتار دیپلماتیک نمی‌تواند آمریکا را از خصومت با ملت ایران باز دارد؛ در نتیجه این مسئله به خودی خود موجب انسجام بیشتر ملی در ایران و تقویت قدرت مقاومت ایران خواهد شد.
وی در ادامه و در خصوص حضور و نقش پررنگ کشورهای عربی در این دور از مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: کشورهای عرب از اینکه می‌بینند غربی‌ها با آنها رفتاری آمرانه دارند بسیار ناراحت هستند؛ بخصوص آنکه گروه ۱+۵ ناچار است در خصوص پرونده هسته‌ای از موضعی برابر با ایران مذاکره کند. احساس حقارت از این امر گلوی آنها را می‌فشارد.
قدیری ابیانه در پایان تصریح کرد: در رسانه‌های آمریکایی از فریاد زدن جان کری و محمد جواد ظریف بر سر یکدیگر در طول مذاکرات سخن به میان آمده بود. نفس این خبر نشان دهنده موضع قاطع ایران است در حالی که حتی هم پیمانان آمریکا نیز در مقابل این کشور دست به سینه می‌ایستند. این مسئله‌ای است که نزد افکار عمومی کشورهای اسلامی از دیده‌ها پنهان نمی‌ماند و ابهت ایران را به رخ می‌کشد.
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳
۹۳/۰۹/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">