پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۲:۱۸ ق.ظ

۰

تابناک نوشت: مجلس اجازه اجرای فاز سوم هدفمندی را به دولت نمی دهد!

مطابق با گزار ش تابناک مجلسی ها مخالف فاز سوم هدفمندسازی هستند و مانع آ« می شوند واین ایرادر ا وارد می کنند که چرا دولت یارانه نقدی اقشار ثروتمند را قطع نمی کند.

این ایران مجلس به دولت وارد است و دولت به نظر می رسد با اهداف بهره برداری در انتابات بعدی یارانه ثروتمندان را قطع نمی کند اما این دلیلی نمی شود که مجلس با فاز سوم هدفمندسازی مخالفت کند. دولت بادی یارانه ثرتمندان را قطع کند و در عین حال باید فاز سوم هدفمندسازی آغاز شود. به خصوص که یارانه پنهان سوخت برای اقشار ثروتمند دهه برابر یارانه فقیرترین اقشار جامعه است.

گزارش تابناک به شرح زیر است:

این رویه نشان می دهد که دولت از هم اکنون خود را برای افزایش قیمت دادن برخی از ملزومات دیگر نیز آماده کرده است و شروع کار با افزایش قیمت نان تنها یک پیش درآمد ساده برای حمله های بعدی دولت خواهد بود، از هم اکنون زمزمه های فاز سوم هدفمندی یارانه ها به گوش می رسد.
 
این مصوبه به نام سلامت و به کام سود‌جویان خواهد بود!در روزهای اخیر اقتصاد کشور  بار دیگر دچار تحولات اساسی شده است، پایین آمدن یک باره قیمت نفت، و بالارفتن قیمت دلار در بازار ایران تلاطم خاصی ایجاد کرده است، به گونه ای که بازار بار دیگر طعم افزایش یک باره اجناس را بعد از یک دوره کامل رکود به خود دید.

به گزارش «تابناک»، از سوی دیگر در چنین شرایطی که جامعه دچار هیجان و سردرگمی بود، افزایش 34 درصدی قیمت نان، بر این هیجانات افزود و نگرانی های مردم را دو چندان کرد، هر چند که افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت کالا به دلیل بالا بودن قیمت ها و پایین بودن قدرت خرید مردم همچنان در رکود است و استقبال چندانی در بازار به همراه نداشت اما افزایش قیمت نان که از سوی خود دولت اعمال گردید نگرانی های زیادی در بین اقشار مستضعف به وجود آورد.

این رویه نشان می دهد که دولت از هم اکنون خود را برای افزایش دادن برخی از ملزومات دیگر نیز آماده کرده است و شروع کار با افزایش قیمت نان تنها یک پیش درامد ساده برای حمله های بعدی دولت خواهد بود، از هم اکنون زمزمه های فاز سوم هدفمندی یارانه ها به گوش می رسد.

اگر دولت تز اجرای فاز سوم را اجرایی کند، مردم باید خود را برای گران شدن قیمت حامل های انرژی، قیمت آب، برق و تلفن نیز آماده کنند، به طبع این گرانی ها که از سوی دولت اعمال خواهد شد، به طور قطع نرخ برخی کالا های اساسی نیز بالا خواهد رفت و این یعنی فشار بر مردم و کاهش چند باره قدرت خرید.

این در حالی است که دولت می توانست از محل شناسایی اقشار پر درامد و قطع کردن یارانه نقدی این قشر، که در قانون بودجه سال 93 گنجانده شده است کسری بودجه خود را جبران کند، اما به دلیل برخی ملاحظات این کار تا کنون انجام نشده است و به گفته کارشناسان در سال جاری امیدی به اجرای آن نیست.
هرچند که بسیاری از مردم و نمایندگان مجلس از این شیوه رفتاری دولت نگران هستند اما به نظر می رسد که دولت راه خود را انتخاب کرده است و به نحوی این پرژه را به سرانجام خواد رساند، این رفتار در مجلس شورای اسلامی مخالفان زیادی دارد، و حتی می توان این انتظار را داشت که مجلس سر این موضوع  با  دولت به تقابل برسد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص این موضوع  و در رابطه با گمانه زنی های موجود مبنی بر احتمال اجرای فاز سوم قانون هدفمندی طی سال آینده، گفت: اجرای فاز سوم هدفمندی در شرایط کنونی غیر منطقی است، چراکه اکنون بسیاری از برنامه ها در نیمه راه بوده و اجرای گام بعدی به هیچ عنوان منطقی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که ضرورت اجرای فاز سوم قانون هدفمندی چیست؟ بیان کرد: مجلس به هیچ عنوان موافق این اقدام نیست، چرا که دولت به تعهدات خود در تبصره ۲۱ قانون عمل نکرده و هم اکنون بخش اعظم قانون هدفمندی روی زمین مانده است.

وی با بیان اینکه مجلس در شرایط کنونی موافق افزایش قیمت برق، آب و گاز نیست، افزود: دولت برای اجرای این فاز، باید پیش زمینه ها را فراهم کند و تا زمانی که فاز یک و دو هدفمندی یارانه ها کامل نشده است نمی توان صحبت از برداشتن گام سوم کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد:دولت ابتدا باید به تعهدات خود در بخش کاهش هزینه‌ها عمل کند و پس از آن و در صورت نیاز، می توان به فکر افزایش درآمد بود.
وی ادامه داد: اجرای فاز سوم به معنی افزایش درآمد در قبال کاهش هزینه است و ما معتقدیم که همچنان امکان کاهش هزینه ها وجود دارد، در اینصورت شاید نیازی هم به افزایش فشار به جامعه نباشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در واکنش به حذف برخی ایرانیان مقیم خارج کشور از دریافت یارانه نقدی نیز گفت: کاهش هزینه دقیقا همین موضوع است، تا زمانی که می توان با حذف اقشار مرفه از افزایش قیمت آب، برق و گاز جلوگیری کرد دلیلی برای رشد قیمت ها باقی نمی ماند.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: دولت بر اساس اطلاعات وزارت امورخارجه ۱۲۴ هزار نفر را از دریافت یارانه محروم کرد، اما آن ۱۰ میلیون نفری که بنا به گفته وزیر اقتصاد مستحق دریافت یارانه نیستند چه شدند، شاید بهتر باشد که به جای افزایش قیمتها، به فکر حذف این اقشار از دریافت یارانه نقدی باشیم.
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳
۹۳/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">