پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۰۴:۲۲ ق.ظ

۰

DSC07441قدیری ابیانه: راهکار اصلی مبارزه با تحریمها اقتصاد مقاومتی و تبدیل این تحریمها به فرصت است ما باید بدانیم که خسارت آمریکا از تحریمها بسیار بیشتر از خسارت ایران از تحریمهاست.

به گزارش“اقطاع”، قدیری ابیانه، سفیر ایران در مکزیک در نشست سیاسی با موضع مذاکرات ۵+۱ در خصوص نتیجه این مذاکرات اظهار کرد: اگر فرض بگیریم مذاکرات به نتیجه برسد و آنها تسلیم ملت ایران شوند و تمام حق حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند آیا مشکلات ما حل خواهد شد؟ مگر ما قبل از تحریمها مشکل نداشتیم؟ قبل از تحریمها درامدهای نفتی ما به اوج خودش رسیده بود، پس چرا آن موقع هم مشکل معیشتی داشتیم؟

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام در مورد برخی نظرات که رابطه با آمریکا را مفید می دانند گفت: برخی می گویند با آمریکا رابطه داشته باشیم تا مشکلاتمان حل شود، مگر ما با انگلیس رابطه نداشیم؟ انگلیسی که در ایران هم سفارت داشت، در این ۳۵ سال آیا شد جایی به نفع ایران موضع بگیرد؟کدام تحریم علیه ایران بود که انگلیس در آن شرکت نداشته باشد؟

 

وی افزود: چرا عده ای می گویند اگر با آمریکا رابطه برقرار کنیم مشکلاتمان حل مب شود؟ الان میلیونها کارتن خواب در آمریکا وجود دارد و عده زیادی زیر خط فقر هستند اگر آمریکا می توانست معجزه ای کند برای مردم خودش معجزه می کرد.

DSC07440

قدیری ابیانه اذعان داشت: تنها برحه ای که دشمن نتوانست هیچ بخشی از ایرن را جدا کند این 35 سال عمر جمهوری اسلامی بود و در ۸ سال دفاع مقدس بود به دلیل مقاومت ملت ایران تمامیت ارضی کشور حفظ شد.

وی افزود: روابط بین الملل بر اساس منافع کشورها تعریف می شود گاهی مشروع و گاهی هم نامشروع ، ما منافع مشروع سایر کشورها را به رسمیت می شناسیم و انتظار داریم سایر کشورها هم منافع ما را به رسمیت بشناسند.

سفیر ایران گفت: آمریکا در ایران به دنبال منافع نامشروعی است که با منافع مشروع ما در تضاد است.

 

وی در خصوص زمان پایان تحریمها گفت: اگر ما بگوییم که تحریمها معیشت ما را با مشکل مواجه و اقتصاد ما را فلج کرده مطمنا تحریم را بیشتر می کنند و این اهرمی که علیه ایران در دست دارند را تقویت می کنند.

DSC07437

مدیر تأسیس انجمن نخبگان جهان اسلام تاکید کرد: شما باید ثابت کنید که می توانید تهدید و تحریم را به فرصت تبدیل کنید، برای نمونه صفحات سوخت ۲۰% است که ما را تحریم کردند ما خودمان تولید کردیم بعد از دستیابی تحریم را برداشتند، در واقع نمی خواهند ما خودمان وارد عرصه تولید شویم.

 

قدیری ابیانه تصریح کرد: راهکار اصلی مبارزه با تحریمها اقتصاد مقاومتی است و تبدیل این تحریمها به فرصت است ما باید بدانیم که خسارت آمریکا از از تحریمها بسیار بیشتر از خسارت ایران از تحریمهاست.

 

وی بیان داشت: مملکت مثل یک تیم فوتبال می ماند که ۷۸ میلیون بازیکن دارد ما همه عضو این تیم هستیم اگر همه تحرک داشته باشیم پیروز می شویم باید در بخش تولید، علم و … تحرک لازم را داشته باشیم اگر ما این تولید و تحرک را داشته باشیم مطمئنا تیم مذاکره کننده هم پیروز خواهد شد.

 

سفیر سابق ایران خطاب به مردم ایران گفت: چقدر به ما گفتند کالای خارجی نخریم و از کالای تولید داخل استفاده کنیم؟ آیا رعایت کردیم؟ وقتی ما کالای خارجی می خریم در واقع خودمان کالای ایرانی را تحریم می کنیم. اگر ما تولید داخل را تقویت کنیم تحریمها خود به خود شکسته می شود.

 

DSC07439

وی با بیان این فرمایش امام علی (ع) که ”بهترین تفریح کار است” گفت: اگر ما به این باور رسیده بودیم که بهترین تفریح کار است دشمن امیدی به تحریمها نمی بست اگر ما سبک اقتصاد، فرهنگ کار و فرهنگ مصرفمان را اصلاح کنیم تحریمها شکسته می شوند.

قدیری ابیانه گفت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد با هر چند بار به عقب انداختن آن، امایک فایده مهم دارد که آن دشمن شناسی است.

 

وی افزود: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد تمام انگشتها باید به سوی آمریکا باشد چرا که او زیاده خواهی کرده و گرنه تیم مذاکره کننده ایران معقولانه با توجه به مصالح کشور عمل کرد.

 

سفیر ایران تصریح کرد: سبک زندگی را باید اصلاح کرد، هر کسی باید خودش را مسئول بداند شما هستید که باید تحریمها را بشکنید، باید خودمان را باور کنیم.

 

وی در پایان تاکید کرد: جوانان باید صورت مسئله نباشند بلکه خود راه حل باشند ، خودشان امکانات را ایجاد کنند نه اینکه منتظر بمانند دیگران امکانات تامین کنند و دست آنها را بگیرند. در واقع اقتصاد ما باید بر کار متکی باشد نه نفت.

۹۳/۰۹/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">