پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۱ ب.ظ

۸

http://student.medilam.ac.ir/Portals/78/DSC04440.JPG

بیانیه دانشجویان بسیجی درواکنش به اظهارات داریوش قنبری در مناظره دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش ایلام رصد، دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی ایلام  در پی اظهارات داریوش قنبری نماینده سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در مناظره با دکتر قدیری ابیانه در تاریخ ۱۲ آذر ۹۳ در دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیانیه ای صادر کرده است که به شرح زیر می باشد:

«ما را از کشتی هایشان در خلیج فارس می ترسانند و از هواپیماهایشان. ما از چه می ترسیم؟ ما از هواپیمایشان می ترسیم؟ ما از کشتی آن ها می ترسیم؟ ما کسانی هستیم که شهادت را سعادت می دانیم… ملت شهادت طلب را از چه می ترسانند؟»  امام خمینی (ره)

۱۶ آذر سال ۳۲ بود ، ۱۱۰ روز از کودتای ۲۸ مرداد می گذشت…کودتایی که بعد ها دولت امریکا به طراحی و اجرای آن اعتراف کرد. جوانانی که از سلطه استکبار و دخالت های روزافزونش به تنگ آمده بودند دست به اعتراض زدند. دانشجویانی که پس از کودتا شاهد تسلط کامل دولت امریکا بر دربار و دولت کشورشان بودند، اجازه نمی دادند معاون رییس جمهور امریکا وارد خاکشان شود. دانشجویانی که از هیچ چیز نترسیدند، از هشدارهای ارتش شاهنشاهی نترسیدند، از قدرت مقامات امریکایی نترسیدند و حتی از مرگ… دانشجویانی که با افتخار و عزت به شهادت رسیدند تا شاهد ذلت ایران نباشند.

سال ها از آن واقعه گذشت و چه ها که بر ما نگذشت … از حمله ناکام نظامی در صحرای طبس تا شلیک مستقیم به هواپیمای مسافربری ایران برفراز خلیج همیشه فارس و آغاز تحریم های اقتصادی در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۵۹ و حمایت از رژیم متجاوز عراق پس از حمله به ایران و… .

بهتر است برخی از مواضع مقامات امریکایی در این سال ها را مرور کنیم:

۳۰ آبان ۱۳۵۷ ) کارتر – رییس جمهور امریکا – در دیدار با اردشیر زاهدی از او می خواهد در بازگشت به ایران حمایت مؤکد آمریکا از شاه را ابلاغ و ضمناً ضرورت نشان دادن قاطعیت از سوی شاه را اعلام کند.

۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ ) کیسینجر – مشاور امنیت ملی رییس جمهور امریکا- : سقوط شاه ، بزرگترین شکست امریکا پس از جنگ جهانی دوم بود.

مهر ۱۳۵۸ ) سناتور جکسون : انقلاب ایران محکوم به شکست است و این کشور در آستانه ی تجزیه به قطعات کوچک است.

۱ آبان ۱۳۵۸ ) کارتر به شاه اجازه داد در امریکا اقامت کند.

اردیبهشت ۱۳۵۹) ایلز کاپلند ، همکار روزولت در کودتای ۲۸ مرداد: هدف از تهاجم طبس، تنها آزادی گروگانها نبود بلکه کودتا برای سرنگونی رژیم ایران هدف اصلی     بود.

۱۲ بهمن ۵۹ ) ژنرال هیگ – وزیر خارجه امریکا – : امریکا حضور نظامی خود را در خلیج فارس تقویت می کند تا به کشور عراق کمک کند. ( حمایت از عراق پس از حمله به ایران)

آذر ۱۳۶۲ ) ریگان – رئیس جمهور امریکا – با اعزام رامسفلد به بغداد به عنوان فرستاده ویژه و ارسال نامه ای با خط خود به صدام، خواستار گسترش پیوندهای نظامی، فنی و تجاری دو کشور شد . . .

در سال های دیگر هم ذره ای از این خصومت کم نشد. در حالی که پس از واقعه ۱۱ سپتامبر دولت جمهوری اسلامی ایران آن را محکوم کرد و رییس جمهور وقت ایران در آن برهه دائما بر گفت و گوی تمدن ها تاکید می کرد، جرج بوش در سخنرانی معروف خود ایران را از اجزای اصلی محور شرارت در جهان معرفی کرد!

در گذشته ی نه چندان دور ، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه امریکا در اهانتی آشکار به ملت ایران گفت: فریب و نیرنگ بخشی از ژن ایرانیان است. (۱۴ آذر ۹۳ )

اما چه نیازی به یادآوری موارد فوق است؟

لطفا اظهارات زیر را با دقت بخوانید:

– سی سال گفتیم مرگ بر امریکا… امریکا را کشتیم؟ اروپا را کشتیم ؟ تا کی می خواهیم به این روند ادامه بدهیم؟

– امریکایی ها از تجزیه طلبی ایران بیزار بوده اند و در راستای تقویت ایران تلاش کرده اند.

- امروز نیز امریکا به دنبال ایرانی مقتدر برای امنیت منطقه است. ( ؟!! )

اظهارات فوق متعلق به یک دیپلمات امریکایی نیست! بلکه این ها تنها بخش کوچکی از اظهارات دور از باور آقای داریوش قنبری – نماینده سابق مجلس شورای اسلامی – در مناظره با آقای قدیری ابیانه در تاریخ ۱۲ آذر ۹۳ در دانشگاه علوم پزشکی ایلام است.

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ضمن محکوم کردن مواضع سلطه پذیرانه ی تمام غرب زدگان و خودباختگان و با ایمان قلبی به توانمندی های فرزندان رشید این مرز و بوم، آماده ایم تا آخرین قطره ی خون خود را در راه حفظ استقلال و عزت کشور فدا کنیم وهیچ واهمه ای از قدرت پوشالین و رو به زوال امریکا و متحدانش نداریم. ما پیرو آن امامی هستیم که می فرمود: امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

۹۳/۰۹/۱۵

نظرات  (۸)

بیانیه کاملا مستند ، منطقی وواقع بینانه بود.
درود بر دکتر قدیری
از اینها انتظاری بیش از این نیست.شکم و زیر شکمشون تأمین بشه از نظرشون همه چی حل شده است . اساسا مبارزه و ایستادگی در منطق اینها جایی نداره.
همون موقع که والرشتاین جامعه شناس آمریکایی اومد ایران این آقایان بهش گفتن که در مورد سقوط آمریکا حرفی نزنی ما تازه تونستیم مخ این دانشجوها رو بزنیم و به سمت غرب متمایلشون کنیم. این جمله معروف والرشتاین است که میگوید:بله آمریکا غول است ولی غول پوشالی

آقای قدیری عزیز

پیامبر هم با سرسخت ترین دشمنان اسلام گفتگو کرد و حتی امتیازاتی به آنها داد (ماجرای فتح مکه و ابوسفیان)، درسته که آمریکا دشمنه، اما ما بایستی با درایت خودمان آمریکا را در مسیری قرار دهیم که دیگه در پی تهدید ایران نباشد. و با زبان تکریم با ایران گفتگو کنه.

درود بر قنبری
چرا فقط هسته ای. ما در همه زمینه ها می توانیم در چارچوب احترام متقابل با هم مذاکره کنیم.
پاسخ:
وقتی دشمنان ما معتقدند که باید در کنار مذاکرات چماق تحریم بیشتر و حتی تهدید نظامی را بالا برد کما اینکه در مذاکرات هسته ای هم چنین کرده اند نیازی به مذاکره در مورد سایر موارد نیست. 
آقای ابیانه لطفا دلواپسی را کنار بگذارید ...
پاسخ:
یعنی می فرمایید بی تفاوت باشیم و دلواپس مصالح کشور نباشیم؟ دلواپس بودن ایرانیان نسبت به سرنوشت کشور نشانه دلسوزی آ«ها است.
آقای دکتر قدیری
باسلام
اصلاح طلبان واقعی ایران نه خواستار تسلیم شدن به آمریکا هستند و نه مبارزه شعاری با آن کشور. اصلاح طلبان واقعی خواهان رابطه براساس تکریم با همه کشورها از جمله آمریکا هستند. اگر ما در کشور مدیریت کارآمد داشته باشیم از جمله دیپلماسی کارآمد. می توانین عزت مندانه و براساس اصل خود باوری که مورد نظر شماست با آمریکا مذاکره و یک رابطه برد- برد با هم داشته باشیم.
پاسخ:
سلام. اجازه مذاکره با آمریکا در چارچوب هسته ای با آمریکا در چارچوب 5+1 داده شده است. 
واقعا متاسفم برای سایت این به اصطلاح سفیر که این بیانه سخیف و سراسر کذب رو منتشر کرده. اون قسمت های در و گوهرفشانی قدیری رو که مایه شرمساری ما شد(ناوهای آمریکا در استرالیا و تایلندی ها.....) عیبی ندارند؟
واقعا برای خودم متاسفم که این آقا با این ادبیات سالها نماینده ما در اروپا و امریکا بودند
پاسخ:
در مناظره گفتم نگاه منحصرا اقتصادی اگر باشد پس باید حق را به رئیس جمهوری از تایلند داد که افتخار می کند که فواحش تایلندی مبالغ هنگفتی ارز خارجی با شغل خود برای کشور به ارمغان آورده اند. این کجایش سخیف است. سخیف اظهارات کسی است که دین اسلام را با ایدئولوزی کمونیستی کره شمالی را یکسان عرفی می کند. سخیف حرف کسانی است که آنچنان مرعوب یا شیفته قدرت آمریکا هستند که راهی جز تسلیم معرفی نمی کنند.
در مورد استرالیا اشاره کردم به زمانی که سفیر بودم در استرالیا. ناو آمریکایی لنگر انداخت در سیدنی. رادیو اعلام کرد که این سربازان آمریکایی 6 ماه در دریا بودند و از زنها خواستند کاری کنند به این سربازها در این ایام خوش بگذرد. بعد از نیم ساعت آنچنان تجمعی از خانم ها پیش آمد که رادیو گفت بس است و هر آمریکایی چهار زن را در بر داشتند. گفتم برخی ها ایران را آنچنان تسلیم آمریکا می کنند که ناموسی هم باقی نماند. 
ذکر این نکته سخیف نیست. بلکه عمل وادادگان سخیف است. بله. حمایت از آمریکا باید هم مایه شرمساری شما شود.
وادادگی در مقابل آمریکا باید مایه شرمساری شما شود. آمریکار ا قوی تر از خداوند دادنستن باید مایه شرمساری شما شود. 
ضمنا کچای این بیانیه بسیج کذب و سخیف بود.؟ سخیف آن مواضعی است که خود احساس خفت و خواری نسبت به آمریکا می کند و آن را به ملت ایران نسبت می دهد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">