پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۵۱ ب.ظ

۰

احتمال کاهش قیمت نفت به 45 دلار در هر بشکه/ عربستان به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران استقدیری ابیانه در گفتگو با بسیج پرس: ممکن است قیمت نفت به 45 دلار نیز کاهش یابد که اتفاق ناگواری برای اقتصاد وابسته به نفت کشور ما به حساب می آید.

به گزارش بسیج پرس؛ محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس امور استراتژیک و سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با بسیج پرس، گفت: تبدیل شدن آمریکا از یک واردکننده نفتی به توان صادارت نفت به دلیل استفاده از تکنولوژی پیشرفته در استخراج نفت شیل، تقاضای نفت را به خصوص در منطقه ما کاهش داده و آمریکا از وارد کننده تبدیل به صادر کننده نفت شده است.

قدیری ابیانه ادامه داد: عربستان سعودی حجم صادرات نفت را افزایش داده و بازار اشباع است و در این افزایش تولید هدف سیاسی ضربه زدن به اقتصاد ایران و حتی روسیه را دنبال می کند، البته یکی از اهدافی که عربستان دنبال می کند، این است که با کاهش قیمت نفت، تولید نفت شیل در آمریکا صرفه اقتصادی خود را از دست بدهد و وابستگی اقتصاد به نفت باقی بماند.

وی با بیان این که ممکن است کاهش قیمت نفت به 45 دلار در هر بشکه هم برسد، اظهار داشت: دلایل دیگری هم برای این کاهش قیمت وجود دارد که می تواند بیش از این نیز ادامه پیدا کند و حتی ممکن است به 45 دلار در هر بشکه هم برسد و این برای اقتصادی مانند ایران که متاسفانه به درآمدهای نفتی وابسته است خبرخوبی نیست و یک تهدید محسوب می شود و منابع مالی دولت را محدود خواهد کرد. این درحالی است که هزینه های دولت، قبل از کاهش قیمت نفت و در نتیجه کاهش در آمد،در شش ماهه اول سال ماهانه 5 هزار میلیارد تومان بیش از درآمد های آن است. در صورتی که تحریم های آمریکا هم چنان برقرار است و حتی امکان تشدید آن را هم باید در نظر گرفت. این در شرایطی است که حتی اگر تحریم ها هم به طور کامل برداشته شود، بخشی از مشکلات برطرف می شود و بخش عمده آن باقی می ماند. بنابراین مردم باید خودشان را برای شرایط سخت تر آماده کنند.

این کارشناس امور استراتژیک اقتصاد مقاومتی را تنها راه بهبود وضعیت اقتصادی ایران عنوان کرد و گفت: تنها یک راه برای بهبود وضعیت اقتصادی از جنبه های مختلف وجود دارد و آن اقتصاد مقاومتی است که عزم ملی در تحقق این اقتصاد مقاومتی نقش پررنگی دارد. عزم ملی یعنی همه مردم باید خود را در این قضیه دخیل و موثر بدانند و برای آن تلاش کنند.

قدیری ابیانه افزود: کشورهایی مانند ژاپن و کره که در وضعیت اقتصادی خوبی به سر می برند و تحریم هم نیستند، تعطیلات مناسبتی شان از ما کمتر و ساعت مفید کاریشان 8 ساعت و بیشتر است و بسیار مقتصدانه تر از ما زندگی می کنند، در حالی که ما در ایران متاسفانه بیشترین تعطیلات مناسبتی وعلاه بر آن بین تعطیلین را داریم و ساعات مفید کاری به طور متوسط در ادارات کشورمان 22 دقیقه در روز است و جزء پرمصرف  ترین ملت ها هستیم.

سفیر سابق ایران در استرالیا نقش مردم را محور اصلی در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر نسبت به سبک زندگی خویش چه در بخش کار و تولید و چه در بخش مصرف و پرهیز از اسراف اقدام نکنیم و خود را از تنبلی اجتماعی که گرفتار آن هستیم نجات ندهیم، باید منتظر مشکلات بیشتری باشیم. متاسفانه مردم ما اصولا در بسیاری از موارد برای خود نقشی در تحقق اقتصاد مقاومتی قائل نیستند در صورتی که نقش اصلی با مردم است.

قدیری ابیانه اضافه کرد: دولت نیز با وجود کسری بودجه و بدهکاری رو به افزایش، حاضر نشد طرح هدفمندسازی را اجرا کرده و نیز اقشار ثروتمند را از دریافت یارانه نقدی حذف کند.

وی با اشاره به این که اگر سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی را اصلاح کنیم، دیوار تحریم ها فرو می پاشد بیان کرد: با اصلاح فرهنگ اقتصادی زندگی، هم سرعت پیشرفت کشور افزایش می یابد و  هم می توانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، حتی تحریم نفتی را در این صورت می توان به فرصتی برای رهایی اقتصاد از نفت و وابستگی به نفت و قرار دادن کار به عنوان پایه اقتصاد کشور تبدیل کرد.

قدیری ابیانه در پایان در خصوص کاهش صادرات نفت در شرایط فعلی گفت: کاهش صادارت نفت باید در هماهنگی و توافق با اعضای اپک باشد. این موضوعی است که کشور ما در اپک دنبال می کند، اما با مخالفت کشورهای تحت نفوذی چون عربستان مواجه می شود.

۹۳/۰۹/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">