پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

دوشنبه, ۱ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۱۹ ب.ظ

۰

قدیری ابیانه گفت: وابسته بودن اقتصاد ایران به نفت از دلایل امیدواری دشمن به تأثیر تحریم ها بر کشورمان است و با اصلاح این وضعیت، اقتصاد بهبود خواهد یافت.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص اهداف غربی ها از تمدید مذاکرات هسته ای با کشورمان اظهار داشت: آمریکایی ها به دنبال تحمیل نظرات خود به ایران هستند و ارزیابی آنها این است که با گذشت زمان فشار اقتصادی بر ایران سنگین تر شده و کشورمان ناچار به عقب نشینی از خواسته های به حق خود می شود.

وی در ادامه افزود: غربی ها معتقدند کاهش قیمت نفت و کم شدن درآمد نفتی ایران مشکلات کشورمان را افزایش می دهد و این مسئله موقعیت ایران را در جهان تضعیف خواهد کرد.

سبک زندگی غلط ایرانی ها عامل مهمی در وابستگی اقتصاد به نفت است

سفیر سابق ایران در مکزیک وابسته بودن اقتصاد ایران به نفت را از دلایل امیدواری دشمن به تأثیر تحریم بر کشورمان دانست و گفت: متاسفانه بحث وابسته بودن اقتصاد ما تا حد زیادی به نفت یک واقعیت است و اصولا همین تلقی باعث شده دشمن وارد مرحله تحریم اقتصادی و نفتی و بانکی شود؛ در صورتی که اقتصاد ایران باید به کار و فعالیت مضاعف وابسته باشد.

وی ادامه داد: آنچه غرب را امیدوار کرده که فشار بر ایران تاثیرگذار است از یک طرف فرهنگ ضعیف کار در کشورمان و رایج  بودن تنبلی اجتماعی می باشد؛ همچنین تعطیلات زیاد سالانه و بین تعطیلین و کم بودن ساعات مفید کاری، اسراف زیاد در مصرف و اتلاف سرمایه ها و وجود میل خرید کالاهای خارجی در کشور که نیاز به ارز را افزایش می دهد، از موارد دیگر است.

دکترای استراتژیک کشور سبک زندگی غلط ایرانی ها را عامل مهمی در وابستگی اقتصاد به نفت برشمرد و اذعان داشت: امروز نفت به جای اینکه اهرمی در دست ما باشد و بتوانیم درب چاه های نفت را بسته و بدون آن اقتصاد کشور را اداره کنیم، با سبک غلط زندگی وضعیتی را ایجاد کردیم تا دشمن احساس کند با تحریم خرید نفت ایران و ممانعت از فروش آن می تواند به کشور فشار بیاورد.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان و مردم ایران به رهنمودهای رهبری که در شعار سال تجلی می یابد، عمل می کردند و ساعات مفید کاری افزایش می یافت، فرهنگ کار و مصرف و سبک زندگی اصلاح می شد در این صورت زمینه ای وجود نداشت تا دشمن امیدی به کارآمدی تحریم ها داشته باشد و تا کاهش قیمت نفت پیش نمی رفتند.

ترجیح خرید کالای خارجی به داخلی، از عوامل ضعف اقتصاد است

سفیر سابق ایران در استرالیا اصلاح سبک اقتصاد فرهنگی زندگی را راهکار شکست دیوار تحریم ها دانست و خاطرنشان کرد: عزم ملی باید در اصلاح وضعیت زندگی مردم مشاهده شود و تا زمانی که در کشورمان تعطیلات بالاترین مقدار و ساعات مفید کاری جزء پایین ترین ها باشد، در مصرف سوخت و سایر منابع انرژی اسراف کنیم و خرید کالای خارجی را به داخلی ترجیح دهیم دشمنان تسلیم خواسته های بر حق ایران نشده و مذاکرات به نتیجه دلخواه ما نخواهد رسید.

وی افزود: وحدت ملت ایران حول محور ولایت و عمل به آموزه های اسلام و اصلاح سبک زندگی راهکار فروپاشی تهدیدات و تحریم هاست و در این صورت پیشرفت کشورمان در همه ابعاد حتی در شرایط تحریم سرعت بیشتری خواهد گرفت.

این کارشناس سیاسی در پایان تاکید کرد: هر ایرانی باید در مسیر لغو شدن تحریم ها حرکت کند و با عملکردش سرعت پیشرفت ایران را افزایش دهد؛ زیرا هر فرد در راه اقتدار کشورش می تواند نقش سازنده ای ایفا نماید که با شناسایی این نقش می تواند عزت مندانه به آن عمل کند.

۹۳/۱۰/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">