پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳ ق.ظ

۰

قدیری‌ابیانه: قصد غربی‌ها در مذاکرات جلوگیری از حق پیشرفت ملت ماست / این کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با «نسیم»، گفت: از نشانه توافق بد گرفتن امتیازات نسیه و دادن امتیازات نقد است/ تحریم‌ آمریکا نسبت به صادرات کالاهای ما نشان از قدرت صادرات ایران دارد

محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با «نسیم»، با اشاره به تحریم آمریکا نسبت به صادرات کالاهای ایرانی گفت: این تحریم‌ها نشان می‌دهد اگر ایران تحریم نباشد قدرت صادرات خواهد داشت؛ که مثال آن فرش ماست که به عنوان نمونه رقیب ندارد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه البته ما در بخشی از تولیدات داخلی مانند ساخت خودرو و برخی دیگر از محصولات قدرت رقابت نداریم گفت: دلیل این عدم توان نیز این است که فرهنگ و وجدان کار در کشور ما بسیار ضعیف است و مثلا ساعت مفید کاری در ادارات کشور ما 22 دقیقه در روز است که باید اصلاح شود و اگر اصلاح شود قدرت رقابت در خیلی از زمینه‌ها برای ما به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اظهارات مشاور ارشد رئیس‌جمهور در خصوص اینکه "اگر تعرفه واردات برداشته شود، قابلیت رقابت در هیچ صنعتی به جز آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی را نخواهیم" گفت: اولا بیان این سخن اشتباه است و ثانیا زدن این حرف در مورد توان کشور در جائی که رسانه‌ای شود آن هم به عنوان یک مقام دولتی اشتباه بزرگ دیگر است؛ حتی اگر اینگونه نیز باشد نباید وی این حرف را بزند چه برسد به اینکه اینگونه نیز نباشد.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: البته مثلا ما اکنون در زمینه صدور کالاهای پیشرفته‌ای مانند رادیو داروها، صفحات سوخت 20 درصد نیز توان صادرات داریم.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک توافق بد گفت: اینکه امتیازاتی که می‌گیریم نسیه باشد و امتیازاتی که می‌دهیم نقد باشد یکی از نشانه‌های توافق بد است.

قدیری ابیانه افزود: از نشانه‌های دیگر توافق بد این است که بخواهند حقوق ملت ایران برای پیشرفت را نادیده بگیرند؛ حق پیشرفت ملت ما چیزی نیست که ما بخواهیم در مذاکرات از دست بدهیم البته هیأت مذاکره کننده نیز چنین قصدی ندارد اما غربی‌ها قصد رسیدن به چنین هدفی را دارند.

۹۳/۱۰/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">