پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

چهارشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۳۲ ب.ظ

۰

آمریکا، موسوی و کروبی را سرمایه خود می داند/تفکرات فتنه گران 88 داعشی و طالبانی استقدیری ابیانه در گفتگوی تفصیلی با «سراج 24»: امام خمینی(ره) معیار را برای همه مشخص کردند، ایشان فرمودند که ببینید دشمن از عملکرد شما خشنود است یا خیر. به وضوح مشخص بود که آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، از فتنه گران حمایت کرده و از آنها راضی هستند.
به گزارش «سراج24»،  انتخابات سال 88 و تحولات پس از آن نقطه عطفی در تاریخ انقلاب به شمار می رود چرا که سنگ محک بسیاری از سیاسیون همین فتنه 88 شد. برخی تلاش کردند با مواضع دو پهلو از این غائله جان سالم به در ببرند و برخی نیز سکوت کردند. تنها در این میان عده ای بودند که از ابتدا پای کار آمدند و به مقابله با فتنه پرداختند.

در نهایت اما این حماسه 9 دی بود که پایانی بر فتنه 88 شد. بر همین اساس با دکتر محمد حسن قدیری ابیانه به گفت و گو نشستیم. وی سفیر سابق ایران در مکزیک و سفیر اسبق ایران در استرالیا و مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام است.

*سراج24: اولین سوال را اینگونه آغاز کنم که به اعتقاد شما، موسوی و کروبی سران فتنه هستند یا عوامل فتنه؟

 -قدیری ابیانه: همانطور که مرحوم عسکراولادی عقیده داشت، کروبی و موسوی سران فتنه اصلی نیستند. سران فتنه انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و این دو جزء عوامل فتنه به شمار می آیند که جرم بزرگی مرتکب شدند و باید پاسخ گوی اعمال و رفتار خود باشند.

*سراج24: فتنه 88 فتنه بزرگی بود که برخی افراد با کمک غربی‌ها ایجاد کردند. آنان تقلب را رمز فتنه کردند. این در حالی است که پیش از این، آنها مستقیم و غیر مستقیم مسئول انتخابات بودند و بر صحت انتخابات صحه گذاشته‌اند، چرا چنین عقب گردی داشته اند؟

-قدیری ابیانه: فیلم ضبط شده ای از آقای تاج زاده وجود دارد که او در جمع دوستان خود در زندان می گوید که ما انتخابات را باختیم و اگر خیلی تقلب شده باشد، یک میلیون رای بوده است، در حالی که تفاوت آرای دو کاندیدا 11 میلیون رای است.

آقای تاج زاده هرچند بحث یک میلیون رای را به میان آورده اما بر صحت انتخابات صحه می گذارد و به این واقعیت بعد از چند سال نمی رسد، بلکه از ابتدا آگاه بوده که انتخابات در کمال سلامت برگزار شده است. موسوی، خاتمی، موسوی لاری و تاج زاده کسانی هستند که در دوره های گذشته خود برگزار کننده چندین انتخابات بوده اند و می دانند که امکان تقلب با این وسعت اساسا وجود ندارد.

 آنها با علم به اینکه انتخابات را باختند، ادعای تقلب را مطرح و سعی کردند تا اوضاع را برهم بزنند، در حالی که به صورت منافقانه دائما شعار حمایت از مردم، حمایت از آرای عمومی و حمایت از جمهوریت سر می دهند؛ جمهوریت یعنی اگر نامزدی را که رقیب شماست، یک رای بیشتر آورد، برنده انتخابات و رئیس جمهور است.

 اگر فردی نسبت به سلامت انتخابات ادعایی، شک و شبهه ای داشته باشد، باید از طریق قانونی و در یک فرصت مشخص با داشتن ادله و سند شکایت خود را به مجاری قانونی تقدیم کند؛ یکی از دلایلی که آنها شکایت نکردند و ادله ای برای شکایت معرفی نکردند و پیشنهاد شمارش 10 درصد از آرا را نپذیرفتند، این بود که می دانستند تقلبی صورت نگرفته و انتخابات را باخته اند.

 ادعای تقلب در حالی صورت گرفت که مدعیان تقلب عملا آگاه بودند، تقلبی صورت نگرفته و در حقیقت آنها با آرای عمومی مخالفت کرده و علیه جمهوریت نظام دست به کودتا زدند و با توجه به اینکه انتخابات مظهر حاکمیت مردم است، فتنه گران علیه حاکمیت مردم دست به فتنه زدند.

*سراج24: فتنه 88 تاثیرات سوئی بر اقتصاد کشور داشت، آقای موسوی و کروبی خود زمانی مسئولیت های کلان در نظام داشتند و می دانستند هر بحران و ناامنی در کشور صدمات اقتصادی فراوانی بر جای می گذارد، به نظر شما چرا با علم به این مسئله در وادی فتنه گام نهادند؟

-قدیری ابیانه: اخیرا از قول آقای آل اسحاق نقل شده که ایشان در روزهای ابتدایی فتنه به همراه جمعی دیگر با موسوی ملاقات داشت و از خسارتهای مادی و مالی که در جریان فتنه 88 به کشور وارد می شود، صحبت می کند و موسوی در جواب می گوید: می دانم به کشور خسارت وارد می شود.

 در واقع آقای موسوی با علم به اینکه فتنه به کشور خسارات اقتصادی وارد می کند، دست به فتنه زد و برخی افراد دخیل در فتنه از کشورهای غربی خواسته بودند، تحریمهای ایران بیشتر شود تا با افزایش فشار اقتصادی به کشور و سخت شدن معیشت، مردم مقابل نظام بایستند.

هدف فراتر از احمدی نژاد بود، مسئله فتنه اختلاف او و چند نفر دیگر نبود، آنها انتخابات را بهانه کردند تا به ملت و کلیت نظام  ضربه بزنند و کاملا از ماموریت خود آگاه بودند و می دانستند در زمین دشمن بازی می کنند. تحریمهایی که به کشور وارد شد، نتیجه فتنه 88 بود و دشمن امیدوار شد با افزایش تحریمها میان ملت و نظام  فاصله ایجاد کند.

*سراج24: این جمله از امام خمینی (ره) یادگار است که فرمود« ببینید دشمن اگر از سخن و قلم شما خشنود می‌شود، بدانید که به بیراهه می‌روید»، امروز فتنه گران خود را در خط امام می دانند، شما چه ارزیابی از این سخن امام دارید؟

-قدیری ابیانه:  امام خمینی(ره) معیار را برای همه مشخص کردند، ایشان فرمودند که ببینید دشمن از عملکرد شما خشنود است یا خیر. به وضوح مشخص بود که آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، بهاییان، ساواکیها، منافقین، ضد انقلاب و سلطنت طلبها و مرتجعین منطقه همه هماهنگ از فتنه گران حمایت کرده و از آنها راضی هستند و حتی فتنه گران را سرمایه های خود می دانند. صحنه کاملا روشن بود و مشخص بود، دشمنان از عملکرد آقایان کروبی و موسوی خشنود هستند.

*سراج24: فتنه گران در روزهای ابتدایی فتنه جمعی از مردم و هواداران خود را فریب دادند، البته بسیاری از همین مردم در 9 دی به انقلاب پیوستند، به نظر شما در جریان فتنه به جز این عده فریب خورده افراد دیگری نیز نقش داشتند؟

-قدیری ابیانه: بین فتنه گران اصلی و مردمی که به موسوی رای دادند، تفاوت اساسی وجود دارد، موسوی تا قبل از روز شنبه بعد از انتخابات نامزد مورد تایید شورای نگهبان بود؛ فعالیت به نفع او، حضور در ستادهای او خلاف قانون محسوب نمی شد و نمی توان افرادی را که در ستادهای او حضور داشتند، مجرم شمرد اما بعد از اعلام نتایج توسط وزارت کشور دو گروه به فتنه پیوستند.

گروهی همچون آقای خاتمی می دانستند که ادعای تقلب کاملا دروغ است و با علم به این موضوع موسوی را پیروز انتخابات معرفی کردند و هنوز این افراد جرئت و جسارت برای عذرخواهی از ملت و نظام ندارند. گروه دیگر فریب خوردگانی بودند که فکر کردند تقلب شده است، بیشتر افرادی که در روزهای فتنه به خیابانها آمدند، جزء این گروه هستند، البته اینها نیز می دانستند کارشان خلاف قانون است.

*سراج24: در مورد موسسات نظر سنجی که قبل و بعد از فتنه مرتب در مورد انتخابات نظرسنجی می کردند، نظری دارید؟

-قدیری ابیانه: موسسات زیادی به این کار می پرداختند، از جمله یک موسسه آمریکایی که نظر سنجی های شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» را در خاورمیانه انجام می دهد، در یک نظر سنجی از برخی افراد اعلام کرد، طبق نظرسنجی احمدی نژاد در زادگاه موسوی 2 برابر او رای می آورد. سه ماه بعد از انتخابات نیز نظر سنجی دیگری انجام داد و اعلام کرد بیش از 80 درصد مخاطبین نظرسنجی از نتایج انتخابات راضی هستند. نظر سنجی این موسسه نشان می دهد، 80 درصد از نتیجه راضی هستند، در حالی که همه 80 درصد مردم به احمدی نژاد رای ندادند.

*سراج24: چرا فتنه گران مصلحت بزرگی چون حفظ انقلاب اسلامی را می خواستند فدای جاه طلبی و یا حفظ آبروی خود کنند؟

-قدیری ابیانه: معمولا کسانی که به دموکراسی، جامعه مدنی، آرای عمومی، جمهوریت و اسلامیت نظام ایمان دارند، به حق الناس نیز اهمیت می دهند و در مسئله انتخابات نتیجه هرچه باشد می پذیرند، اما کسانی که ادعای مدنیت دارند، اما فرهنگشان داعشی و طالبانی است سعی در برهم زدن سازو کارها دارند و هرچند به ضرر ملت و کشور باشد.

اخیرا بندر بن سلطان گفته که حتی اگر سوریه ویران شود، بشار اسد باید کنار برود؛ تفکر موسوی، کروبی و خاتمی و امثال تاج زاده و احزابی چون مشارکت این گونه است و معتقدند نظرشان باید حاکم شود، حتی اگر به قیمت ویرانی کشور و اختلال در زندگی مردم باشد. این افراد و جریان ها علی رغم ادعای مدنیت، دموکراسی و احترام به آرای عمومی داعشی های ایران هستند و در تشدید تحریمها نقش داشتند و با حماسه 9 دی منزوی شدند. عده ای در عاشورای سال 88 به امام حسین(ع)، انقلاب و رهبری اهانت کردند، اما از سوی موسوی مردم خداجوی لقب گرفتند.

 حضور کم نظیر مردم در انتخابات 88 امتیاز و پیروزی بزرگی برای انقلاب اسلامی بود، اما این افراد با فتنه خود انقلاب را به چالش کشاندند و به نفع دشمن قدم برداشتند؛ برخی از آقازاده ها برای تشدید تحریمها عازم کشورهای مختلف شدند، در صورتی که پدرشان در این کشور مسئولیت کلان داشت.

9 دی تنها حضور ملت مومن ایران نبود، بلکه افراد زیادی که به موسوی رای داده بودند و بعد فریب او را خوردند، حضور داشتند و این روز شاهد ریزش اساسی در صف هواداران فتنه بودیم. البته 9 دی به معنای پایان تلاش جبهه استکبار نیست و تلاش می کنند فتنه ای دیگر علیه انقلاب طراحی و اجرا کنند. دولت باید خیلی مراقب باشد، متاسفانه در وزارت حساس علوم، فتنه گران مسئولیت گرفته اند و دولت باید هرچه سریعتر چاره اندیشی کند.

*سراج24: آقای خاتمی از ابتدای فتنه در کنار فتنه گرانی بود که به آرای عمومی و دموکراسی تمکین نکردند و مدام از جامعه مدنی نیز سخن می گوید، چگونه این دو قابل جمع است؟

-قدیری ابیانه: ایشان 8 سال شعار جمهوریت، جامعه مدنی و توجه به آرای عمومی را مطرح کرد. خداوند ادعای افراد را به آزمایش می گذارد، فتنه آزمونی بود که خاتمی در آن مردود شد. او قبل از اعلام نتایج انتخابات به موسوی تبریک گفت، اگر فرض بر این باشد که او دچار توهم پیروزی موسوی شده است، این توهم بعد از اعلام نتایج باید برطرف می شد و از مردم عذرخواهی می کرد، امروز نیز جرئت عذرخواهی ندارد و اولین فردی بود که به شعارهای خود پشت پا زد و این فرد شخصیت ضعیفی دارد و دنباله رو افراطیون است. امیدوارم شجاعت عذرخواهی از ملت و نظام را پیدا کند و توبه کرده و حقایق را بگوید. او اگر در دوران ریاست جمهوری خود به کشور خدمتی نیز کرده باشد، با همراه شدن با فتنه اجر آن را از دست داده است.

اگر نظام به دلیل اینکه خاتمی روزی رئیس جمهور این کشور بوده است، رافت از خود نشان می دهد به این معنا نیست که او دخالتی در فتنه نداشته است و حتی پیام تبریک او به موسوی عده زیادی را دچار تردید کرد.

*سراج24: ما  در سال 78 نیز یک فتنه را پشت سرگذراندیم، این فتنه چه تفاوتی با فتنه 88 داشت؟

-قدیری ابیانه:  در دوران اصلاحات شعار فشار از پایین، چانه زنی از بالا سرداده می شد، در فتنه 78 این سیاست از سوی برخی دنبال می شد که نتیجه آن شکست بود. در فتنه 88 سیاست همپیمانی با استکبار و تلاش برای فریب مردم و عمل ضد قانون برای حاکم کردن اقلیت بر اکثریت دنبال شد و تلاش برای ایجاد دیکتاتوری خائنانه شکل گرفت.

هدایتهای رهبری و حضور مردم فتنه پیچیده دشمن را خنثی کرد و نظام را از یک بحران بزرگ نجات داد و البته این نظام مستحکم تر از قبل شد و کسانی که مردم آنها را خودی می دانستند، چهره ضد مردمیشان مشخص شد و این از الطاف الهی بود.

 افرادی چون موسوی و کروبی عامدانه علیه مردم و نظام عمل کردند و البته به خاطر جرمهایی که از آنها سر زد، باید در دادگاه مجازات شوند.

*سراج24: کشورهای غربی و خصوصا آمریکا در این 5 سال همیشه با دخالت در امور کشورمان از فتنه گران حمایت کرده و مقابله حکومت با فتنه گران را مصداق نقض حقوق بشر دانسته اند، فتنه گران 88 چه منافعی برای غربها دارند؟

-قدیری ابیانه:  این کشورها در دوران رژیم گذشته حداکثر حمایت را از شاه کردند، ساواک را تجهیز کرده و در غارت منابع ایران با شاه شریک شدند. بعد از انقلاب سیاستهای خود را در دشمنی با ملت ادامه دادند. قبل از انقلاب نیز حمایتشان از شاه، دشمنی با مردم بود. آمریکای جنایتکار که در بسیاری از کشورها دستش به خون انسانها آلوده است، صدایش در دفاع از حقوق بشر از همه بلندتر است. اخیرا سنای این کشور در مورد شکنجه اسنادی منتشر کرده که یک دوازدهم کل اسناد است و یازده قسممت دیگر که منتشر نشده فجیع تر است. آنها جهانی سازی را از زندان ها و شکنجه گاه ها شروع کردند و حتی در کشتی هایی بر روی دریا زندان ایجاد کرده اند.

 غرب و آمریکا داعش را ایجاد کرد و آن را به جان مردم منطقه انداختند. طبیعی است که از سران فتنه حمایت کنند؛ سران فتنه سرمایه های آمریکا و غربیها هستند. اینکه ادعا می کنند دفاع از فتنه گران در راستای حقوق بشر است، حرف جدیدی نیست و با ماهیت غربیها همخوانی دارد.

منافقین را تجهیز کرده و اکنون نیز از آنها حمایت می کنند، رژیم صهیونیستی را بلای جان مردم فلسطین قرار دادند و حتی در روزهای اخیر به داعشی ها گرا می دادند که شیعیان و ایرانیان را بکشند. پس طبیعی است که از فتنه گران حمایت کنند.

*سراج24: فتنه پیچیده و بزرگ دشمنان با حضور ملت در 9 دی و با هدایتهای رهبر معظم انقلاب شکست خورد، اما مسلم است که فتنه 88 ایستگاه پایانی دشمنی غرب و آمریکا با انقلاب اسلامی نیست، جمهوری اسلامی را بعد از گذر از فتنه 88 چگونه می بینید؟

-قدیری ابیانه: 9 دی حرکت آگاهانه و همراه با بصیرت مردم در دفاع از انقلاب اسلامی بود، البته مهم این است که از این به بعد بیشتر از همیشه مراقب دستاوردهای انقلاب اسلامی باشیم و اجازه ندهیم فتنه گران به صحنه بیایند.

انقلاب اسلامی هیچ گاه متوقف نشده و استحکام نظام بیشتر از قبل نیز شده است، ملت هوشیارتر شده و بیداری اسلامی در منطقه گسترش یافته است. راهپیمایی عظیم اربعین امسال حرکت بسیار مهمی بود که نشان از شکست مرتجعین منطقه و آمریکا بود.

 باید همه به وصیت نامه امام(ره) نگاهی دوباره بیندازیم و به آن عمل کنیم، ایشان فرمودند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد.آنچه که پیروزی ما را در گذر از این پیچ تاریخی تضمین می کند، حضور مردم در صحنه و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

گرامیداشت یاد شهدا، 9 دی، 22 بهمن، روز قدس و ایام الله دیگر به اقتدار انقلاب اسلامی کمک می کند. امروز به برکت هوشیاری مردم نفوذ جمهوری اسلامی در جهان روبه گسترش است و دشمنان با قدرت گرفتن انقلاب اسلامی ضعیفتر شده اند.

17/دی/1393 

۹۳/۱۰/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">