پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

يكشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴ ق.ظ

۰

فرانسه از بادی که کاشته توفان درو می‌کند

يكشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴ ق.ظ
سزای پند نگرفتن از بزرگانروزنامه سیاست روز: محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس سیاست خارجی گفت: اولا فرانسه متاسفانه به بهانه لائیسم، سیاست‌های شدید ضداسلامی را در پیش گرفته به طوریکه که حتی دختران ۱۳ ساله را به دلیل رعایت حجاب و یا حتی عدم شرکت در درس مختلط شنا از تحصیل محروم و حجاب را در کشورشان منع و جرایم سنگین برای آنها در بردارد. 
وی افزود: این سیاست به جای ایجاد فضای تعامل بین مسلمانان و پیروان سایر ادیان موجب بروز تقابل می‌شود. مسلمانان با حفظ حقوق و حرمت خویش خواستار زندگی به صورت مسالمت‌آمیز در فرانسه هستند. 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد :از طرف دیگر فرانسه به دخالت در کشورهای اسلامی مثل سوریه پرداخته و درصدد سرنگونی دولت بشار اسد علی‌رغم حمایت گسترده مردمی از دولت وی است و در این راستا نه تنها انواع و اقسام حمایت‌های مالی را از تروریسم داشته بلکه تلاش کرده تا مسلمانان مقیم فرانسه را نیز به ترغیب دخالت در سوریه و بعد هم عراق برانگیخته و مسلمانان مقیم فرانسه را برای حضور در میدان نیرو علیه دولت عراق تشویق نماید. 
وی در ادامه گفت :تروریست‌ها با حمایت فرانسه، غرب و ترکیه و کشورهای مرتجع عربی ارتکاب هر جنایتی را مجاز شمردند و مردم فرانسه را نیز به حمایت از تروریسم و مشارکت در جنایات آنها ترغیب کرد. 
وی در پایان خاطر‌نشان کرد: مقام معظم رهبری با نگاه اسلامی به مسائل منبعث از دستورات الهی قبلا تاکید کرده بودند که حمایت کشورهای غربی از تروریست به ضرر خودشان تمام میشود و حتی این مطلب در مطبوعات خود فرانسه نیز انعکاس داشت و امروز فرانسه از بادی که کاشته بود توفان درو می‌کند و قضیه در همین جا نیز تمام نمی‌شود. فرانسه برای راه برون‌رفت از این وضعیت باید استراتژی و تاکتیک‌های خویش را تغییر دهد و دشمنی با مسلمانان را کنار گذاشته و از دخالت در امور کشورها و حمایت از تروریسم دست بردارد. 
ارزیابی کارشناسان از اتفاقات تروریستی اروپا
سزای پند نگرفتن از بزرگان

کارشناسان معتقدند اگر غرب به توصیه و هشدارهای جمهوری اسلامی ایران و بویژه مقام معظم رهبری برای توقف حمایت از گروه‌های تروریستی دست بر می‌داشتند الان فرانسه دچار این بحران امنیتی نمی‌شد.
حملات عناصر مسلح به دفتر روزنامه طنز «شارلی ابدو» در پاریس به مرگ ۱۲ نفر منجر شد. حادثه‌ای که ظرف چند ساعت تبدیل به سر تیتر اخبار بیشتر رسانه‌های جهان شد. این اتفاق در حالی رخ داد که دولتمردان این کشور پس از وقوع این حادثه سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
فرانسه این روزها با بحران امنیتی در سطح هشدار مواجه شده، بحرانی که گروه‌های تروریستی آن را رقم زدند چنانچه در خبرها آمده که گروه‌های تکفیری مسئولیت این حادثه تروریستی را پذیرفته‌اند.
این بحران در حالی موجی از نگرانی را در سراسر فرانسه ایجاد کرده این کشور نقشی مهم در حمایت از تروریست‌های سوری داشته است چنانچه شاهدیم این کشور طی سال‌های اخیر با کشورهایی از جمله عربستان و قطر ارتباطات نزدیکی برقرار و قراردادهای تسلیحاتی را منعقد کرده است. در عین حال قطر سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در فرانسه انجام داده است. دو کشوری که به عنوان حامیان اصلی گروه‌های تندرو در منطقه شناخته می‌شوند.
از طرفی فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که برخی اتباع آن به گروه داعش پیوستند. همچنین اسلام آوردن مردم این کشور یکی از چالش‌های سال‌های اخیر دولت فرانسه بوده است. با این حال رسانه‌های این کشور با تبعیت از قانون لائیک و آزادی رسانه‌ای اقدام به انتشار چنین کاریکاتوری کرده‌اند. همچنین از زمان ظهور داعش و اقدامات تروریستی این گروه در منطقه خاورمیانه، شاهد حضور اتباعی از فرانسه در این گروه بودیم.
غرب و از جمله فرانسه در حالی این سال‌ها حمایت‌های مالی ومعنوی زیادی از تروریست‌های منطقه بویژه سوریه داشتند که بالاخره آتش این حمایت دامن خود این کشورها را نیز گرفت نکته‌ای که بارها مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند چنانچه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار پادشاه عمان تصریح کردند: با حمایت برخی کشورهای منطقه، یک گروه تکفیری شکل گرفته که با همه گروه‌های مسلمان درگیر است اما حامیان این جریان باید بدانند این آتش، دامان آنها را نیز خواهد گرفت.
رهبر انقلاب اسلامی، شرایط منطقه را در معرض بحران، توصیف کردند و فرمودند: علت اصلی وضعیت فعلی منطقه، دخالت‌های گوناگون از بیرون منطقه است.
حتی در ۲۹ دی‌ماه سال گذشته نیز حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته سالروز میلاد تاریخ سازِ نبی مکرم اسلام و ولادت پربرکت امام صادق‌(ع) در دیدار «جمعی از مسئولان کشور، میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و گروه‌هایی از مردم»، با توجه به این واقعیات، جریان تکفیری را خطری بزرگ برای دنیای اسلام برشمردند و با توصیه به کشورهای اسلامی برای مراقبت و هوشیاری کامل، افزودند: متأسفانه برخی دولت‌های مسلمان، به عواقب حمایت از این جریان بی توجهند و نمی‌فهمند که این آتش، دامن همه آن‌ها را هم خواهد گرفت.
رهبرمعظم انقلاب، تشدید اختلافات میان شیعه و سنی و افزایش درگیری‌های داخلی ملت‌های مسلمان در سه چهار سال اخیر را عکس‌العمل ستمگران جهانی در مقابل تشدید بیداری اسلامی در تعدادی از کشورها برشمردند و افزودند: مستکبران تلاش می‌کنند برای تحت‌الشعاع قرار دادن بیداری اسلامی، پیروان مذاهب مختلف اسلامی را با یکدیگر درگیر کنند و سپس با برجسته کردن اقدامات شنیع جریان تکفیری نظیرِ «جویدن جگر انسان‌های به قتل رسیده»، اصل اسلام را در افکار عمومی جهانیان، زشت جلوه دهند.
رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: بدون تردید این مسائل یکباره به وجود نیامده است و قدرت‌های جهانی برای ایجاد آنها، مدت‌ها برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کرده‌اند.
این هوشیاری و پیش‌بینی مقام معظم رهبری نسبت به آتش فتنه که کشورهای غربی را نیز خواهد گرفت اتفاق افتاد و فرانسه شاید اولین وسر آغازی برای اشاعه این آتش و فتنه در دیگر کشور باشد. کارشناسان راه برون‌رفت فرانسه از این بحران را توقف حمایت این کشور از تروریست‌ها بر شمردند. در همین زمینه سیاست روز در گفت‌وگو با کارشناسان به تبیین راه برون‌رفت فرانسه ازاین حوادث پرداخته که در ذیل می‌آید. 

فرانسه از بادی که کاشته توفان درو می‌کند
محمدحسن قدیری ابیانه کارشناس سیاست خارجی در این خصوص گفت: اولا فرانسه متاسفانه به بهانه لائیسم، سیاست‌های شدید ضداسلامی را در پیش گرفته به طوریکه که حتی دختران ۱۳ ساله را به دلیل رعایت حجاب و یا حتی عدم شرکت درس مختلط شنا از تحصیل محروم و حجاب را در کشورشان منع و جرایم سنگین برای آنها در بردارد.
وی افزود: این سیاست به جای ایجاد فضای تعامل بین مسلمانان و پیروان سایر ادیان موجب بروز تقابل می‌شود با حفظ حقوق و حرمت خویش خواستار زندگی به صورت مسالمت‌آمیز در فرانسه هستند.
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد :از طرف دیگر فرانسه به دخالت در کشورهای اسلامی مثل سوریه پرداخته و درصدد سرنگونی دولت بشار اسد علی‌رغم حمایت گسترده مردمی از دولت وی است و در این راستا نه تنها انواع و اقسام حمایت‌های مالی را از تروریسم داشته بلکه تلاش کرده تا مسلمانان مقیم فرانسه را نیز به ترغیب دخالت در سوریه و بعد هم عراق برانگیخته و مسلمانان تیم فرانسه را برای حضور در میدان نیرو علیه دولت عراق تشویق نماید.
وی در ادامه گفت :تروریست‌ها با حمایت فرانسه، غرب و ترکیه و کشورهای مرتجع عربی ارتکاب هر جنایتی را مجاز شمردند و مردم فرانسه را نیز به حمایت از تروریسم و مشارکت در جنایات آنها ترغیب کرد.
وی در پایان خاطر‌نشان کرد: مقام معظم رهبری با نگاه اسلامی به مسائل منبعث از دستورات الهی قبلا تاکید کرده بودند که حمایت کشورهای غربی از تروریست به ضرر خودشان و حتی این مطلب در مطبوعات خود فرانسه نیز انعکاس داشت و امروز فرانسه از بادی که کاشته بود توفان درو می‌کند و قضیه در همین جا نیز تمام نمی‌شود.فرانسه برای راه برون‌رفت از این وضعیت باید استراتژی و تاکتیک‌های خویش را تغییر دهد و دشمنی با مسلمانان را کنار گذاشته و از دخالت در امور کشورها و حمایت از تروریسم دست بردارد.

فرانسه و غرب دست از حمایت تروریست‌ها بردارند
جعفر قناد‌باشی دیگر کارشناس سیاست خارجی در این خصوص گفت: راه برون‌رفت فرانسه از این اتفاقات تجدیدنظر در سیاست‌هایشان در قبال سوریه است.
وی افزود: پیش از هزار برابر از ۱۲ نفری که در فرانسه کشته شدند، در سوریه مردم بی‌گناه کشته شوند و همچنان مجامع بین‌المللی سکوت کرده‌اند، کشتاری که در سوریه روزها از رسانه‌ها می‌شنویم یکی از دلایلش حمایت از فرانسوی‌ها از گروه‌های تروریستی بوده است. وی تصریح کرد: فرانسه حمایت مالی، سیاسی و حتی بازگذاشتن راه برای خروج جوانان این کشور در پیش گرفته چنانچه در بین کشورهای اروپایی بیشترین کشوری که در صحنه عملیات داعش حضور دارند. جوانان فرانسوی هستند.
قنادباشی با بیان اینکه فرانسه وارد سیاستی شده که تنها انحراف افکار عمومی است گفت: حضور رئیس‌جمهور و مقامات عالی‌رتبه در وقوع حادثه، سه روز عزای عمومی جای تامل است و این تنها برجسته‌سازی است که فرانسوی‌ها به راه انداختند و این در میان مدت اصلا به نفع فرانسه نیست.
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد فرانسوی‌ها مسلمان هستند گفت: در این کشور تبعیض زیادی نسبت به حقوق مسلمانان در همه زمینه‌ها صورت می‌گیرد تبعیضی که به دنبال آن دولت فرانسه اسلام هراسی را ترویج می‌دهد و که فرانسه با اینکار تبعات رفتاری خودش را خواهد دید.

۹۳/۱۰/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">