پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

پایگاه شخصی دکتر محمد حسن قدیری ابیانه

دکترای علوم استراتژیک با گرایش مدیریت استراتژیک، معمار پایه یک و عضو نظام مهندسی، مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق در مکزیک و استرالیا

اطلاعیه : جهت عضویت و مطالعه مطالب، به آدرس ghadiri1404@ در تلگرام، بپیوندید
محمد حسین قدیری ابیانه
فیلم معرفی قدیری ابیانه در کادر زیر:
Loading
پیوندها
پیوندهای روزانه
طبقه بندی موضوعی
محمد حسین قدیری ابیانه
آخرین نظرات

سه شنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۳۴ ب.ظ

۱

سفیر سابق ایران در مکزیک گفت: سخن گفتن از همه‌پرسی نوعی حاشیه‌سازی است که دشمنان نظام آن‌را زمینه‌سازی دولت برای عقب‌نشینی از مواضع در مقابل غرب تعبیر کردند.

دکتر محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: متاسفانه برخی مسئولین دولتی از جمله رئیس‌جمهور مطالبی را مطرح می‌کنند که در حقیقت حاشیه‌شازی است و به ضرر دولت و کشور تمام می‌شود، در حالی که وظیفه دولت کاملا مشخص است و باید برای تحقق وظایف خود تلاش کند.

دولت‌مردان از روی نوشته سخنرانی کنند
وی اذعان داشت: از آن‌جا که برخی از این حاشیه‌سازی‌ها در سخنرانی‌های رئیس جمهور مشاهده می‌شود به نظر می‌رسد بهتر است ایشان از قبل سخنان خود را تنظیم و مکتوب کنند و از روی نوشته بخوانند.

سفیر سابق ایران در مکزیک با بیان ‌اینکه اگر در مورد سخنانی که از زبان رئیس دولت و اعضای دولت بیرون می‌آید قبلا فکر نشده باشد می‌تواند موجب حاشیه‌سازی شود ادامه‌داد: سخن گفتن از همه‌پرسی نیز از این ‌قبیل موضوعات است که تفاسیر مختلفی توسط بیگانگان برای آن صورت گرفت و آن را زمینه‌سازی دولت برای عقب‌نشینی از مواضع تعبیر کردند که در صورت چنین تعبیری طبیعتا به جای عقب‌نشینی از مواضعشان و به رسمیت شناختن حقوق ملت، مواضع سخت تری اتخاذ کرده و انتظار عقب‌نشینی دولت ایران را در سر می‌پرورانند.

همه‌پرسی درخصوص انرژی هسته‌ای باعث تشدید تحریم‌ها و تهدیداتِ دشمنان می‌شود
قدیری‌ابیانه افزود: حتی اگر موضوع انرژی‌هسته‌ای به همه‌پرسی گذاشته شود، موجب تشدید تحریم‎ها و تهدیدات خواهد شد چراکه آن‌گاه دشمن برای ترساندن ملت ایران از دادن رای منفی به عقب‌نشینی، تهدید و تحریم را تشدید خواهد کرد.

وی اضافه‌کرد درخصوص انرژی‌هسته‌ای نیازی به برگزاری همه‌پرسی نیست، زیرا ایران هرگز نمی‌پذیرد که به عنوان شهروندان دسته‌دوم در جهان تلقی شوند.

آقای روحانی بیشتر حاشیه‌سازی‌های منفی می‌کند
سفیر سابق ایران در مکزیک بابیان‌اینکه متأسفانه آقای روحانی به جای ایجاد حاشیه امن برای اقتصاد ایران بیشتر حاشیه‌سازی‌های منفی می‌کند گفت: متأسفانه دولت جرأت و جسارت اتخاذ تصمیمات اساسی را ندارد و ظاهرا گذاشتن همه تخم‌مرغ‌ها در سبد مذاکرات را به نفع ایران می‌پندارد که این نگاه به ضرر دولت و ملت است.

دولت در حذف یارانه ثروتمندان تعلل کرده است
قدیری‌ابیانه تصریح‌کرد: دولت در تحقق هدفمندسازی یارانه‌ها، شفاف‌سازی اقتصاد، واقعی کردن قیمت‌ها و نیز حذف یارانه ثروتمندان جامعه تعلل کرده و حتی در بودجه پیشنهادی برای سال 1394 این بند را حذف کرده است و این درحالی است که به وضوح پیداست که دادن یارانه نقدی به ثروتمندان جامعه به ضرر اقتصاد کشور و محرومین جامعه و مغایر با اقتصاد مقاومتی و عدالت اجتماعی است و درحقیقت در راستای اهداف حزبی و جناحی است.

وی با تأکید براینکه در حقیقت دولت نه‌تنها از اقتصاد برای سیاست یارانه می‌دهد، بلکه از اقتصاد کشور برای اهداف حزبی و جناحی یارانه می‌پردازد، یادآورشد: این مسئله به این معناست که به ضرر اقتصاد کشور و با هدف منافع حزبی و جناحی و برای بهره‌برداری جناحی در انتخابات آینده این اقدامات را انجام می‌دهد.

مردم به وظیفه خود در اقتصاد مقاومتی عمل نمی‌کنند
کارشناس عالی مسائل راهبردی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی فقط به دولت و مسئولین حکومتی مربوط نمی‌شود و مردم در آن نقش اساسی دارند.

قدیری‌ابیانه عنوان‌کرد: متأسفانه مردم نیز به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و ساعات مفیدکاری در ایران کمترین و اسراف جزو بالاترین‌ها در جهان است و در این راستا ضروری است سبک زندگی مردم هم در بعد فرهنگ‌ کار و هم در بعد فرهنگ مصرف اصلاح شود.

وی تأکیدکرد: ما به هیچ وجه نباید از حقوق خود کوتاه بیاییم چراکه دشمنان به دروغ و فریبکارانه ادعا می‌کنند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است در حالی که خود می‌دانند که این ادعا صحت ندارد.

فایده مذاکرات روشن‌شدن عمق ماهیت دشمنی دشمنان است
سفیر سابق ایران در مکزیک با اشاره به اینکه در این مذاکرات حداکثر شفاف‌سازی صورت گرفته است و هیچ بهانه‌ای باقی نمانده است، افزود: واقعیت این است که حتی توافقات هسته‌ای چیزی از دشمنی دشمن نمی‌کاهد و اگر احساس کنند که تحریم به اقتصاد کشور و معیشت مردم لطمه می‌زند آن را ادامه خواهند داد و همچنین بهانه‌های دیگری را برای ادامه تحریم مطرح خواهند کرد.

قدیری‌ابیانه فایده مذاکرات را روشن‌شدن عمق ماهیت دشمنی دشمنان دانست و بیان‌کرد: این خود یک دستاورد است و روشن‌شدن ماهیت دشمن، نیروی مقاومت ما را بیشتر و انسجام ملت را مستحکم‌تر خواهد کرد.

۹۳/۱۰/۲۳

نظرات  (۱)

۲۵ دی ۹۳ ، ۱۳:۰۶ محسن چتری
با سلام دعاگو ی شما استاد عزیز هستیم و مطالب شما را پی گیری می کنم حقا روشنگر است. خدا شما را سلامت بدارد .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">